Problem z klimatyzacją Passat B5

03 Lip 2014, 20:26

Witam, na wstępie chcę się przywitać, bo jestem tutaj nowy :-)

Jeżdżę sobie Passatem z 99r którego kupiłem zimą i nie było możliwości sprawdzenia klimatyzacji, teraz zrobiło się ciepło i zaczęły się problemy. Znajomy ma serwis klimatyzacji więc podjechałem, nabiłem, odgrzybiłem i wszystko śmigało. Radość nie trwała jednak długo, bo zaczęło się coś dziać. Chodzi o to, że np. odpalę auto, włączę klimę i wszystko ładnie śmiga i wali zimnem dopóki auto się nie rozgrzeje, nagle w czasie jazdy klima się wyłącza i zaczyna działać po przekroczeniu 2500 obrotów, jak zwolnię to znowu się rozłącza. Mogę się też zatrzymać, zgasić silnik i ponownie odpalić, wtedy klima znowu zaczyna działać, ale po krótkim odcinku znów przestaje i tak w kółko. Nabijałem już z trzy razy ( eliminacja wycieku) więc czynnik jest, sprężarka sprawna, skoro na zimnym silniku ładnie chłodzi. Znajomy z serwisu mówi, że trudno jednoznacznie stwierdzić co może mu dolegać, mówił, że to na pewno nie wina sprężarki ale może być czujnik ciśnienia w układzie, cewka przy kompresorze albo sterownik silnika.. A ja nie chcę wydawać kasy na metody prób i błędów.
Miał ktoś podobny przypadek lub zna przyczynę takiego zachowania ?
endriuuxd
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Volkswagen Passat B5
Silnik: 1,9 TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Lip 2014, 22:40

Nie umiem na szybko teraz przypomnieć sobie nazwy, ale jest to to coś, co wyłącza sprężarkę jak się wdepnie pedał gazu - np. jedziemy 80 km/h i chcemy przyspieszyć i wciskamy pedał gazu - wówczas sprężarka się na chwile wyłacza i po chwili włącza spowrotem. Może ktoś mnie naprowadzi? Nie jest to czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lip 2014, 10:18

Masz na myśli czujnik PCM? Według wikipedii jest to jakiś tam Moduł sterujący układu napędowego.
Tylko pytanie czy w passacie b5 takie coś w ogóle montowali. Kiedy klima u mnie przestaje działać to wentylatory nadal pracują więc to musi samą sprężarkę odcinać. Pytanie czy takie ustrojstwo nie jest wkomponowane w sterownik silnika ;/ Oby nie...
endriuuxd
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Volkswagen Passat B5
Silnik: 1,9 TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Lip 2014, 17:24

Chodzi mi o presostat.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Lip 2014, 14:00

Ale to jest po prostu czujnik ciśnienia klimatyzacji i mam go przy rurce od klimy ( 8D0 959 482 B ) .
A na początku pisałeś, że nie o to Ci chodzi :D Więc może to on świrować? Musiałbym looknąć na jakiś schemat czyn ten czujnik włącza samą sprężarkę bez wentylatorów ( bo z nimi problemów nie mam).
endriuuxd
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Volkswagen Passat B5
Silnik: 1,9 TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Lip 2014, 20:26

Czyli jak "klima się wyłacza" to wentylatory dalej pracują? Bo to zmienia postać rzeczy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nieuważny pieszy i zasada ograniczonego zaufania
    Podobnie jak kierowcy piszący SMS-y i rozmawiający przez telefon w trakcie jazdy narażają się na utratę kontroli nad pojazdem, także i piesi rozproszeni przez rozmowę czy zabawę gadżetami narażają siebie i innych na niebezpieczeństwo. ...
    Mitsubishi Pajero Dakar
    Mitsubishi Pajero 2012 DAKAR otrzymał turbodoładowaną, 200-konną jednostkę napędową o pojemności 3,2 litra, spełniającą normy EURO5 z zamkniętym filtrem cząstek stałych DPF w standardzie. Dzięki zmodernizowanej jednostce ...

07 Lip 2014, 14:20

No tak, wentylatory cały czas pracują jak klima się rozłączy.
Wyłaczają się dopiero jak wyłączę klimę na panelu i po ponownym włączeniu też pracują .
endriuuxd
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Volkswagen Passat B5
Silnik: 1,9 TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lip 2014, 16:16

Ja myślę, że to sprawa sprężarki. Trzeba jeszcze sprawdzić, czy w momencie jak sprężarka się wyłączy, to czy sterownik podaje na nią nadal napięcie, a rozłącza się tylko sprzęgło. Sprawdzić można np. na przekaźniku, czy na nóżkę od cewki przekaźnika przychodzi napięcie ze sterownika.
Uszkodzony może też być zawór rozprężny lub reduktor ciśnienia.
Można też podjechać do naprawdę kumatego mechanika, który podłaczy się pod komputer i sprawdzi cały układ sterowania klimy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lip 2014, 17:28

To teraz muszę uzbroić się w informację, który to przekaźnik i do dzieła. Od czegoś trzeba zacząć.

Kiedy klima przestaje działać to przestaje działać przekaźnik od sprężarki (nie tyka). Jak zgaszę i odpalę silnik to normalnie zaczyna tykać i sprężarka się załącza. Teraz to sprawdziłem na szybko.
endriuuxd
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Volkswagen Passat B5
Silnik: 1,9 TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Lip 2014, 21:07

Czyli sterownik podaje i odłącza sterowanie przekaźnikiem. Trzeba na kompie sprawdzić dlaczego. Może być uszkodzony np. czujnik temp. cieczy chłodzącej - jak ciecz przekroczy pewną wartość, to ów sterownik wyłacza klimę. Ale to tylko domysły i tak jak pisałem najlepiej by było podłączyć się pod komputer i tam kumaty mechanik napewno zauważy co wyłącza sprężarkę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Lip 2014, 08:21

Mam możliwość podłączenia się za darmo VAG COM'em więc może coś zdziałam.

Na co zwrócić uwagę? Z jakich funkcji skorzystać? Sprawdzałem tylko błędy silnika i klimy, było czysto.
endriuuxd
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Volkswagen Passat B5
Silnik: 1,9 TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Lip 2014, 21:02

Błędami się generalnie nie interesuj, bo ich nie ma. Patrz na odczyty temperatury płynu chłodzącego silnik, ciśnienia sprężarki w momencie, jak sterownik odłącza sygnał na przekaźnik sprężarki. I zerknij, czy sygnał na wentylatyory nadal jest ten sam - czyli czy czasami sterownik nie daje sygnału na właczenie się drugiego biegu lub drogiego wentylaotra - nie wiem, czy na drugim wentylatorze ma wiskozę czy jest elektryk. Jak wiskoza, to odczytu oczysiście nie będzie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Lip 2014, 14:45

Problem został rozwiązany.
W momencie kiedy klima się rozłączała to ginęła sterująca masa na przekaźniku od cewki kompresora więc podłączyłem dodatkowy kabel od sterowania wentylatora klimy żeby kiedy ginie masa od cewki to żeby ciągła minus z przekaźnika wentylatora (który działa na pierwszym biegu cały czas przy włączeniu klimy).
I klima teraz śmiga bezproblemowo aż miło :-)
Dodałem też przełącznik gdyby coś się zaczęło dziać, tak na wszelki wypadek.
endriuuxd
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Volkswagen Passat B5
Silnik: 1,9 TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Sie 2014, 08:49

Jak dla mnie najlepszym specjalistą w PL jest pan Materla który prowadzi swój serwis klimatyzacji i ogrzewania samochodowego w Katowicach :) Jak nie masz super daleko udaj się do niego to zrobi ci to perfecto :)

Jeśli masz daleko to zadzwoń, ma brata w Warszawie np i w poznaniu też znajomego :)
p0ldekrakieta
Początkujący
 
Posty: 50
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Audi A4/Mazda RX8
Silnik: 1.6/1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna