Prędkość mmaksymalna z bagażnikiem dachowym

01 Cze 2018, 21:40

Witam szanownych kolegów i koleżanki (wiem, że tu są, nie chować się).

W prawdzie to dział przyczep, ale nie ma nic odnoście dachowych bagażników, więc pomyślałem, że tu będzie najlepiej temat pasował.

Niedawno stałem się posiadaczem uniwersalnego bagażnika dachowego marki THULE. Stopki w prawdzie są dedykowane do i40, mówiąc uniwersalny mam tu na myśli same sztangi(?, nie wiem jak to inaczej nazwać). Ale do rzeczy...

Jeżdżę z samym tym bagażnikiem, czyli stopki + sztangi. Jadąc pierwszy raz autostradą z tym bagażnikiem, trochę się bałem i jechałem max 140km/h. Jednak zacząłem się przyglądać tym autom (jak nigdy), które mnie wyprzedzały i zauważyłem, że niektórzy nawet z BOX'em pędzą grubo ponad 160km/h.
I teraz moje pytanie... Macie jakieś przykre doświadczenia z bagażnikiem? Może widzieliście coś?
Jak szybko jeździcie z takim ustrojstwem (niezaładowanym rzecz jasna). Wyczytałem ostatnio stary test ADAC, że THULE przetestowało (rzekomo) bagażnik i do 240km/h wytrzymuje. Nie bardzo chce mi się wierzyć. Co myślicie?
Nie jestem jakimś piratem, od razu zaznaczę. Po prostu czasami jak na wczasy pojadę, to nie chce mi się 130km/h całą drogę jechać.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Cze 2018, 12:30

kkamykk napisał(a): Po prostu czasami jak na wczasy pojadę, to nie chce mi się 130km/h całą drogę jechać.
A taką dopuszczalną prędkość zalecają zazwyczaj producenci boksów dachowych :) a z tego co wiem to chyba w Niemczech jest taki przepis że nie możesz jechać szybciej jak masz taki bagażnik.

Generalnie trzeba tu wziąć pod uwagę kwestie bezpieczeństwa ponieważ jak jedziesz z załadowanym takim bagażnikiem zmienia się znacznie środek ciężkości samochodu przez co łatwiej o wywrotkę przy ostrzejszych manewrach, druga sprawa samochód jest bardziej podatny na boczne podmuch wiatru to jest już sprawa mocniej odczuwalna podczas jazdy.

To ile można tam zapakować możemy sprawdzić w instrukcji samochodu gdzie powinniśmy mieć informację o nośności naszego dachy pod bagażnik dachowy. Oczywiście trzeba odjąć wagę samego bagażnika bo on tez trochę waży. Najlepiej cięższe rzeczy chować do bagażnika a na dachu zostawić te najlżejsze które zajmują sporo miejsca i tam się zmieszczą.

Ja często widzę samochody na trasie których kierowcy nie zwracają uwagi na to czy mają box na dachu i jeżdżą tak jak by go nie mieli. To samo dotyczy kierowców przewożących rowery. Musimy pamiętać że im wyższa prędkość tym większy opór stawia to co mamy na dachu i na mocowania.

Na koniec odpowiedz sobie sam czy warto jadąc na wczasy odpocząć przekraczać prędkość o której wspomniałeś? Jedziesz wtedy z rodziną, boksem na dachu itd.

Wiele kierowców nie potrafi sobie wyobrazić bezpiecznej jazdy do czasu... Oczywiście nie mam tu nic do nikogo ale każdy czasem powinien zachować trochę zdrowego rozsądku :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Cze 2018, 14:28

Kacper napisał(a):Na koniec odpowiedz sobie sam czy warto jadąc na wczasy odpocząć przekraczać prędkość o której wspomniałeś? Jedziesz wtedy z rodziną, boksem na dachu itd.


Chodziło mi o sam przejazd ze sztangami tylko. Bez Boxa.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

04 Paź 2018, 22:11

kkamykk napisał(a):Chodziło mi o sam przejazd ze sztangami tylko. Bez Boxa.
Z nimi raczej nie musisz się ograniczać :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Paź 2018, 22:39

No tak też właśnie obczaiłem... Choć nie ukrywam, że jakoś więcej niż 140km/h miałem stracha jechać. Teraz już po sezonie, więc ograniczniki ściągnięte 8)
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    BMW i3 Concept Coupe - bezemisyjny pojazd koncepcyjny
    Podczas światowej premiery BMW i3 Concept Coupe firma BMW Group pokazała dynamiczną i ekscytującą wersję bezemisyjnego pojazdu koncepcyjnego z segmentu ekologicznych samochodów klasy premium. Pojazd studyjny zaprezentowano ...