Problem po zmianie sprzęgła

14 Sie 2019, 14:37

Sprzęgło się już ślizgało i postanowiłem zmienić.

Wymieniłem sprzęgło wg. tego filmu:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


(w skrócie, film przedstawia jak wymienić sprzęgło bez odkręcania ramy silnika i bez wyjmowania skrzyni biegów)

Jak auto było jeszcze w powietrzu, spróbowałem zmieniać biegi.
Efekt był taki że wszystkie biegi wchodziły (to znaczy dało radę je wrzucać dźwignią zmiany biegów) ale koła obracały się z tą samą prędkością jak na biegu jałowym, czyli bieg wszedł ale brak efektu.

Jak zdjąłem auto z learków i próbuję wrzucać bieg z wciśniętym sprzęgłem, nie daję rady wrzucić żadnego. Czuję mocny opór przy próbie wrzucenia biegu na 1-5, a przy próbie wrzucenia wstecznego oprócz oporu słychać też ten charakterystyczny grzęchot wadliwej zmiany biegu. Dodam, że jak próbuję na siłę dociskać któryś bieg (1-5) to samochód zaczyna ruszać do przodu, no ale i tak nie daje rady żadnego biegu "przecisnąć" przez ten opór.

Wygląda na to że klej którym przykleiłem sprzęgło do docisku sprzęgła nadal trzyma. (musiałem to przykleić bo nie dało rady wsadzić przyrządu do centrowania przez tą szparę, czyli wycentrowałem, przykleiłem wycentrowane i tak wsadziłem do skrzyni).
Może być że to trzyma ten klej? Jeśli tak to jak go teraz oderwać bez rozkręcania wszystkiego spowrotem?
Kleju nie było dużo, 3 krople superglue w trzech miejscach. Ale samochód stał całą noc z tym klejem także mogło dobrze zastygnąć.

A jeśli to nie klej to może tutaj coś wyregulować:

Problem po zmianie sprzęgła
kamil352
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 7
Auto: Renault Clio

14 Sie 2019, 15:36

Boże!!! Widzisz i nie grzmisz. Takie wymiany na lewarku sa po 1 dla kogoś kto ma o tym pojęcie a po 2 czas spedzony na utrudnieniach nie jest warty oszczędności
Nie mogłeś wycentrowac tarczy bo robiłeś to w złej kolejności. Składasz do kupy docisk z tarczą łapiesz lekko śrubkami i dopiero teraz centrujesz, jak jest wycentrowane to dokrecasz śruby z odpowiednia kolejnością i siłą.

Pod żadnym pozorem żadne kleje czy smary nie mogą sie tam znajdować.
Rozumiem ze skrzynie skręciłeś na chama . Tak sie kończą takie dość poważne prace jak ktoś łapie sie bez wiedzy.
Co z wysprzeglikiem? Rozpinałeś go? Łożysko oporowe wymienione?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Sie 2019, 17:20

"Rozumiem ze skrzynie skręciłeś na chama", nie było na chama, ale tak z wyczuciem, ale dzięki za uwagę bo i pewnie za mocno dałem.
Nie ma tu wysprzęglika bo to nie hydraulika. Łożyska oporowego nie wymieniałem.

Zabieram się za rozkręcanie, bo inaczej chyba nie pójdzie
kamil352
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 7
Auto: Renault Clio

22 Sie 2019, 14:52

Problem rozwiązany. Wystarczyło odlepić sprzęgło bo się przykleiło na ten klej.
kamil352
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 7
Auto: Renault Clio
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus w Polsce. Jak to się wszystko zaczęło?
    Wymagający kierowcy ze Stanów Zjednoczonych mogą się cieszyć Lexusami od 1989 roku, ale w Polsce marka zyskała prawdziwą popularność dopiero w XXI wieku. Jak zaczęła się historia Lexusa w Polsce, gdzie zlokalizowany ...