Problem z napięciem na elektrozaworach zmiennych faz rozrządu

24 Paź 2023, 11:44

Witam wszystkich. Otóż mój problem z insignią 1.8 benzyna oznaczenia silnika a 18xer jest problem z napięciem na elektrozaworach zmiennych faz rozrządu . Na ssącym elektrozaworze napięcie skacze na wydechowym jest stałe wysokie napięcie. Po odpięciu czujników położenia wałków rozrządu napięcie na elektrozaworach jest prawidłowe na biegu jałowym około 2,4 v
Smayll25
Nowicjusz
 
Posty: 20

24 Paź 2023, 11:58

Coś więcej w temacie ? Powód pomiaru napięć ? Jakieś niedomagania ze strony pracy silnika ? Było coś robione np wymiana kół zmiennych faz ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Paź 2023, 12:36

Problem z pod ciśnieniem błąd p106 po wypięciu wtyczek od czujnika położenia wałków rozrządu problemu nie ma z podciśnieniem auto chodzi równiutko odzyskał część mocy tak były wymieniane koła zmiennych faz rozrządu rozrząd ustawiony 100% dobrze
Smayll25
Nowicjusz
 
Posty: 20

24 Paź 2023, 12:38

Zastanawia mnie czym spowodowane wysokie napięcie w elektrozaworach
Smayll25
Nowicjusz
 
Posty: 20

24 Paź 2023, 12:48

A wałki rozrządu są dobrze ustawione względem kół ? Do wymiany kół konieczny jest tzw poszerzony zestaw blokad . Na kołach nie ma klina . Trzeba zdjąć pokrywę zaworów i listwą zablokować wałki rozrządu jak również zblokować koła zmiennych faz.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Paź 2023, 13:09

Dosłownie na takim zestawie było składane
Smayll25
Nowicjusz
 
Posty: 20
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault ZOE - limitowana seria STAR WARS
    Renault świętuje partnerską współpracę z producentami STAR WARS™ i prezentuje limitowaną serię swojego najbardziej awangardowego samochodu ZOE, który jest liderem wśród samochodów elektrycznych ...

24 Paź 2023, 13:28

Jeszcze dopiszę że problem może być między wałem korbowym a wałkiem rozrządu wypinając czujnik wału czujniki wałków są wpięte to elektrozawory zmiennych faz mają dobre napięcie i tak w drugą stronę
Smayll25
Nowicjusz
 
Posty: 20

25 Paź 2023, 11:21

Sugestia aby jednak sprawdzić ustawienie wałków . Założyć między koła blokadę zwracając uwagę że znaki na kołach dla ustawiania nie są idealnie naprzeciw sobie. Zobaczyć czy wtedy listwa blokująca da się wsunąć w wycięcia na końcach wałków oraz czy wał korbowy jest w GMP. Jest jeszcze jedna sprawa . Do zaworów regulujących jest osobny kanał olejowy . W nim jest zawór zwrotny ( w bloku z tyłu ) . Może ograniczyć ciśnienie oleju i zaburzyć działanie układu zmiennych faz . Również wskazane aby w programie diagnostycznym odczytać aktualne położenie wałków i zweryfikować z ustawieniem żądanym.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Paź 2023, 21:05

no dobrze a nie bierzesz pod uwagę uszkodzenia elektronicznego ? nie wiem sterownik może..w końcu opel zobowiazuje
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

30 Paź 2023, 21:08

toyman40 napisał(a):no dobrze a nie bierzesz pod uwagę uszkodzenia elektronicznego ? nie wiem sterownik może..w końcu opel zobowiazuje
A tam....... sterownik uwalony bo to opel :mrgreen: Tak patrząc na podobne tematy w necie to ostatecznie po wymianie kompa nic się nie poprawiało . Poprawę czy rozwiązanie problemu przynosiło - wymiana silnika :mrgreen: Jak pisałem do sterowania kołami zmiennych faz jest osobna magistrala olejowa . Tutaj niskie ciśnienie oleju może powodować błędną pracę zaworów sterujących . Czujnik wałka odczytuje jego położenie i komp próbuje ustawić właściwe ustawienie . Nie może osiągnąć zamierzonego celu to podaje sygnał PWM o pełnym wypełnieniu impulsów na zawór . Odłączenie czujników wałków czy wału korbowego powoduje wyłączenie regulacji zmiennych faz. Myślę że w temacie nie zostały wyczerpane wszystkie możliwe czynności diagnostyczne . Nie da się nawet sugerować uszkodzenia sterownika .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

31 Paź 2023, 18:35

taka jeszcze informacja odnośnie tych elektrozaworów
na wtyczce sa dwa piny na ssącym elektrozaworze na jednym pinie jest stale napięcie 2,5v a na drugim napięcie skacze 5v 10v 13v
na wydechowym jest na jednym napięcie 13v i na drugim 2,5.
z góry dziękuje wszystkim za jakieś sugestie
Smayll25
Nowicjusz
 
Posty: 20

02 Lis 2023, 12:15

Schemat potrzebny . Napięcia mierzysz na odpiętej wtyczce czy podłączonej ? . Na których konkretnie pinach jakie napięcie ? Nie mam schematu do A18xer . Mam do Z18xer i tutaj elektrozawory są podłączone do sterownika

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna