21 Wrz 2007, 20:07
A czy kolega wziął pod uwagę,że w wielu samochodach ciężarowych,a nawet trerenowych,tak jak w traktorach są dwa akumulatory po 12V?24V jest tylko na rozrusznik,a pozostała instalacja jest na 12V.Autor nic nie pisze o napięciu,więc sugerować można,że ma dwa akumulatory po 12V.
Inną sprawą jest,że w ciężarówkach z instalacją 24V musi być oczywiście przetwrnica.
Ale NIE POWINNO się radia CB podpinać pod gniazda zapalniczki i inne tego typu ganiazda,ponieważ radio w takim gnieździe zbiera wszystkie zakłócenia z instalacji(może pojawić się "cykanie" po włączeniu kierunkowskazu,może pojawić się piszczenie po włączeniu się buzzera sygnalizacji cofania itd.
Następną rzeczą jest to,że w razie jakiegokolwiek przeciążenia(np. zwarcie w radiu),po podłączeniu zasilania tego radia do np. gniazda zaplaniczki,wszystkie przewody,które są podłączone do przewodu zapalniczki,będą się nagrzewać i może się stopić izolacja na tych przewodach,a to do czego może doprowadzić nie muszę już pisać..Ktoś może napisać,ze jest przecież bezpiecznik.Bezpiecznik przepali się,jeżeli to zwarcie nastapi gwałtownie.Ale jeżeli zwarcie nie ma dużego prądu początkowego,to bezpiecznik bedzie się nagrzewał wraz z przewodem.Miałem już takie autko,w którym padły styki w stacyjce.Wypaliło całą izolację od radia,świateł postojowych i paru innych odbiorników.A z podłączeniem radia pod akumulator nie ma przecież tak wiele roboty...
No i pozostaje sprawa cewki anteny,która powinna być nad dachem.Dlaczego?Przecież to nie cewka ściąga sygnał tylko bat.W cewce ten sygnał tylko jest wzmacniany.Ważne natomiast jest,o czym chyba nie napisałem w poprzednim poście dobre umasowienie anteny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...