toyman40 napisał(a):no dobrze a nie bierzesz pod uwagę uszkodzenia elektronicznego ? nie wiem sterownik może..w końcu opel zobowiazuje
A tam....... sterownik uwalony bo to opel
![Mr. Green :mrgreen:]()
Tak patrząc na podobne tematy w necie to ostatecznie po wymianie kompa nic się nie poprawiało . Poprawę czy rozwiązanie problemu przynosiło - wymiana silnika
![Mr. Green :mrgreen:]()
Jak pisałem do sterowania kołami zmiennych faz jest osobna magistrala olejowa . Tutaj niskie ciśnienie oleju może powodować błędną pracę zaworów sterujących . Czujnik wałka odczytuje jego położenie i komp próbuje ustawić właściwe ustawienie . Nie może osiągnąć zamierzonego celu to podaje sygnał PWM o pełnym wypełnieniu impulsów na zawór . Odłączenie czujników wałków czy wału korbowego powoduje wyłączenie regulacji zmiennych faz. Myślę że w temacie nie zostały wyczerpane wszystkie możliwe czynności diagnostyczne . Nie da się nawet sugerować uszkodzenia sterownika .