Prędkość maksymalna waszych aut

07 Maj 2010, 20:06

Kupiłem niedawno forda ka i rozpędza się ledwo do licznikowych 150 chociaż fabryka przewiduje więcej... jak to wygląda w waszych autkach? :smile:
Fuckir
fuckir
Początkujący
 
Posty: 91
Miejscowość: Bydgoszcz

07 Maj 2010, 20:31

Jakoś nigdy nie bawiły mnie takie zabawy, przypomina to mnie raczej konkurs wielkości przyrodzenia ;) Swoim nie jechałem więcej, niż 180 (nie starałem się więcej) i jakoś nie czuję się z tym źle ;)
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam

07 Maj 2010, 22:02

Trafne porównanie ;) nie chodzi mi o to żeby się przechwalać kto jechał szybciej... bardziej ciekawi mnie czy wasze autka osiągają prędkość podaną przez producenta mimo iluś tam już dziesiątek lub setek tysięcy przejechanych kilometrów :)
Fuckir
fuckir
Początkujący
 
Posty: 91
Miejscowość: Bydgoszcz

08 Maj 2010, 08:50

A, takie coś ;) Ja już gdzieś na forum pisałem, że moja Mazda jest okazem zdrowia. Dane techniczne z 1992 roku prezentują się tak:
- pojemność skokowa: 1991 ccm,
- moc maksymalna: 114 KM,
- przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 sek,
- V maksymalna: 204 km/h,
- maksymalny moment obrotowy: 168 Nm przy 4500 obr./min.

Aktualnie, stan na 2010 rok, prezentują się tak:
- moc maksymalna: 117,3 KM przy 5377 obr./min.,
- przyspieszenie 0-100 km/h: 9,05 sek,
- V maksymalna - nie wiem,
- maksymalny moment obrotowy: 171,1 Nm przy 4371 obr/min.
Modyfikacje mechaniczne: zimny dolot powietrza z "grzybkiem" HKS, metalowy katalizator, oryginalny tłumik Mazdaspeed Touring Kit A-Spec (dedykowany do MX-6).

Wykres mocy auta dla potwierdzenia:
Zdjęcie
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam

08 Maj 2010, 15:59

Jak kiedyś jechałem Cinquecento kolegi, to w podjeżdżając w korku zamykałem licznik... .
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

23 Maj 2010, 22:16

Golfa III 90KM na ropę, na autostradzie udało mi się rozhulać do 180 km/h, zamykając obrotomierz ;) jednak było to z górki..
Innym razem, na równej drodze w 4 osoby wskazówka pokazała ciut powyżej 170 [+1 lub 2 km/h]. Dla wersji 1.9 TDI 90KM dane fabryczne zawierają informacje o 178 km/h prędkości maksymalnej, oraz przyspieszeniu 12,8s od 0 do 100 km/h [to by się akurat zgadzało, kiedyś spróbowałem to wyszło mi około 13 sekund].

Jednak...
...ten Golf nie wyjechał z fabryki jako wersja TDI, a jedynie zwykły diesel bez turbo [64 KM]. Najpewniej z tego powodu nie udało mi się osiągnąć fabrycznych 180 km/h - auto to posiada krótsze przełożenie skrzyni ze słabszej wersji. Turbosprężarka była kiedyś dołożona przy okazji remontu silnika, jednakże warsztat ten nie pokusił się o montaż Intercoolera.

Wniosek? Może rdzewieje, siada zawieszenie, ale serce ma jak dzwon [tfu! będzie miał, po wymianie sprzęgła]! :)
Pasiek
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: woj. Opolskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy hybrydowy SUV na świecie
    22 marca 2005 roku debiutowała Toyota Harrier Hybrid, poza Japonią znana jako Lexus RX 400h – pierwszy na świecie seryjnie produkowany SUV z napędem hybrydowym. W ciągu zaledwie kilku dni amerykańscy dealerzy zebrali ...

29 Maj 2010, 21:12

uwierzycie lub nie ale bolidem marki daewoo tico ponad 140 darlem :wink:
jumpero
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Miejscowość: Chelm/Londyn

29 Maj 2010, 22:16

Vectra B 1.6 8V 75KM na autostradzie wyciągnąłem z niej na LPG 168km/h na benzynie 175km/h :P
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008