Problem w wyborze, pliss o poradę

22 Lip 2015, 09:50

Witam,
Poszukuje samochodu do ok. 11 tys zł z rejonu dolnośląskiego który będzie mało awaryjny i ekonomiczny, robię trasy rocznie ok 35 tys km większość na trasie (30km w obie strony) ale dużo też po mieście na krótkich dystansach, zastanawiałem się o Audi A3 1,8t w gazie co o tym sądzicie? Oraz na co uważać przy audi a3 i przy tym silniku? obecnie jeżdżę golfem 3 1,9tdi 110KM z 1997 roku i teraz chciałbym samochód z ok. 2000 roku, myślicie że za taką cenę da się coś znaleźć? Oczywiście liczy się żeby miał powyżej 100KM, diesel zżera trochę paliwa na takich krótkich dystansach, może polecacie jakieś inne ciekawe marki? Patrzyłem też na lexusa is200 ale chyba drogi w utrzymaniu.
Proszę o poradę bo sam już nie wiem co myśleć. :?
Tom93
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 24 02 2012
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: VW GOLF III
Silnik: 1,9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

22 Lip 2015, 10:21

Lex IS 200 do 11k będzie DROGI w utrzymaniu, nie ten budżet.
Do 11k mogę polecić Accord'a VI 1.6/2.0, BMW e36 z większym silnikiem + LPG, Mazda Xedos,Volvo jakieś.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

22 Lip 2015, 10:28

A o audi A3 albo A4 1,8t co można powiedzieć? Wyczytałem że silniki te są mało awaryjne ale sam nie wiem, bmw to całkiem nie mój typ, volvo ma mój ojciec i części do niego są dla mnie dość drogie
Tom93
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 24 02 2012
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: VW GOLF III
Silnik: 1,9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

22 Lip 2015, 10:30

Zadbane Audi A3 1.8T + LPG powinno być mało awaryjne i względnie ekonomiczne (tzn. spalanie LPG będzie wysokie - na krótkich odcinkach nawet bardzo, ale pozostałe koszty utrzymania będą raczej niskie, chociaż nie będzie to poziom Golfa III). Jeśli rocznik to wymóg bezwzględny budżet może być tak na styk - te auta dobrze trzymają wartość na rynku wtórnym, wydaje mi się, że lepiej kupić coś trochę starszego (1998-99) a pewnego. Najważniejsze to szukać niewyeksploatowanego egzemplarza i unikać sprowadzonych, tanich A3-ek od handlarzy. O turbo bym się specjalnie nie martwił, bo jego regeneracja jest tania.
Na IS-a za słaby budżet.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

22 Lip 2015, 10:37

Właśnie z przebiegiem jest najgorzej bo wszystkie praktycznie są kręcone grubo, mój golf jak kupowałem 3 lata temu miał 240 tys niby w co ciężko mi było uwierzyć, w zasadzie to na niego nie narzekam ale moim zdaniem diesel na trasach 30 km to był błąd, honda accord VI też całkiem wydaje się być spoko ale zupełnie nie mam pojęcia nic o tej marce i jakie silniki są mało awaryjne i mało paliwożerne, jakby ktoś mógł się wypowiedzieć kto miał styczność z tym samochodem to proszę o poradę, zbieram informację i narazie mam mętlik w głowie :unsure:
Tom93
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 24 02 2012
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: VW GOLF III
Silnik: 1,9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Lip 2015, 08:54

Tom93 napisał(a):Patrzyłem też na lexusa is200 ale chyba drogi w utrzymaniu.

nie jest droższy w utrzymaniu niż Audi A4 B6 czy e46 ale ani na B6 ani na ISa nie ma budżetu :yes:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    "Szklana pułapka 5": Klasa G, Sprinter, Unimog i Zetros
    "Szklana pułapka 5" trafi do polskich kin 14 lutego br. Mercedes-Benz ma w filmie silną reprezentację, a auta spod znaku trójramiennej gwiazdy będą obsługiwały jego premierowe pokazy w Londynie i Berlinie. John McClane ...

23 Lip 2015, 08:57

A Twoim zdaniem ile mniej więcej by było trzeba aby kupić w miarę dobrego IS`a? i z jakim kosztem trzeba się liczyć przy założeniu LPG do niego?
Tom93
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 24 02 2012
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: VW GOLF III
Silnik: 1,9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Lip 2015, 09:01

15tys. spokojnie wystarczy
3500zł za LPG dobrej jakości (np. BRC)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Lip 2015, 09:03

To jeszcze nie jest źle, mógłbym się zaciągnąć u rodziny hue :naughty:
A IS jest mega jak dla mnie, strasznie mi się podobał zawsze
Tom93
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 24 02 2012
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: VW GOLF III
Silnik: 1,9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Lip 2015, 09:26

Tylko zauważ, że jak będziesz musiał kupić opony to masz 1000zł w plecy (seryjnie 17 cali). Rozrząd to koszt 600zł.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010