Problem z citroenem c5 - zerwany pasek rozrządu

10 Wrz 2013, 18:17

Witam.

Zgłaszam się o pomoc. Moj citroen c5 I (2001 r. 2.0 HPI) dziwnie chodzi. Mianowicie pekl mi pasek rozrzadu, wymienilem na nowy w warsztacie razem z ustawieniem rozrzadu, jednak auto nie chodzi tak jak powinno. Ciezko mu sie odpala, chodzi jak kosiarka (cos jakby na 2 gary tylko), trzesie sie i pierdzi strasznie. Na wolnych obrotach gasnie, a wolne obroty mam zamiast ok 900 to jakies 550-600. czy ktos moze mi pomoc?
westsider
Początkujący
 
Posty: 98
Zdjęcia: 81
Auto: Nie mam

11 Wrz 2013, 09:49

Czy rozrząd w tym silniku jest bezkolizyjny? Może ktoś coś więcej wie na ten temat.

Jeżeli rozrząd jest bezkolizyjny to może przy zmianie/zakładaniu paska rozrządu został on źle ustawiony i stąd te objawy o których piszesz.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

11 Wrz 2013, 10:13

Szczerze mowiąc to nie jestem pewny na 100%, ale zalozylem klucz na wal i krecilem nim obracając prz tym co jakis czasm walkiem od rozrzadu i nie bylo oporow ani stukow. Zrobilem tak kilka solidnych obrotow walem i walkiem. Poza tym jezdzilem tym autem i mysle ze jezeli to by byl rozrzad to bym juz stanal i nie odpalil a zrobilem autem w takim stanie jakies 10 km i tak jak kulał tak kuleje lecz nic powazniejszego sie nie dzieje. dzisiaj będe się probowal umowic z jakims innym mechanikiem aby sprawdzil ustawienie rozrzadu (tamci moze chcieli wyciagnąc kase, zobaczyli chlopaczka 20 lat w aucie ojca). Jezeli ktos ma jakies pomysly prosze pisac, ja rowniez bede informował :)
westsider
Początkujący
 
Posty: 98
Zdjęcia: 81
Auto: Nie mam

11 Wrz 2013, 10:40

sprawdz poziom oleju
czy głowica była ściągana ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

11 Wrz 2013, 11:14

Poziom oleju w normie (olej zmieniany wraz z filtrem w maju)

Głowica nie była zrzucana. W warsztacie chcialem aby ustawili rozrząd i zmienili pasek.
westsider
Początkujący
 
Posty: 98
Zdjęcia: 81
Auto: Nie mam

11 Wrz 2013, 20:44

Na ponad 90% silnik jest kolizyjny.Teraz gdy wszystko masz złożone sprawdź ciśnienie sprężania i będziesz wszystko wiedział.Wcześniej gdy był rozebrany rozrząd można było ustawić tłoki w górnym punkcie i przekręcać delikatnie wałkiem rozrządu.Nie raz po zerwanym pasku niby da się jechać ale jak napisałeś trzęsie i pierdzi.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen cross up!
    Volkswagen poszerza gamę modeli w wersji Cross: latem rodzinę tych lifestylowych aut wzbogaci cross up!, dołączając do obecnych już na rynku Cross Polo, Cross Golfa oraz Cross Tourana. Fanom Volkswagena Cross kojarzy się ...

12 Wrz 2013, 07:48

Witam z rana :)

Małe sprostowanie, juz nie pierdzi, to był tłumik :D Tłumik sie upalił, jak to mi mówił mechanik jakis cylinder jest niepalony i dlatego mieszanka leciała prosto do wydechu, gdzie się podpalała i dlatego się tłumik upalił. Dzisiaj będzie sprawdzane ciśnienie w garkach a nast. ustawienie rozrządu i zwalenie głowicy.

Co zauważyłem ciekawego, silnik kuleje ale tylko do 1.5 tys obrotów. Powyżej pracuje kulturalnie, nie trzęsie, nie wariuje. Z jazdą jest podobnie, ruszyć lub się rozpędzić masakra. Pół godziny do setki, ale gdy przekroczę te 1,5 tys auto zachowuje się lepiej, czasami sie zadławi jakby wina którejś świecy, coś takiego.

Będę informował na bieżąco, a nóż komuś się przydadzą te informacje :)

EDIT

czy ktoś wie może, jeżeli rozrząd padł a auto jeździ to ile zaworów mogło sie roztrzaskać? Nie znam się zbyt mocno, ale wydaje mi się ze jeżeli jeździ to chyba nie zawiele :)
westsider
Początkujący
 
Posty: 98
Zdjęcia: 81
Auto: Nie mam

16 Wrz 2013, 18:53

Witam ponownie. Wszystko wiadomo

Brak sprezania na drugim tloku, na pozostalych stopien sprezania wynosi ok 4,5. Zawory pogiete. Auto jezdzi, ale nadal kuleje na wolnych obrotach. Nic nie poradzimy, koszt naprawy ok 2 tys zl. Na razie nie robie.

dzieki za pomoc i pozdrawiam :)
westsider
Początkujący
 
Posty: 98
Zdjęcia: 81
Auto: Nie mam