Problem z silnikiem - po 2800 obrotach zaczyna szarpać autem

07 Lis 2022, 21:40

Witam grupę. Pytanie odnośnie audi A4 b6 1.9tdi 130km avant 2003r po 2800 obrotach zaczyna szarpać autem tak jak by turbo odcinało i tak do 3 tyś obrotów i powyżej 3 tyś jest ok ale potem włącza mi się kontrolka od trakcji i zaczyna trząść silnikiem, po ponownym odpaleniu silnika jest już ok. Panowie co to może być.?
Damix3x
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Audi A4 b6
Silnik: 1.9 TDI 130km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • 07 Lis 2022, 22:29

    komputer co mówi?
    może być to wina przepływomierza ale potrzeba zrobić dobrej diagnostyki
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16698
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    08 Lis 2022, 09:32

    "Check engine" nie zapala się czasem z tą kontrolką?
    To może być tak jak pisze @Kao jakiś błąd sporadyczny który nie występuje ciągle dlatego po podpaleniu do osiągnięcia pewnej wartości obrotów silnika jest ok. Ogólnie diagnostyka pomogła by pewnie w szybszym zlokalizowaniu problemu bo tu równie dobrze może być problem z zaworkiem N75 jak itd.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10129
    Zdjęcia: 35

    08 Lis 2022, 12:01

    Ja się spotkałem kilka razy z przypadkiem, że zaświecała się kontrolka trakcji, zaczynało się szarpanie silnikiem, brak mocy, auto na wolnych obrotach nie gasło, ale jechać sie nie dało. Dopiero po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika było ok. Za każdym razem odczyty sond lambda nie były takie jak powinny, a powodem raz była cewka zapłonowa, innym razem świece, a jeszcze innym razem zaśniedziałe styki na złączu cewki zapłonowej. Za każdym razem była to wina układu zapłonowego. Raz chyba nawet było tak, że najpierw zaświeciło się najpierw ESP/ASR, a potem wyskoczył błąd.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    08 Lis 2022, 12:03

    ale my rozmawiamy o dieslu....
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16698
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    08 Lis 2022, 12:31

    Kao napisał(a):ale my rozmawiamy o dieslu....

    A czyż Diesel nie ma w swoim rodzaju układu zapłonowego? Czyli świec żarowych, które maja elektrykę i sterownik, który współpracuje z czujnikami?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    08 Lis 2022, 21:05

    ale to totalnie nie ma związku z tematem. pisać tak by pisać to na pewno nie pomożesz.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16698
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4