Problem z odpaleniem - Golf 1.9 TDI

08 Gru 2012, 20:53

Witam użytkowników,
Mam pewien problem związany z odpaleniem mojego auta. Być może dla wielu z Was będzie dość banalny, aczkolwiek ja będę wdzięczny za pomoc i rady.
Mianowicie moje auto to Golf 4 1.9 Tdi 110 KM 2000r. Dzisiaj nie udało mi się odpalić auta (temp. -12). Akumulator 2 letni, pojemny. Rozrusznik kręci jednostajnym tempem, lecz nie może zaskoczyć (kilka sekundowych prób). Przed odpalaniem starałem się zawsze rozgrzać świece tj. na I, II i gasiłem. Zauważyłem, że świece na desce gasnął dopiero po kilku sekundach, co wcześniej zdarzało się po krótszym czasie.
Pytanie do Was:
1.Czy problem leży po stronie akumulatora? (znajomy powiedział, że skoro kręci rozrusznik to należy wykluczyć aku)
2.Czy wina stoi po stronie świec?
3.Czy może problem rozpatrywać z pompą paliwową?
4.Może to wina oleju (zawsze kupuje na sprawdzonych stacjach na S i O) ?

Proszę o pomoc
stig01
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2007
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

08 Gru 2012, 20:55

PS.
2a. Co ile trzeba wymieniac swiece zarowe ile ich jest w silniku jaki koszt i jak sprawdzic czy sa dobre ?
stig01
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2007
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

02 Cze 2013, 08:58

Mnie też nie odpala Golf w dieslu, tylko że to starszy model TD z "95 roku.
Sprawdziłem świece , są OK.
Kontrolka świec mruga , czego wcześniej nie było.
Prawdopodobnie to wina sterownika (tak mi powiedział kolega)
Sprawdzałem w przekaźnikach/sterownikach (pod kierownicą , nad bezpiecznikami) ale nie mogę dojść który to jest.
Proszę o pomoc .
Pozdrawiam.
irysek63
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 27 08 1963
Auto: vw golf . daf
Silnik: diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

02 Cze 2013, 09:14

Świec jest tyle ile jest cylindrów w silniku. Jak jest zimniej to świece dłużej się grzeją. Może masę silnika trzeba poprawić?
Znajomy dobrze mówi, skoro rozrusznik dobrze kręci to akumulator jest dobry. Możesz dla pewności sprawdzić napięcie na klemach. Jeśli ma 11.8 V i mniej to trzeba doładować lub wymienić aku.
Może to być czujnik położenia wału.
Poczytaj sobie ten temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252810
http://www.umserwis.fora.pl/mechanika-p ... ,5397.html
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

02 Cze 2013, 20:37

a ja proponuje zobaczyc co z pompa paliwa uderz w bak dwa razy niech ktos inny probuje go zapalic wtedy bedziesz mial czarno na bialym co z pompka :)
Nobody07
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 26 06 1992
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Audi A3
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999