Problem kontrolka oleju

27 Sty 2010, 12:16

tak wiec w tym tygodniu zostal wymieniony u mnie olej w WV golf III silnik 1.6 benzyna jest mróz ostatnio -26 stopni u mnie i pale silnik zapalił patrze kontrolka oleju mruga co jest patrze po jakims czasie na bagnet olej jest dopiero co wymienialem co moze byc czujnik oleju czy co jeszcze jak sprawdzic?? czekam na odpowiedz:D:D potrzebny mi samochód ale narazie nie jezdze bo po prostu się boje:D:D :cool: :cool:
TIX007
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: mam to wiedzieć
  • 27 Sty 2010, 12:39

    Masz rację,ze się boisz,jeśli wlałeś olej 15W40 to on teraz jest jak masło!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8577
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    27 Sty 2010, 13:06

    tak wlasnie taki wlalem lotos mineralny 15W40 to co mam zapalic auto niech pochodzi troche tak zeby olej sie przezedzil dobrze czy zle?? auto niegarazowane nie mam garazu
    TIX007
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: mam to wiedzieć

    27 Sty 2010, 14:45

    Jedyna szybka metoda zapalić ognisko pod miską olejową,której nie polecam :!: Lepsza metoda,przedłużacz ,farelka, i nawiew gorącego powietrza na miskę,nie trzeba długo czekać!Na przyszłość ,lej olej półsyntetyczny przed zimą.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8577
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    27 Sty 2010, 16:36

    nie przesadzajmy :mrgreen: półsyntetyk do starego silnika dla którego producent w produkcji przewidział 15W40 to pomyłka :wink:
    zalać dobrym (co nie oznacza drogim) olejem 15W40 i będzie git ;) jest gęściej ale bez przesady dobry olej powinien zachować płynność nawet przy -35
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    27 Sty 2010, 16:46

    Tak,tak racja, dobry olej! :wink: 15W40 traci pompowalność już przy minus 20 st.C.Ja do 26 letniego silnika lałem tylko syntetyki i dobrze mu to robi,wlałem minerał z ciekawości i mam masło w silniku,mamy teraz -20 st w nocy.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8577
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      SKODA Yeti zwycięzcą w raporcie niezawodności
      SKODA Yeti okazała się najbardziej bezawaryjnym autem według raportu niezawodności GTU oraz w badaniach Which? Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego (GTU) skomponowało listę modeli, które uzyskały najlepszą ...

    27 Sty 2010, 17:44

    ok spróbuje z tym gorącym powietrzem a jak bym dolal troche oleju tego samego do silnika to by pomogło?? a jakbym odpalił?? silnik to co zatarłby sie
    TIX007
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: mam to wiedzieć

    27 Sty 2010, 17:58

    TIX możesz odpalić silnik i patrz na kontrolkę ciśnienia ,jeśli zgaśnie to OK ,jeśli nie to wyłącz go jak najszybciej .
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8577
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    27 Sty 2010, 18:04

    ja tam nie wiem mam pozalewane minerałami stare silniki ;) tak zalecił producent i jakoś nie mam problemów ;)
    odpalają nie ma wielkiej tragedii, gorzej z olejami przekłądniowymi :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    27 Sty 2010, 18:14

    Pocieszny ty jesteś z błota ,ja jestem z bagna :wink: dlatego różnimy się poglądami.Nie ważne jaki masz silnik,jeśli nie jest zapaskudzony nagarem w środku warto jest lać syntetyki,moim silnikom oleje przez 10 lat nie wyrządziły żadnej krzywdy ba ,nie ma najmniejszego śladu nagaru i nie ma żadnych wycieków.Ważne tylko by dobrać odpowiednią lepkość.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8577
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    27 Sty 2010, 21:31

    wiesz jak wleje do uaza 5W20 to mi sznurem wycieknie na postoju :mrgreen:
    w zasadzie dobry olej nie spracowany nie powinien zamarznąć w takiej temp jak mamy ;) wiadome że nie będzie tak ciekły jak przy 0 czy w + temp ale znowu nie przesadzajmy ;)
    no chyba że samochód stoi nie ruszany od kilkunastu dni w temp -25 stopni ale zwykle rozrusznik nie ma na tyle mocy żeby wałem w tej mazi obrócić :mrgreen:

    BTW w największe teraz mrozy odpalił mi tylko gazik bez problemu a reszta dopiero poszła na zaciąg :mrgreen: Capri stoi nie ruszone od miesiąca bo tam jest automat, a prostownika nie chce mi się ciągać po podwórku :mrgreen: i w nim na pewno będzie niezła maź w silniku :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    27 Sty 2010, 21:37

    Do UAZA możesz łyżką władować 5 kilo towotu ,pompa oleju i tak to przemieli i rozrzuci po środku silnika :!: :lol:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8577
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    28 Sty 2010, 17:00

    dobra odpalilem nie mryga mialem dzisiaj podgrzac silnik ogrzewaczem ale patrze na termometr -1 stopiec :shock: :shock: i zapalilem normalnie ladnie chodzi nie mruga kontrolka widocznie jak piszecie mam nagar w silniku ale sprzedaje go niedługo juz szukam kupców:D:D zainteresowani??
    TIX007
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: mam to wiedzieć