Problem Astra GTC 1.7 CDTI Płyn chłodniczy.

04 Maj 2014, 12:20

Witam.
Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem Astry GTC 1,7 CDTI 101KM
Zauważyłem po otwarciu korka z płynem chłodniczym że wygląda jak smar tak samo na korku również osadził się czarny smar.
Czy to da się jakoś wymienić czy poprostu dolać nowego?
Również zauważyłem że gdy odpalę to już po 1-3 minutach płynie ciepłe powietrze z nawiewów niewiem czy ma to coś z tym płynem chłodniczym wspólnego..
Poradzcie coś....
Foty:
http://www.fotem.pl/show/full/881a89144421c87daf217e347695c
http://www.fotem.pl/show/full/f2f752c745fac38468ed3a3ae082
OpelAstraGTC
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Opel Astra GTC
Silnik: 1.7 CDTI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

04 Maj 2014, 13:28

Coś mi się wydaje, że masz uszczelkę pod głowicą uszkodzoną i olej się zmieszał z płynem chłodniczym - czeka cię naprawa.
Podjedź do mechanika niech to sprawdzi i zapytaj się jakie koszta wymiany uszczelki.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Maj 2014, 13:47

Wyjmij bagnet i sprawdz jaki jest kolor oleju - jak kawy z mlekiem, to uszczelka pod głowicą. Jak jest normalny, to zwróć uwagę na jego stan ( jak będzie mało, to dolej ), spuść to co jest w układzie chłodzenia, wypłukaj układ ( najlepiej płynem, nie wodą ) i zalej układ nowym płynem. Pojeździj troszkę i zobaczysz czy znowu zrobi się taki sam. Jak tak - to uszczelka pod głowicą - rzadko się zdarza przepalenie uszczelki w tym miejscu, ale się zdarza.
Chyba, że od razu się zdecydujesz na wymienę UPG i płukanie całego układu. Przy wymienie UPG można płukac układ wodą, bo i tak z silnika tą wodę wylejesz.
PS - co ten temat ma wspólnego z diagnostyką samochodową :?: Przenoszę do odpowiedniego działu, a następnym razem proszę zwracać uwagę na opisy poszczególnych działów na forum.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Maj 2014, 15:52

czyli jest to coś poważnego?
przyjechałem z zakupu samochodu aż 350km i jakoś nic się nie działo
czy można na tym jeżdzić do przeglądu i wtedy powiedzą co jest grane...?
OpelAstraGTC
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Opel Astra GTC
Silnik: 1.7 CDTI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

04 Maj 2014, 20:45

OpelAstraGTC napisał(a):czyli jest to coś poważnego?

Dopóki nie posprawdzasz tego, o czym pisałem, to nic więcej nie mogę powiedzieć.
OpelAstraGTC napisał(a):przyjechałem z zakupu samochodu aż 350km i jakoś nic się nie działo

Zawsze tak jest, że auto psuje się niespodziewanie...A przed zakupem zerknąłeś na płyn w zbiorniczku i olej w silniku?
OpelAstraGTC napisał(a):czy można na tym jeżdzić do przeglądu i wtedy powiedzą co jest grane...?

Jaki przegląd masz na myśli? Jeżeli OBT, to jedno z drugim nie ma nic wspólnego - diagnosta to nie mechanik i nic konkretnego ci nie powie. A jak jest to UPG, to nie zalecam jazdy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000