Problem z odpaleniem Peugeot Partner. Błagam o pomoc!

13 Lip 2014, 14:37

Witam wszystkich forumowiczów, na wstępie proszę was serdecznie o pomoc ponieważ mam irytujący problem z samochodem który jest mi potrzebny a niestety często zawodzi (nie chce odpalić) i przez to jestem na skraju załamania nerwowego :angry:
Po krótce opiszę wam mój problem:
Prowadzę firmę budowlaną a mój samochód Peugeot Partner 2.0 HDI służy mi do wożenia pracowników oraz sprzętu potrzebnego do pracy. Bardzo często jednak mam problem z odpaleniem go, zazwyczaj odpali przejadę 2-3 metry i staje i już za nic nie mogę go z powrotem odpalić. Wtedy muszę odczekać z 2 godziny i dopiero odpala. Dzieje się to sporadycznie, czasami jeździ tydzień bez zarzutów a tu nagle kilka razy w ciągu dnia nie chce odpalić. Nierzadko też podczas jazdy zaczyna „tracić siły”, staje i znowu muszę stać z 2 godziny i wtedy odpala.
Po diagnostyce wyskoczyły dwa problemy:
- Zawór ARG
- Zbyt wysokie ciśnienie na listwie wtryskowej
Mechanik zaproponował mi usunięcie tego zaworu za 400 zł, i zastanawiam się czy to wgle pomoże.
Drugim problemem jest to że czasami gdy już raczy odpalić to ledwo co jeździ, nie mogę nawet przekroczyć 80km/h.
Nie mam zielonego pojęcia z jakiego powodu to się dzieje :/ odwiedziłem już chyba wszystkich mechaników, elektromechaników i diagnostyków samochodowych w moim mieście (około 25 os.), i wydałem też sporą sumę w te wszystkie wizyty i naprawy a tu nadal tak samo.
Ponownie bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.
lamer123
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Peugeot Partner
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Lip 2014, 14:50

Ewentualnie jeżeli zna ktoś naprawdę dobrego elektryka/mechanika samochodowego to proszę o namiary! :cry:
lamer123
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Peugeot Partner
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Lip 2014, 20:32

Trzeba zacząć od sprawdzenia czujników położenia wału korbowego i wałka rozrządu potem plus i minus układu zasilania. Do tego warto zaglądnąć do zbiornika, czy czyste jest sitko, ile jest opiłków metalowych i pompka czy ma właściwe napięcie i masę. Sprawdzamy wtryskiwacze ile dają paliwa na powrót. Ważny też jest czujnik ciśnienia na listwie i elektrozawór na pompie wysokiego cisnienia. Mając sprzęt diagnostyczny łatwo określić co jest przyczyną w chwili gdy auto nie pali.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Wakacyjny wyjazd - kilka porad przed podróżą
    Wakacyjne wyjazdy za pasem. Wzmożony ruch drogowy w okresie od czerwca do sierpnia i zmienna pogoda to warunki, w których dochodzi do dużej liczby wypadków. Wpływ na to ma m.in. stan techniczny pojazdów ...