Problem z wlewem gazu

25 Sie 2011, 17:14

Po rozkreceniu i skręceniu zaworu wlewu gazu przy instalacji typu 'tomasetto' nie moge zatankować. Czy może byc to spowodowane zbyt dużym dociskiem kulki przez sprężynę czy może problem znajduje sie dalej?? Nie jestem pewien czy skręciłem odpowiednio: Zwęzeniem sprężyny w kierunku kulki.
Proszę o pomoc, z góry dziękuje :)
Krycha741
Nowicjusz
 
Posty: 3

26 Sie 2011, 08:41

Naciśnij patykiem na tą kulkę - ugina się ??
Jeśli tak to problem może być w zaworze przy butli ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

26 Sie 2011, 09:56

Krycha741 napisał(a):Po rozkreceniu i skręceniu zaworu wlewu gazu przy instalacji typu 'tomasetto' nie moge zatankować. Czy może byc to spowodowane zbyt dużym dociskiem kulki przez sprężynę czy może problem znajduje sie dalej?? Nie jestem pewien czy skręciłem odpowiednio: Zwęzeniem sprężyny w kierunku kulki.


Złożyłeś to według logicznego myślenia że sprężyna ma dociskać kulke , ale.........trzeba było rozbierać i patrzeć jak było. Znalazłem coś takiego :

fragment książki A.Majerczyka i S. Tauberta, który to powinien wszystko wyjaśnić:
"Kulka stalowa znajduje się w kanale,którym przetłaczane jest paliwo LPG.Kulka swobodnie przemieszcza się wewnątrz sprężyny, która pełni rolę prowadnicy kulki."
A więc-montujesz kolejno od strony tankowania:
1.gumowy O-ring,
2.aluminiową podkładkę (tą co przez nią swobodnie przechodz kulka)
3.spręzynę, ale nie tak, by dociskała kulkę!!!, a stanowiła jej prowadnice
4.zakręcasz także wyposażoną w gumową uszczelke tylną nakrętkę(złączkę)
Powolne tankowanie to jest właśnie efekt docisku sprężyny, a kulke dociskać ma ciśnienie gazu w rurce, a nie sprężyna


silvo44 napisał(a):Naciśnij patykiem na tą kulkę - ugina się ??
Jeśli tak to problem może być w zaworze przy butli ..


Ostrożnie z taką operacją ! Przy ewentualnym , gwałtownym wypływie gazu można odmrozić sobie rączki . Rękawiczki założyć , koniecznie !
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4936
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Sie 2011, 13:43

bonifacy napisał(a):Ostrożnie z taką operacją


Dlatego napisałem, że patykiem :lol: :lol: :lol:
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

26 Sie 2011, 14:48

silvo44 napisał(a):
bonifacy napisał(a):Ostrożnie z taką operacją


Dlatego napisałem, że patykiem :lol: :lol: :lol:


Ale nie napisałeś jakiej długości :lol: :lol: :lol: . ktoś pomyśli że ołówek wystarczy i będzie nim dłubał :mrgreen: Oczywiście jak butla jest puściutka to i wykałaczką można . Jak jest w niej gaz.......

A tak na poważnie to byłem świadkiem takiego zdarzenia u siebie w warsztacie - gostek miał jechać w daleką trase. Zatankował do pełna i obciął się że kulka nie trzyma . Przyjechał do mnie , łapnąl śrubokręt i zaczął nim dłubać w zaworze. Efekt był taki że kulke zaklinował owym narzędziem a zawór zabezpieczający przed nagłym wypływem gazu w butli nie zadziałał...................straty : pusta butla , smród w warsztacie i oczywiście podmrożone rączki dłubiącego.............

Pozdrawiam i polecam stosowanie choćby podstawowych zasad BHP.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4936
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota silniki 3S-GE / GTE
    Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 litry. Zalety: dostępność, dobry potencjał do tuningu, duży dostęp do części zamiennych. Klasyczne jednostki 3S-GE / GTE powstały zgodnie z tradycyjnym podejściem do sztuki ...