Problem z akumulatorem bo jest za słaby

01 Lut 2012, 11:19

Mam pewien problem.
Moje auto to Volkswagen Polo Coupe 1.4 rocznik 1994 diesel.
Mam akumulator do niego 45. I przez ostatnie mrozy się rozładował, mimo tego, że go naładowałem odpala za 3 razem dopiero. Ogolnie do tego auta jest on za słaby. Poszedłem do gościa i zaoferował mi akumulator 60-tke za 300zł Batter-Pol, że według kalalogu bedzie odpowiednia. Ale moge u znajomego kupić za 220zł 56-stke, który podobno też jest według katalogu.... boscha albo varty.
Możecie mi coś doradzić?
Rodi
Obserwowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 28 04 1991
Auto: Volkswagen polo

02 Lut 2012, 08:18

Czy kupisz 56 czy 60 niewiele znaczy - liczy się prąd rozruchowy, określony wyraźnie na aku .. Weź jak największy - do diesla ..
[link do oferty na Allegro wygasł]
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

02 Lut 2012, 20:55

Jeżeli jest to polo II produkowane od 1981-1994 to większego jak 45Ah nie bierz wybieraj do tej pojemności ale z jak największym prądem rozruchowym, a jeżeli jest to polo III 1994-2001r to zależy jaki masz alternator bo montowane były 3 rodzaje 70A/90A/120A?
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

03 Lut 2012, 13:48

Witam,
Mogę spytać o prostą rzecz ?
Mam Peugeot 307, 1,6 HDI, 2005r.
Ile czasu musi pracować silnik auta żeby zredukować straty przy odpalaniu (zimnego) w temp. około minus 15 st. C. ???
Jeśli odpalam auto raz dziennie na mrozie i silnik pracuje 10 minut to ....... lepiej wcale nie odpalać czy jednak te 10 minut będzie lepsze. ??? :roll:

Czy ten spory prąd potrzebny do rozruchu zimnego diesla jesteśmy w stanie wyrównać w kilka minut ?

Oczywiście biorę pod uwagę 4 lata akumulatora.
intar1
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 1998

04 Lut 2012, 08:06

intar1, jeśli nie jeździsz codziennie autem to najlepszym wyjściem jest wyciągniecie aku i wstawienie go do ciepłego pomieszczenia - piwnicy, sutereny itp ..
Jesli jest w samochodzie, to czerpie go alarm, CZ itd ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

06 Lut 2012, 08:18

Niby tak, ale jest jeszcze komputer i ewent. jego ekscesy po odcięciu prądu ;)
intar1
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Mirage
    Mitsubishi Mirage jest produkowany od marca 2012 roku w nowej fabryce Mitsubishi w "Laem Chabang Industrial Estate " w prowincji Chonburi w Tajlandii – trzecim zakładzie firmy MMC w tym strategicznym państwie – ...

06 Lut 2012, 11:30

intar1 napisał(a):jest jeszcze komputer


W polo z '94 ?? nie rób jaj - nic mu nie będzie ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

06 Lut 2012, 11:35

w tym wypadku to bym popatrzył czy prąd ładowania jest odpowiedni, może aku jest notorycznie nie doładowane
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Lut 2012, 22:45

intar1 napisał(a):Ile czasu musi pracować silnik auta żeby zredukować straty przy odpalaniu (zimnego) w temp. około minus 15 st. C. ???


Kiedyś gdzieś czytałem, że po uruchomieniu silnika auto musi przejechać około 15km ( normalna jazda ) żeby aku powrócił do chwili sprzed uruchomienia silnika. Podejrzewam, że czas ten zalezy od wielu czynników i np. jak jest mróz to trzeba przejechać ciutek więcej.


Co do tematu - tak jak pisali przedmówcy - najważniejszy jest prąd rozruchowy. Warto też sprawdzić napięcie ładowania. Co do uruchamiania silnika - sprawdzić warto z kolei czy wszystkie świece grzeją I jeżeli są ) bo to dośc ważne dla diesla podczas minusowej temp. Ważne jest też paliwo, a dokładniej jego jakość. Niestety - diesel jest bardzo wymagający podczas mrozów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000