Problem z układem chłodzenia Cinquecento 900, POMOCY !

23 Cze 2017, 20:28

Witam!
Potrzebuje pomocy !
Mam problem z moim cieniasem.
Samochód nagrzewa się na postoju i czasem podczas jazdy np. pod górkę lub wolnym przemieszczaniu miejskim. Sytuacja wygląda tak, że samochód nagrzewa się do 90 stopni ładnie i później w korku rośnie do około 110-115 max, a jak ruszam spada do około 95-100, aby po przyspieszaniu i opuszczeniu korka spaść do 90 lub czasem lekko ponad 90. Kiedyś problem znikał po mocnym przygazowaniu, często spadało poniżej 90, więc myślałem, że pompa nie wyrabia, wymieniłem pompę, potem myślałem, że wentylator się źle włącza, więc wymieniłem włącznik na nowy. Wydaje mi się, że układ się zapowietrza, często go odpowietrzam i lecą bąbelki, natomiast płynu nigdy mi nie ubywało.
Wymieniłem termostat, pompę wody, węże, płyn na najlepszej jakości, termo-włącznik wentylatora, termo-zawór od gaźnika i generalnie prawie wszystko oprócz chłodnicy i korka zbiornika wyrównawczego.

Ogrzewanie działa, nie ma ciśnienia w zbiorniku wyrównawczym po przy-gazowaniu, płynu nie ubywa, olej czysty, auto nie dymi, termostat na pewno działa... Rozkładam ręce. Mechanik mówił, że to nie uszczelka pod głowicą!!! POMOCY ! :D
Pozdrawiam kogoś kto to rozgryzie, lub pomoże znaleść problem. Zdrowia!
krzysztof95
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Cinquecento
Silnik: 899

23 Cze 2017, 20:39

Włącza się wentylator na chłodnicy przy wysokiej temperaturze ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Cze 2017, 21:01

Tak, ale tak wariuje, raz włącza i zbija raz włącza i po chwili wyłącza mimo, ze temperatura pozostaje wysoka. Zrobiłem włącznik na twardo i czasem nawet odpalony non stop i ogrzewanie daje temp około 95-100 w upalne dni. Płynu jak pisałem nie ubywa i olej czysty...
krzysztof95
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Cinquecento
Silnik: 899

26 Cze 2017, 12:28

Spróbuj odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego i wtedy rozgrzać samochód tak żeby układ nie był ciśnieniowy. Zobacz czy nadal będzie problem i czy bąbelki będą się pojawiały.
Układ odpowietrzasz zawsze do końca aż nie widać wydostającego się powietrza?

Czy chłodnica nie jest zabrudzona między użebrowaniami i pozwala na swobodny przepływ powietrza przez nią?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Cze 2017, 15:41

Odkręciłem korek, do odpowietrzania wsadziłem wężyk i wsadziłem do zbiornika wyrównawczego, żeby nie tracić płynu. Wówczas temperatura była Ok, 90-95 i wiatrak włączał się jak należy. Chłodnica wyglada mega kiepsko. Nie zmieniana prawnie od tych 25 lat...
krzysztof95
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Cinquecento
Silnik: 899

27 Cze 2017, 11:18

krzysztof95 napisał(a):Wówczas temperatura była Ok, 90-95 i wiatrak włączał się jak należy
No to może jest to wina korka który nie działa już jak należy. Ja bym go wymienił bo koszt nie wysoki a może się okazać że to on był główną przyczyną takich problemów.

krzysztof95 napisał(a):Chłodnica wyglada mega kiepsko
Więc może być też tak że jak silnik jest bardziej obciążony podczas jazdy w korku nie radzi sobie ona z odprowadzaniem ciepła.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


27 Cze 2017, 13:34

Dziękuje za pomoc ! Pozdrawiam i poinformuje o postępach.
krzysztof95
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Cinquecento
Silnik: 899

01 Lip 2017, 16:05

Wymieniłem korek. Problem nie ustaje. Zamówiłem chłodnice; jak to nie to, to autko pójdzie na złom.
krzysztof95
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Cinquecento
Silnik: 899

04 Lip 2017, 13:11

Spytam jeszcze jakim płynem masz zalany cały układ chłodzenia?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999