REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Czyli na niskich obrotach wygląda to tak jak byś miał za niskie ciśnienie na wolnych obrotach. Tu problemem może być częściowo niedrożny smok oleju w misce olejowej. Przy większych obrotach jeszcze przepływ daje radę.Mikolaj07 napisał(a):Gdy puszczam gaz, jadę np. na luzie pali się ciągle, gdy dodaje gazu to znika.
Olej wymieniałeś razem z filtrem?Mikolaj07 napisał(a):Olej wymieniam co 10tys kilometrów, w ciągu tych 2 miesięcy wymieniłem dwa razy( więc chyba zatkany filtr i zły olej odpadają).
Zatrzeć się nie mógł bo już byś go nie odpalił ale na pewno jest nie wskazana jazda z taka usterką jak nie wiesz jakie jest faktycznie ciśnienie oleju w silniku.Mikolaj07 napisał(a):Kilka razy zrobilem z tą swiecaca kontrolka po kilkaset kilometrów i z silnikiem nic się nie dzieje( nie stuka nie puka) A z tego co wyczytałem to duże prawdopodobieństwo że mógł się zatrzeć.
Może masz zły olej dobrany do silnika? Jaki masz przebieg? Czy zawsze jeździłeś na tym samym oleju i wcześniej problem nie występował? No i w końcu napisz może dokładnie jaki masz tam zalany olej.Mikolaj07 napisał(a):Bardzo często sprawdzam poziom oleju, jest ok mimo że czasami trzeba to trochę dolać. Poza tym sprawdzaniu oleju jest jest takie proste bo wygląda to jakby był za rzadki i "nie klei" się dobrze to bagnetu.
To jest tzw. odma. Możesz zdemontować , wyczyścić , wymienić uszczelki. Jednakże wycieki oleju z tego miejsca żle wróżą jeśli chodzi o kondycję motoru. Zużyte pierścienie , gładż cylindrów powoduje nadmierny wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej a jego ujście jest właśnie przez odmę. Nie bez znaczenia jest tutaj stan turbosprężarki. Dodając do tego niskie ciśnienie oleju .........Mikolaj07 napisał(a):to na załączonym zdjęciu pod żółtą wlewka to pompka oleju?