08 Wrz 2013, 14:09
Witam.
Nie jesstem mechanikiem samochodowym ale użytownikiem aut od 1972 roku.Pierwsza Doge amerykańska z tzw.UNRY -
Z moich doświadczeń:
1) Jeśli wóz ma iskrę na świecy/najlepiej niebieską = mocna, żółta słaba i ciśnienia miszanki ją "zabijają"= slnik stoi/= zmień świece na orrginalne producenta silnika.pSEUDO nie wytrzymują prawidłowej pracy.
2) jeśli masz odłączone ssanie /np. elektroniczne u Ciebie-sprawdz przewody, Mechaniczne ssanie= zapali na ssaniu/- sprawdz podciśnienie w baku.Otwórz korek wlewu paliwa,zakryj szmatką i jazda.Nie gaśnie= w korku zatkany otworek wyrównująxcy ciśnienie /u siebie w korku doprowadzziłem cieniutką rozżarzoną do czerwoności cienką igłą = otworek mały dodatkowy i mam spokój/,a przy czyszczaniu baku/średnio co 7-8 lat = dużo syfu/ sprawdzam drożność przewodów paliwowych powietrzem /wystarczy stary odkurzacz a teraz zwykła pompka elektryczna do pompowania materaców itp. zwężyć tylko średnicę wylotu powietrza a daje super ciśnienie/- jest to jedna z głónych przyczyn - po sprawdzeniu iskry , jest dopływ paliwa - sucha iskra,/nie patrz na filterek paliwa gdzie będzie benzyna = nic nie wykaże/= sprawdz podciśnienie w baku.Często możesz "kapnąć" się gdy ściągając korek wlewu paliwa powietrze a zassie aż je wyrażnie słychac = uwaga na odpowietrzenia baku = zbliżają się kłopoty z podciśnieniem.= silnik najpierw straci obroty =pompa paliwa nie poda dostatecznej dawki,póżniej "złapie benzynki i obroty "normalnieja" i tak do okoła Wojciechu:raz ma normalkę na zmianę z duszeniem obrotów j/w. .Gdy bak jest paliwowy/ z jakichś plastyków :japonczycy,chiny np. w motorach podciśnienie może nawet zniekształcić bak -widziałem na własne oczy - nie do wiary!/ tak silne mogą być pompki paliwowe.
3) nie ma iskry?- zacznij od opryskania styków wiązki głównej-przy okazji mozesz dobrze połączyć jeśli tylko "siedziała" niełącząc wszystkich przewodów, sprawności kabli zapłonu -styki opryskaj np.sprajem "contakt" lub podobnym,-sprawne to idz do ccewki - grzeje się mocno= niedobrze = wymień,Kiedy sprawdzałeś kopułkę i palec rozdzielacza? = sprawdz czystość kopułki, styki /mogą być wytarte=zużyte =wymienić!.Kable WN na wszelki wypadek sprawdz /najlepiej wieczór gdy iskrzy na silnik=.ucieka iskra.Przy kontakcie kabla WN z swiecą pod "dodatkową izolacją /różne;bakielitowe,gruba guma izolacyjna itp./musisz sprawdzić inaczej tj. podciągnąc izolator lub zwyczajnie pociągnąć lekko za sam drut przewodzący. Na tej długości /izolatora/ powinien dosyć lekko się wyciągnąć jeśli przerwany to; czasem łączy ,przerywa,łączy itd.- sprawwdz jeśli często zdarza Ci się jeżdziż na 3 a nie 4 garkach.Tajemnica ...... ukrywana, wykorzystywana często dla "zakupu" częsci na koszt kliejenta , lub zwykła nieświadomość przyczyny.Po "nieświadomym" odpowietrzenia baku klijent wyjeżdzą "sprawnynie" naprawioną usterką do czasu następnego 'podciśnienia ,czy tylko wymianie przewodów WN a przy okazji mnóstwa wymienionych NIEPOTRZEBNIE częśći zapłonu i " trudnej ,ciężkiej pracy".
$0 prawdz szcelność dopływu powietrza; zapali ,ale może nie równo pracować,przestawić parametry kompa i ...klops.Siedzisz.
a jeśli chodzi o "moc " Ak-u to; każdy silnik musi mieć tzw.moc rozruchową. i cóż z tego że "kręci" skoro brak "uderzenia. Zrewiduj dodatkowe odbiorniki; radio.wzmacniacz,głośniki- pobór i moc.Na postoju gdy słuchasz "dopalaj" Ak silnikiem.
Pędzę ,bo żona wyciąga mnie na "przymusowy "spacer .
Pozdrawiam i życzę samodzielnej ,skutecznej naprawy. Nie sprawdzam tekstu ,więc wybacz błędy,logikę itp.