Prins DLM - warto?

26 Lip 2016, 11:25

Jak uważacie, czy lepiej jest iść w VI generację jeżeli można zamontować instalację IV generacji? Co wychodzi końcowo lepiej, tańsza instalacja ale dotrysk benzyny, czy droższa instalacja i jazda na samym gazie?
mrgrey
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 04 05 2013
Auto: nie mam

26 Lip 2016, 20:44

Nikt głośno tego nie mówi że w instalacji IV generacji trzeba co 40tys km wyciągać pompę i ją serwisować w przeciwnym razie pompa się psuje a jej koszt to praktycznie to co zaoszczędziliśmy na paliwie przez ten czas. Moim zdaniem instalacje VI generacji muszą jeszcze zostać dopracowane i zdecydowanie stanieć aby to miało sens. Także moim skromnym zdaniem instalację z dotryskiem paliwa w tym momencie są adekwatne do jej ceny i są zdecydowanie mniej awaryjne.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

27 Lip 2016, 09:39

mrgrey napisał(a):Co wychodzi końcowo lepiej, tańsza instalacja ale dotrysk benzyny, czy droższa


dotrysk benzyny jest bardzo mały mocne auta mające po 200 koni spalają po 1,7 do około 2 litrów benzyny na 100 km montaż i sam serwis jest o wiele tańszy niż w ciekłym wtrysku... myślę ze to kwestia robionych kilometrów ale dla zwykłego zjadacza chleba ciekły wtrysk to raczej nie opłacalna sprawa
Rafcioo
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 20 10 1999
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: KIa Ceed
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lip 2016, 13:23

djkranc napisał(a):Nikt głośno tego nie mówi że w instalacji IV generacji trzeba co 40tys km wyciągać pompę i ją serwisować


a to nie w VI?
pudek
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 17 11 2007
Auto: Audi A4
Silnik: 3.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

28 Lip 2016, 22:55

Tak koledze pewnie chodziło o VI -

Zdecydowanie lepiej ząłożyć IV generację z dotryskiem paliwa - jest to sprawdzona opcja i nie taka droga instalacja jak VI - gdzie samo serwisowanie i złaożenie jest bardzo drogie.
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

29 Lip 2016, 10:56

ale z drugiej strony późniejsza eksploatacja jest tańsza, bo nie ma dotrysku benzyny - tym samym płacisz tylko za gaz.
dlaczego w takim razie ludzie decydują się na instalacje VI generacji?
pudek
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 17 11 2007
Auto: Audi A4
Silnik: 3.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Sie 2016, 12:22

właśnie dlatego zadałem takie pytanie :) z tego co mówili znajomi to dla nich istotne jest na przykład to, że gaz jest w fazie ciekłej, a nie lotnej - ale jaka to jest różnica dla silnika to już nie wiem
mrgrey
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 04 05 2013
Auto: nie mam

02 Sie 2016, 14:21

przede wszystkim faza ciekła = mniejsze spalanie
pudek
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 17 11 2007
Auto: Audi A4
Silnik: 3.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

02 Sie 2016, 22:09

mniejsze spalanie i większa wydajność silnika, gaz w tej facie jest lepiej spalany przez silnik i więcej można z niego wyciągnąć,co może powodować lepsze osiągi.
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

03 Sie 2016, 21:01

Spalanie gazu nie może być mniejsze bo gaz ma swoją określoną kaloryczność, jedynie podczas rozprężania gazu fazy ciekłej w cylindrze przez chwile jest bardzo niska temperatura, działa to trochę jak intercooler co poprawia wydajność silnika.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

03 Sie 2016, 21:07

pudek napisał(a):a to nie w VI?

Tak jak najbardziej chodziło o VI generacje
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Sie 2016, 09:00

taki artykuł znalazłem:
http://www.auto-swiat.pl/lpg/montaz-instalacji-lpg-z-wtryskiem-gazu-w-fazie-cieklej-pora-zrewidowac-opinie-o-lpg/3bk8p
piszą że faktycznie spalanie jest mniejsze, to jak to w końcu jest? spalanie pozostaje takie samo, ale wydajność większa - czyli tak jakby pali mniej, bo więcej przejedziesz na tej samej ilości gazu?
mrgrey
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 04 05 2013
Auto: nie mam

07 Lis 2016, 15:48

Jak masz nowe auto z wtryskiem bezpośrednim i Cię stać to zakładaj sobie PRINSa. Nie będziesz wydawał na benzynę w ogóle, więc prędzej czy później się zwróci inwestycja.
Marconi
Początkujący
 
Posty: 122
Prawo jazdy: 16 09 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Kia Sportage
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

07 Lis 2016, 18:07

ciekawi mnie tylko odpalanie na zimnym silniku w zime jak długo trzeba czekać by załapał i odpalił. Pamiętam takiego seata leona z 2012 roku gdzie założono prinsa - w lato super palił bez problemu na gazie od strzała a przyszła zima i trzebyło kręcić bo raz zapalił a raz nie i tak przez 15 min. Prins niestety nic na ten temat nie poradził.
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

08 Lis 2016, 12:59

Mnie też to ciekawi, wydaje mi się, że jest w interesie PRINSa, jako renomowanej firmy, jest rozwiązanie tego problemu jak najszybciej - zima idzie ;)
Marconi
Początkujący
 
Posty: 122
Prawo jazdy: 16 09 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Kia Sportage
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008