Problem z odpaleniem Mazda 6

19 Sty 2017, 20:10

Witam dzisiaj chciałem odpalić Mazdę ale niestety coś jest nie tak przy pierwszym kręceniu zdziwiłem się bo kręciłem z 10 sekund i nic drugie podejście to samo ale obroty w pewnej chwili skoczyły do pół tysiąca i opadły natomiast potem przekręcam kluczyk a on nic w ogóle nie kręci co może być nie tak
podsta51
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 16 11 1982
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2004

20 Sty 2017, 13:15

podsta51 napisał(a):chciałem odpalić Mazdę ale niestety coś jest nie tak przy pierwszym kręceniu zdziwiłem się bo kręciłem z 10 sekund i nic
Widzę że masz silnik 2.0 MZR-CD RF5C 136KM, tak?

W tym silniku zdarzało się że pasek rozrządu potrafił przeskoczyć o 1-2 ząbki i już nie zapali, a będzie kręciła jak szalona.
Zerknij do rozrządu zanim będziesz dalej próbował kręcić, bo jak pasek przeskoczy za dużo to i skody będą prawdopodobnie duże tym bardziej że za już trzecim razem nie chciał kręcić.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Sty 2017, 14:55

Wlasnie tydzien temu zakupilem rozrzad a wczoraj miapem jechac sie umowic na wizyte jak to moge sprawdzic
podsta51
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 16 11 1982
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2004

26 Sty 2017, 19:45

Bardziej prawdobodobna przyczyna tyczy uszkodzonych wtryskiwaczy Denso,ich awarii nalezy spodziewac sie przy przebiegu rzedu 200 tys km ,czasami wczesniej.Bardzo kosztowny interes.Wlawciciele bardzo czesto zapominaja o dokonaniu regulacji luzu zaworowego przy przebiegu 120 tys km.Rozrzad nalezy wymienic co 90 tys km,firma zaleca co prawda co120 tys,ale powinno sie ten interwal skrocic.Rozrusznik nie kreci? Przyczyn moze byc kilka.Nie zapominaj o czyszczeniu smoka olejowego w pompie olejowej,oraz kontroli stanu zebatek w pompie olejowej,ktore potrafia sie dosyc szybko wycierac i opilki zatykaja smok.Ten silnik wymaga fachowej obslugi mechanikow,ktorzy znaja jego slabe punkty.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8595
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)