Problem z autem i zamiana na nowy do 10 tyś.

19 Sie 2018, 14:29

Witam, moje obecne auto bierze olej 2l/1000km (skoda octavia 1,6 mpi) i chciałem się zapytać was, czy jest sens remontu tej jednostki (wymiana pierścieni uszczelniaczy itp., tylko z silnikiem jest problem, rdza śladowa jedynie przy bagażniku czy przy brzegu maski, zawieszenie super). Myślałem nad remontem i potem bym ją lepiej sprzedał ale 90% osób które znam odradza mi to i karze sprzedać tak jak jest i szukać nowego. Jeżeli też tak twierdzicie, to jakie polecacie auto do 10tyś. jeżeli robię miesięcznie 1700km (95% trasa tj. autostrady w niemczech, ekspresówki oraz drogi pozamiejskie w Polsce). Pojemność czy benzyna/diesel/gaz nie ma znaczenia, preferuje ekonomiczne auto oraz WYGODNE (nie oczekuję nie wiadomo czego za te pieniądze) które będzie na siebie zarabiać, tj. nie psuć się jak Laguna 1, pozdrawiam!
CzaRRodziej
Nowicjusz
 
Posty: 10

19 Sie 2018, 14:58

Myślę że jak do sprzedania to z pełną odpowiedzialnością powiadomienia nabywcy o "usterce"? Co do remontu to chyba średnio się opłaca, taniej wyszłoby wsadzić silnik z rozbitka.
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

19 Sie 2018, 15:12

Oczywiście że z powiadomieniem o stanie silnika.
CzaRRodziej
Nowicjusz
 
Posty: 10

19 Sie 2018, 15:16

Jak chcesz to naprawić - wyremontować to owszem ale jedynie dla siebie - robić takie coś dla klienta potencjalnego to bezsensu.
Z drugiej strony przy 10 tys szału nie będzie, skąd wiesz czy coś podobnego nie będzie mieć miejsca za jakiś czas w "nowym" aucie?

Ja bym pomyślał jeśli już to nad autami segmentu D, np A4 B5, Ford Mondeo, Honda Accord itp..
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sie 2018, 15:22

Jeżeli honda to rozumiem, że VI? Co do audi, to sądzisz, że pchanie się w segment premium ma sens jeżeli chcę zaoszczędzić? Nie mam zamiaru rwać pod remizą dupeczki, że tak powiem prześmiewczo tylko zarabiać pieniądze.
CzaRRodziej
Nowicjusz
 
Posty: 10

19 Sie 2018, 17:22

Ale tu nie chodzi o premium, może to być Passat B5, tylko podałem przykład aut które są ok przy takim użytkowaniu - na trasach i autostradach w Niemczech, no chyba że dla Ciebie bez znaczenia czy to będzie Renault Clio 1,2 czy VW Passat 1,8-2,0.

A4 B5 i Passat B5 jak i Superb I to jeden pies, technika ta sama, części te same.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sie 2018, 17:32

CzaRRodziej napisał(a): czy jest sens remontu tej jednostki (wymiana pierścieni uszczelniaczy itp., tylko z silnikiem jest problem, rdza śladowa jedynie przy bagażniku czy przy brzegu maski, zawieszenie super).

Najpierw to trzeba zdiagnozować przyczynę. Jeżeli auto jest ok, to myślę, że warto byłoby wyremontować silnik, ale dla siebie, nie na sprzedaż i jeździć dalej pewnym autem. Tu przynajmniej wiesz co masz. Do tego taka opcja wyjdzie dużo taniej niż sprzedaż uszkodzonego auta i kupno innego.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna