
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Maki napisał(a):Śmiało dawaj większy. Nawet 60Ah. Ja mam w fieście 1.1i aku 60Ah i prąd rozruchowy 520A i mam święty spokój w zimę.
ArturRS napisał(a):Właśnie zamówiony mam akumulator BOSH Silver S5 60Ah do Peugeota 206 1,4 HDi i 640 na rozruchu co prawda to ropniak więc ma co uciągnąć ale czym większy rozruch tym lepiej jak wyżej.
Fiesta 1.1i miała montowane 3 alternatory 55/70/90A więc jak masz 70 albo 90 to jest ok ale jak 55 to akumulator będzie nie doładowany.
Ogólnie przyjmuje się, że aby akumulator powrócił do stanu naładowania sprzed uruchomienia silnika, to trzeba przejechać drogę około 20 km na obrotach średnio 2 tyś/obr/min przy założeniu, że aku jest odpowiednio dobrany do alternatora i samochodu.
Maki - a na jakiej podstawie sądzisz, że akumulator masz w pełni naładowany?
Warto też się zastanowić, dlaczego np. do maluszka wkłada się 35Ah a nie 100Ah. Miejsce w sumie by było...
akumulator może stracić nawet 50% swojej pojemności
Tym bardziej, że nie masz o tym zielonego pojęcia.
Baza z danymi technicznymi samochodów marki FORD. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne FORD