Problem z EGR? A może to coś innego? Opel Corsa C

21 Mar 2016, 18:26

Wyszukiwanie podobnego tematu nie zadziałało więc zakładam nowy. Jeżeli coś podobnego istnieje to proszę moda o przeniesienie.

Od jakiegoś czasu, po tym gdy rozgrzeje mi się silnik, zaczynają samoczynnie podskakiwać obroty silnika. Te skoki obrotów nie są duże ale zauważalne na obrotomierzu i słyszalne po dźwięku silnika a w czasie jazdy na biegu odczuwalne są również szarpnięcia auta. Zapala się oczywiście czerwona kontrolka silnika. Gdy silnik jest zimny tego nie ma.
Przez jakiś czas zapomniałem o dolaniu oleju i poziom spadł poniżej bagnetu. Byłem zaskoczony że usterka ze skokami obrotów przestała się pojawiać. W chwili gdy o dolaniu oleju przypomniało mi mignięcie kontrolki uzupełniłem stan i wówczas ponownie zaczęły się skoki obrotów.
Po tym jak auto ostygnie i uruchomię je ponownie praca silnika jest bez zarzutu. Po przejechaniu krótkiej trasy gaśnie kontrolka błędu a po jakimś czasie zapala się ponownie i obroty ponownie skaczą. Im zimniej na zewnątrz tym więcej czasu mija od rozpoczęcia jazdy do pojawiania się skoków obrotów.

I teraz zasadnicze pytanie. Czy "objawy" wskazują jednoznacznie na awarię zaworu recyrkulacji spalin (EGR), czy też przyczyną może być coś innego?

I przy okazji zapytam jeszcze o jedną rzecz. Gdzie jest umiejscowiony czujnik temperatury? Mój zaczął pokazywać 69 stopni Celsjusza przy rzeczywistej ujemnej temperaturze.
maximos
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: opel Corsa C
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

22 Mar 2016, 09:06

maximos napisał(a):Zapala się oczywiście czerwona kontrolka silnika.

I co w związku z tym uczyniłeś? Ewentualnie co należy uczynić? Odpowiedz znajdziesz poprostu w instrukcji obsługi swojego samochodu. I jak już będziesz wiedział co jest przyczyną zaświecania sie tej kontrolki to wróć na forum i będziemy działali.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Jak zbudować profesjonalny samochód driftingowy?
    Przedprodukcyjna Toyota GR Supra z silnikiem 2JZ, kompaktowa Corolla Hatchback czy bulwarowy roadster Opel GT - liberalne regulaminy techniczne w świecie driftu sprawiają, że inżynierowie mogą stworzyć naprawdę niesamowite ...