Problem z odpaleniem - kontrolka kierownicy żółta

05 Sty 2020, 00:29

Witam mam o to taki problem
Auto gdy postoi dwa dni odpala za drugim na dotyk zaś za pierwszym niby zakręci ale cos go zmula i wtedy zapala sie kontrolka kierownicy żółta powinna prawidlowo zgasnac po przejechaniu kilku metrow ale nie gaśnie mimo to nic sie nie dzieje ale gdy juz auto znow postoi mowmy noc i dzien znowu zamuli i zas kontrolka sie zapali ale juz zmieni kokor na czerwony i jiz wspomagania brak. Jedune co. Pomoże to usuniecie błędu. Ze wspomaganie nic sie nie dzieje bo po usunieciu błędu nie wyskakuje błąd po jezdzie dłuższy czas a gdyby coa sie dzialo to blad ponownie odrazu by wracał

Wymienilem aku na nowe
Zmienilem świece
Sprawdzalem multimetrem prad w normie 0,04

I nie mam pojecia czemu nie odpala od strzala bo powinien nawet jak by stal tydzien. Pali ale za drugim na dotyk a za pierwszym opisalem wyzej a samochod to Golf 5 1.9 tdi 77KW 105km
Strzałka
Nowicjusz
 
Posty: 37

05 Sty 2020, 11:35

Strzałka napisał(a):Auto gdy postoi dwa dni odpala za drugim na dotyk zaś za pierwszym niby zakręci ale cos go zmula
Trzeba sprawdzić czy układ paliwa ci się nie zapowietrza. Zobacz też czy jak przekręcisz do zapłonu raz (gasną świece) cofasz kluczyk po czym ponownie przekręcasz do zapłonu (gasną świece) i zapalasz to czy tez za pierwszym nie zapali. Świece i akumulator sprawdziłeś więc jeżeli są dobre problemy trzeba szukać w innym miejscu.
Strzałka napisał(a):zapala sie kontrolka kierownicy żółta powinna prawidlowo zgasnac po przejechaniu kilku metrow ale nie gaśnie mimo to nic sie nie dzieje ale gdy juz auto znow postoi mowmy noc i dzien znowu zamuli i zas kontrolka sie zapali ale juz zmieni kokor na czerwony i jiz wspomagania brak
Ta kontrolka nie powinna Ci się zapalać bo to ewidentnie oznacza jakiś problem czasem niekoniecznie związany z samym wspomaganiem ale z czujnikami które są z nim powiązane. Dlatego powinno się tu odczytać dokładny kod błędu ponieważ to znacznie pomoże w identyfikacji problemu.

Warto też sprawdzić ustawienia elektrycznego wspomagania jak np. wartość siły im wyższa cyfra tym lżej ono chodzi a z tego co pamiętam nie powinno być więcej niż 9 bo wtedy staje się bardzo nie naturalne i za lekko chodzi.

Tu masz podobny temat golf-v-2005-awaria-ukladu-kierowniczego-vt103728.htm

Jeszcze co do samego odpalania warto sprawdzić dawkę rozruchową (startową) paliwa.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Poskramiacz śniegu z 1934 roku - Skoda Popular
    Czeska marka rozwijała przemyślane i skuteczne sposoby na radzenie sobie z dużym śniegiem i trudnym zimowymi warunkami już ponad osiemdziesiąt lat temu. Znany model POPULAR dokonał podczas zim lat 30 wielu spektakularnych ...