Problem z silnikiem, niesamowity pobór oleju

28 Maj 2011, 13:03

Witam!

Od 2008 roku korzystam Citroena Jumpera z silnikiem 3.0 (170KM), samochód ma przebieg około 105 000 km, regularnie serwisowany, zadbany itp. Od miesiąca samochód sygnalizuje problem z olejem, a dokładniej z jego poziomem, faktycznie na bagnecie ubywało, my oczywiście dolewaliśmy za każdym razem. Po upływie czasu okazało się że przez miesiąc wlaliśmy do auta ponad 10 litrów oleju gdzie auto zrobiło około 1500 km. Od kilku dni stoi w jednym miejscu, olej był uzupełniony i po sprawdzeniu bagnetu znowu pusto a cały silnik jest zalany...

W między czasie samochód był w serwisie gdzie:
1) serwis producenta stwierdził że uszkodzona jest turbina
2) inny serwis producenta sugeruje wymianę przepustnicy
3) amator zasugerował sprawdzenie uszczelki

Nie wiem co o tym myśleć bo każdy mówi co innego a co gorsze serwis producenta za naprawę chcę potężne pieniądze.

Co chwila podczas jazdy wyświetla się komunikat INSTUFF ENGINE OIL PRESSURE i zaświeca się kontrolka od oleju (mimo iż ten był wcześniej dolany)

Czy ma ktoś jakąś propozycję co to może być, bo nie wiem komu zaufać.. Z góry dzięki za pomoc.
pgutkowski
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wrocław

28 Maj 2011, 13:49

A cieknie olej czy nie? Jak spalil 10l robiac 1500 km, to raczej tez mocno kopci, pewnie pierscienie do wymiany, ale troche dziwne zeby tak szybko padly, jak nic pod auto nie kapie, to i tak masz silnik do otworzenia, wtedy wszystko wyjasni sie.

A co do tego ile serwis wola za naprawde, to nowa Turbinka 5k zl jak nie wiecej, nie wiem czy mozliwe zeby przez turbine, az tyle oleju mogl wziac. Ale moze wiedza co mowia, troche by byla porazka jakby zmienili turbine, a olej dalej by zlopal... tak srednio by mogli za taka usluge skasowac cie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

28 Maj 2011, 14:37

Dzięki za info. Nie dymi aż tak intensywnie, a silnik od dołu cały w oleju, ale nie wiadomo gdzie jest źródło, napewno cieknie ale nie wiem skąd bo od górnej części aż po dół jest w oleju.
pgutkowski
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wrocław

28 Maj 2011, 16:01

Umyc silnik najlepiej i wtedy zobaczyc skad cieknie. A zobacz czy w filtrze powietrza nie masz oleju czasem.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

28 Maj 2011, 18:29

Podstawa sprawdzenie podstawowych rzeczy bez wchodzenia w koszty.
- filtr powietrza, intercooler węże ssące
- przepustnica jeżeli jest to jej sterowanie. można pojeździć na otwartej przepustnicy
- turbina
- uszczelniacze na wałku rozrządu i wale korbowym
- uszczelka pod pokrywą zaworów
- vakumpompa
- uszczelka pod głowicą
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

28 Maj 2011, 20:20

W poniedziałek spróbuje umyć silnik, doleję olej i zobaczę skąd cieknie. Jako amator nie wiem jak sprawdzić pozostałe elementy, które wymienił Andrzej, bo nawet nie wiem gdzie się znajdują. Ktoś by mi tylko podpowiedział jak wygląda ta turbina i przepustnica, ewentualnie gdzie powinna się znajdować, to bym się bardziej im przyjrzał jeśli chodzi o wyciek.. Chcę zacząć od umycia bo może sprawdzę skąd cieknie i będzie łatwiej zaufać któremuś mechanikowi, bo jak narazie każdy ma inną wersję a koszty zaje****. Póki co dzięki za pomoc.

[ Dodano: 28 Maj 2011, 20:27 ]
jeszcze coś mi się przypomniało w ostatnim czasie były również sytuację, że po dodaniu gazu (przy większym oporze, większa prędkość) silnik nabierał obrotów (z 1500 odrazu na 3500) ale nie przyśpieszał fizycznie samochód, po czym nagle spadek na 2000 obr i rozpędzał się samochód. Co może być tego przyczyną?
pgutkowski
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Droga hamowania vs droga zatrzymania
    Droga hamowania to odległość przebyta przez samochód od momentu uruchomienia hamulca do całkowitego zatrzymania auta. Natomiast aby poznać drogę zatrzymania, trzeba doliczyć odcinek, który przejedzie samochód ...

28 Maj 2011, 20:34

Co do obrotow, to pewnie sie sprzeglo slizgalo.

Umyj narazie silnik i zobacz skad cieknie dokladniej. Co najwyzej sprawdz czy masz olej w filtrze powietrza czy nie, bo to nie jest jakis spory problem sprawdzic.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

28 Maj 2011, 21:34

Sprawdziłem filtr i nie ma śladów po oleju ani żadnym innym płynie.. co prawda jest lekko zakurzony ale to chyba normalne..

Próbowałem sprawdził które części są uwalone olejem i od wysokości miski olejowej (chyba tak to się nazywa, element na którym jest ten korek do spuszczania oleju) wszystko w oleju i przed miską (mam na myśli przód auta) i za (mam na myśli tylne elementy aż do zbiornika paliwa). Są też delikatne ślady powyżej ale prawdopodobnie powstały przy dolewaniu oleju.

Mam kilka kolejnych pytań:
- czy nad tą "miską" jest jakaś uszczelka
- gdzie mogę zlokalizować przepustnicę
- gdzie jest turbina
- czy warto wymienić uszczelki i wtedy sprawdzić czy cieknie dalej i jaki może być koszt wszystkich niezbędnych uszczelek?
- ktoś mi kiedyś powiedział że gdyby turbina miała usterkę to samochód nie miał by siły jeździć, a moc ma cały czas
- co do przepustnicy to wcześniej miałem już informację że trzeba ją wyczyścić a najlepiej to wymienić (efektem chyba jej usterki zdarzały się problem przy zapalaniu i takie szybkie gaszenie tzn jakby silnik odrazu zgasł ale z większym uderzeniem.)
pgutkowski
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wrocław

28 Maj 2011, 23:25

- tak nad miska jest uszczelka.

- nie wiem za bardzo co by mial miec sama przepustnica, do brania masakrycznych ilosci oleju, zostaw ja w spokoju wg mnie

- turbina jest napedzana spalinami, najlatwiej bedzie ja znalezc, patrzac na kolektor wydechowy, jest zaraz za nim. Mozesz sprawdzic czy na jej wylocie czasem nie ma sladow oleju(lub czy nie kapie z turbiny podczas pracy silnika), jak bedzie tam sporo oleju, to moze faktycznie wina turbiny, ale przy tak masakrycznym wycieku oleju, to ta turbina by sie raczej nie krecila, bo by musiala byc cala zalana

- nie warto nic wymieniac narazie, znajdz z czego cieknie dokladniej, jak nie chcesz dawac do warsztatu zeby tam sami ocenili, co jest przyczyna tego ze olej znika

- no jak ma moc, to tym bardziej turbina jednak pracuje poprawnie

- jak cie tak bardzo boli ta przepustnica, to masz ja zaraz przed kolektorem ssacym
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

05 Cze 2011, 12:21

Do wymiany uszczelka miski olejowej
pgutkowski
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wrocław

05 Cze 2011, 12:35

pgutkowski napisał(a):Do wymiany uszczelka miski olejowej

Niech sprawdzą jeszcze czy przypadkiem nie puszcza uszczelniacz koła pasowego na wale korbowym....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

23 Cze 2011, 13:24

pgutkowski napisał(a):...jeszcze coś mi się przypomniało w ostatnim czasie były również sytuację, że po dodaniu gazu (przy większym oporze, większa prędkość) silnik nabierał obrotów (z 1500 odrazu na 3500) ale nie przyśpieszał fizycznie samochód, po czym nagle spadek na 2000 obr i rozpędzał się samochód. Co może być tego przyczyną?

moze poszedl uszczelniacz na wale od strony sprzegla. mialbys wyjasnienie gdzie jest olej i dlaczego slizga sie sprzeglo.
dokladnie umyc silnik, uzupelnic olej i nie jezdzic (ped powietrza rozsmaruje olej po silniku) i patrzec gdzie wylezie olej.

robiles juz sprzeglo?

pozdr
viwaldi
viwaldi