Problem z odpaleniem forda ka

08 Gru 2013, 08:11

Witam mam taki problem a dokładnie moja matula w fordzie ka 1997 rok 1.3 37 kw
odpalam rano auto jest niby ok jadę na stacje gaszę auto tankuje i jak wracam to rozrusznik kreci i nie umie załapać kontrolki się świecą normalnie trochę go podeptam pedałem gazu i odpali ale strasznie kopci i dziwnie po takim odpaleniu pracuje ale jak sie go prze gazuje to jest dobrze, coś mama mówiła ze więcej pali i tak się dzieje dość często potrafi zgasnąć na skrzyżowaniu i dalej go trzeba zepchnąć a gdy już to się zrobi to potem odpali jak by nic mu nie było dodam ze wymieniłem świece,kable jest iskra sprawdzałem rozrusznik kreci pompa działa nie wiem jak jest z wtryskami bo znajomy oglądał i mówił ze wygląda jak by nie dostawał benzyny ale pompa pompuje
ktoś mi powiedział ze może komputer nie daje sygnału na pompę a inna osoba ze to czujnik wału albo hela i ja już nie wiem od czego mam zacząć naprawę zęby matulka miała czym jeździć :) dziękuje za pomoc z góry i jeżeli ktoś coś takiego robił to proszę o pomoc .
marko666
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 08 2008
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Gru 2013, 13:49

Nie napisałeś na jakiej stacji było tankowane auto - na markowej ( Orlen, BP, Schell ) czy jakiejś zwykłej, przydrożnej, niemarkowej. Ja bym tak na wszelki wypadek zlał tą zatankowaną benzynę z baku ( całą ) i nalał innej, zatankowanej na innej, ale markowej stacji. chociaz 10 litrów. Po uruchomieniu silnika auto może jeszcze przez kilkanaście sekund pracować nierówno, bo w przewodach będzie stare paliwo ( to zatankowane ). Ale jak później się wszystko uspokoi, to będzie sprawa oczywista. Napisz co i jak.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Gru 2013, 20:41

To na pewno nie jest problem paliwa bo to trwa od 3 tygodni i za każdym razem paliwo było wyprzedzane i tankowane od nowa w tym czasie wymieniłem kable świece i sprawdziłem wszystko co wyżej wymieniłem :/
marko666
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 08 2008
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Gru 2013, 21:28

Na jaki kolor kopci ?
Stare świece przy wymianie jak wyglądały ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

09 Gru 2013, 05:09

Stare świece miały całe końcówki przyrdzewiałe ale tak jak pisałem wcześniej iskra na świecach jest kopci na biało zawsze jak nie da się odpalić a trochę podeptam pedałem gazu i ciężko bo ciężko ale odpali dziwnie w tedy chodzi i kopci przez chwile dopóki go nie prze gazuje dodam ze jak 1 raz go odpalę to chodzi jak złoto dopiero potem jak go zgaszę i znowu odpalę to szwankuje kreci rozrusznik ale nie chce załapać
marko666
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 08 2008
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Gru 2013, 07:46

To tak mam nowe informacje dziś z rana zawiozłem matule jej autem fordziakiem żeby sprawdzić czy odpali i poszedł jak szczała przejechałem 6 km i wróciłem (bez gaszenia) pod blok i gdy znowu chciałem oda plic tak na próbę to już był problem kreci rozrusznik ale nie łapie tak jakby się nagrzał i lipa z odpaleniem :/ a podczas drogi powrotnej 3 razy mi coś zapiszczało w silniku jak by pasek rozrządu,czy tam rolki taki sam dźwięk ale to jest silnik 1.3 na łańcuchu dziwne
marko666
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 08 2008
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000