Problem odnośnie wyboru auta

14 Mar 2015, 20:27

Witam. Jestem świeżym kierowcą, który potrzebuje auta do pokonywania 150km tygodniowo. Moje fundusze są do 6-7tyś, ale jednocześnie zależy mi na niskim spalaniu, a wręcz bardzo, gdyż na moją kieszeń te 150km, to zawsze wydatek, który będę musiał sam pokryć.
Co do auta:
-zależy mi na bardzo "małym"
-myślę nad instalacją gazową już w trakcie kupna, tylko jest problem- przy autach który potem wymiennie, cena pomiędzy wydatkiem bezynny a gazu z tego co porównywałem na stronach jest około 2x mniejsza, czyli za bezyne zapłace 2x więcej niz za gaz, dlatego chciałbym w gazie, ze względów finasowych. Tylko z tego co wiem, a mało wiem, to w autach starszych, które mają już gaz, nie do końca jest opłacalne, w sensie wymiany, dodatkowe koszty i tp, sami wiecie o co chodzi.
-auto myślę że w silniku 1600cm max i 100km max- nie potrzebuje nie wiadomo jakiego przyśpieszenia, tylko auto, do którego będę mało lał i dużo jezdził
-3/5 drzwiowe, raczej bez różnicy
Auta który mniej więcej mi się podobają to :
-opel corsa
-toyota yaris
-woldzwagen 4
-fiat punto
-woldzwagen polo -> choć trochę za mały
Ogólnie w takie auta, silnik znowu nie 1000cm, ale też nie za duży, bo nie potrzebuje, jak dalej mowie, stawiam na oszczędność póki co, gdy coś więcej kasy będzie, można myśleć na innym autem. Tym autem mam "tłuc" 3-5lat, żeby dawało rade.

Czekam na Wasze propozycje odnośnie aut i przede wszystkim jak to jest z gazem w starszych autach, ogólnie Wasze opinie, bo z tego co widzę, Wy najlepiej się znacie.

PS. Mój tato jest zawsze za woldzwagenem, audi i tp, gdyż mamy opla i jednak to nie jest to samo, co woldzwagen, czy audi które mieliśmy/mamy.
PanEkset
Obserwowany

Prawo jazdy: 16 05 1997
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

14 Mar 2015, 21:32

Jak chcesz Polo to musisz mieć garaż bo 1,4 16V w tamtych latach miało problem z zamarzającą odmą.
Volkswagen golf to nie 1,6 i 1,4 (bo słowo ekonomia do nich po prostu nie ma zastosowania)