Problem z pierwszym odpaleniem Opel Astra F

07 Lis 2013, 10:43

Witam. Posiadam Opla Astrę F 1.4 60 KM benzyna + gaz.
Chodzi oto że od niedawna gdy samochód dłużej postoi wnioskuje ze jak jest zimny ma problem z odpaleniem tzn. za pierwszym razem odpala topornie ale odpala po czym od razu gaśnie.
Następnie gdy odpalam po raz drugi strasznie długo kreci ale w końcu odpala.
Po zapaleniu auto chodzi jak traktor przez jakieś 30 sek. Potem działa jak gdyby nigdy nic.
Dodam ze odpalam zawsze na benzynie.
W czym możne być problem ?
RuneOne
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 22 07 1985
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 60 KM 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lis 2013, 11:36

Płyn chłodzący nie gubi się ze zbiorniczka? Spróbuj też zrobić tak - jak przyjedziesz do domou, zanim wyłaczysz silnik, przełącz zasilanie na Pb i niech silnik pochodzi na Pb z 10 sek, po czym wyłącz. Zobaczysz jak będzie rano. Jak nie pomoże to dodatkowo na noc zakręć butle z gazem ( na zaworze przy butli ). No i zobaczysz rano.
Powodem może też być czujnik temeperatury, który podaje do ECM info, że silnik jest nagrzany. Trzebaby i jemu się przyjrzeć.
Nastęna sprawa to stan przewodów WN oraz świec - sprawdz jak będzie ciemno, czy nie mają one przebicia. Obecnie jest dośc duża wilgoć i to też może być powdem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lis 2013, 13:28

Przed zgaszeniem silnika przełączyłem na Pb - bez zmian.
Postanowiłem zacząć od świec jutro je wymienia i dam znać o efektach.

Płyn chłodzący - faktycznie go ubywa co to ma do rzeczy ?
RuneOne
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 22 07 1985
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 60 KM 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lis 2013, 15:38

A wiec płyn chłodzący się nie gubi.Świece,czujnik,kable sprawne

MotoAlbercik napisał(a):Spróbuj też zrobić tak - jak przyjedziesz do domou, zanim wyłaczysz silnik, przełącz zasilanie na Pb i niech silnik pochodzi na Pb z 10 sek, po czym wyłącz. Zobaczysz jak będzie rano. Jak nie pomoże to dodatkowo na noc zakręć butle z gazem ( na zaworze przy butli ). No i zobaczysz rano.

niestety tez bez zmian

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ?
RuneOne
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 22 07 1985
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 60 KM 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lis 2013, 18:34

W tym aucie pompka paliwa, która znajduje się w zbiorniku zostaje załączona dopiero w chwili kręcenia rozrusznikiem. Można sprawdzić po jakim czasie uzyskuje się właściwe ciśnienie. Domowym sposobem to trzeba ściągnąć przewód paliwowy powrotny (ten bliżej silnika) z monowtrysku założyć jakiś wężyk i wsadzić go do przeźroczystej butelki. Obserwujemy kiedy paliwo przelewem będzie lecieć do butelki w czasie kręcenia rozrusznikiem.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

28 Lis 2013, 21:53

andrzej_124 napisał(a):W tym aucie pompka paliwa, która znajduje się w zbiorniku zostaje załączona dopiero w chwili kręcenia rozrusznikiem.

W innym aucie może i tak ale w tym na pewno nie.Po włączeniu stacyjki pompa powinna dopompować paliwo do odpowiedniego ciśnienia.
RuneOne napisał(a):Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ?

Ile lat ma instalacja lpg?
Wygląda że zalewa go /paliwo/i dopiero po przepaleniu zaczyna chodzić poprawnie.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

28 Lis 2013, 22:12

jakby tak się wczytać;
Płyn chłodzący - faktycznie go ubywa co to ma do rzeczy ?

i dalej ;
A wiec płyn chłodzący się nie gubi.


jak ubywa, a nie ma wycieku , to może coś - go łyka :x
w przyrodzie nic nie ginie tylko zmienia stan :roll:
może świece coś podpowiedzą
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

29 Lis 2013, 12:30

sympatyk napisał(a):jakby tak się wczytać;
Płyn chłodzący - faktycznie go ubywa co to ma do rzeczy ?

i dalej ;
A wiec płyn chłodzący się nie gubi.


jak ubywa, a nie ma wycieku , to może coś - go łyka
w przyrodzie nic nie ginie tylko zmienia stan
może świece coś podpowiedzą


Na początku sadziłem ze go ubywa bo było go mało ale dolałem i przyjrzałem się temu,okazało się że jednak jest ok. Dlatego przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Instalacja lpg jest nowa, montowana w maju tego roku.

Świece wykręciłem raz jeszcze i faktycznie coś jest nie tak 2 pierwsze od lewej str. "obrzygane" czyżby szykowało sie planowanie głowicy ?
RuneOne
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 22 07 1985
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 60 KM 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Lis 2013, 19:41

trzeba sprawdzić jakie ciśnienia ?
olej czysty ?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

14 Gru 2013, 21:51

Ciśnienia sprawdzone są ok,co do oleju to jest czysty ale uszczelka pod głowica puszcza.
Dodam do tego wszystkiego ze auto zaczyna delikatnie przerywać jak jadę a żeby teraz zapalić muszę dodać gazu w momencie przekręcania stacyjki a potem kręcić go na obrotach bo inaczej zgaśnie :/
RuneOne
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 22 07 1985
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 60 KM 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Gru 2013, 01:15

RuneOne napisał(a):Ciśnienia sprawdzone są ok,co do oleju to jest czysty ale uszczelka pod głowica puszcza.


Mierzona kompresja na cylindrach??? Czysty to znaczy jaki??? Nie ma w nim płynu chłodniczego czy ma złoty kolor??? Skąd wiesz że puszcza UPG??? Jaki olej jest w silniku i ile już tam siedzi czasu (i ile go jest)??? Nie bardzo wiem skąd to się wzięło... Sprawdź przede wszystkim czy głowica nie pękła, a nie czy uszczelka puszcza... Ja bym jednak tak szybko się na nią nie rzucał, ogarnął bym wszystkie info na temat oleju w Twoim silniku i odczytał błędy z kompa...

RuneOne napisał(a):Po zapaleniu auto chodzi jak traktor przez jakieś 30 sek. Potem działa jak gdyby nigdy nic.
Dodam ze odpalam zawsze na benzynie.


A ciśnienie oleju??? Kontrolka może się zapalać lub nie... Ale kontrolka może się też przepalić, warto to sprawdzić.

Jeśli winna okaże się głowica/UPG radzę obejrzeć kanały olejowe... Oczywiście nie zapominamy o sprawdzeniu szczelności po demontażu.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

18 Lis 2014, 16:13

mam Astre 1.6 b+g i taki sam problem jednak mi ubywa płyn chłodzący ze zbiorniczka a wycieków nie widać co to może oznacza proszę o szybko odpowiedz bo już nie wiem co robić. Czasami Asta zapali z pierwszego a czasami za 3 razem i przy wciskaniu gazu. :(
wisniax
Obserwowany
 
Posty: 3
Auto: Opel Astra F

19 Lis 2014, 11:12

Jeżeli płyn ubywa, a nie ma wycieku zewnętrznego to najprawdopodobniej UPG do wymiany - płyn dostaje się do komory spalania i po dłuższym postoju paliwo miesza się z tym płynem i ciężko uruchomić silnik. Dodatkowo w takim przypadku dośc obfiecie o tej porze roku kopci na biało.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lis 2014, 14:53

kopci masz racje :/. A może orientujesz się ile będzie mnie kosztowała wymiana tej uszczelki? Orientacyjnie oczywiście bo wszędzie są inne ceny.
wisniax
Obserwowany
 
Posty: 3
Auto: Opel Astra F

20 Lis 2014, 00:01

Około 400 zł.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000