Problem z układem chłodzenia Volvo V40

09 Maj 2023, 12:29

Cześć, od paru dni mam problem ze swoim Volvo v40 d2, rocznik 2014 1.6 diesel. Wyskoczył mi komunikat o zbyt niskim poziomie płynu chłodniczego i rzeczywiście, po dłuższej jeździe poziom jest leciutko poniżej minimum. Jednak gdy chcę uzupełnić brakujący płyn(zimny silnik) i odkręcam korek zbiornik wypełnia się praktycznie maksymalnie, co uniemożliwia dolanie płynu. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?Z gory dziękuję za pomoc.
Michu75
Nowicjusz
 
Posty: 3

09 Maj 2023, 13:37

Na zimnym silniku płyn jest na odpowiednim poziomie czy dopiero do niego wraca jak odkręcisz korek od zbiorniczka?

Lekkie podciśnienie może panować w zimnym układzie i wtedy po odkręceniu korka będzie słychać syknięcie i płyn może się minimalnie podnieść ale nie tak jak napisałeś z poniżej min do max.

W pierwszej kolejności podejrzany jest korek ciśnieniowy który może być niesprawny.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

09 Maj 2023, 16:18

Dzięki za odp więc korek jest nowy wymieniona jest tez chlodnica termostat lecz problem pozostaje.Brak co2 w płynie
czy podejzanej mazi w oleju Nie moge rozkminic gdzie moze byc problem?
Michu75
Nowicjusz
 
Posty: 3

09 Maj 2023, 16:20

Dodam jeszcze ze na zimnym wraca po odkreceniu korka.
Michu75
Nowicjusz
 
Posty: 3

10 Maj 2023, 08:44

Spróbuj zimny silnik rozgrzać na odkręconym korku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Maj 2023, 08:47

Zrób jeszcze tak jak wspomniał @Motolbercik niech się silnik rozgrzeje na odkręconym korku i przyjrzyj się czy nie będzie widać jakiś bąbelków powietrza.

Michu75 napisał(a):korek jest nowy wymieniona jest tez chlodnica termostat lecz problem pozostaje
Być może układ chłodzenia nie jest w 100% dobrze odpowietrzony.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    QG0 - okres obsługi (standardowy okres obsługi)
    Przegląd ten dokładnie to QG0 (bez systemu przedłużonego czasu między przeglądami). Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy. Po upływie roku należy wykonać przegląd roczny, przy czym przegląd roczny zawsze zawiera serwis ...

10 Maj 2023, 09:46

A czy jak robisz test co2 to buńkuje w rurce? Pamiętaj że musisz zatkać też przelew (o ile istnieje) żeby zrobić dobrze test.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Kwi 2024, 16:12

Witam, i jakie było rozwiązanie problemu bo mam ten sam problem
kondzio0304
Obserwowany
 
Posty: 1