Problem z wyjazdem.

23 Lip 2021, 18:35

Witam, jestem dość świeżym kierowcą i mam problem z wyjazdem przez sąsiada który zastawia swoją bramę na przeciwko mojej... Na zdjęciu jest przedstawiona sytuacja, nie ma opcji wycofać tyłem albo jest tyle zabawy, że głowa boli jak się myśli o wyjeździe. Przeważnie wycofuję w jego bramę jeśli nie stoi auto i wyjeżdzam, ale jak stoi jest to niekiedy niemożliwe. Co w takiej sytuacji robić, ulica jest bardzo wąska, dodam też, że stoi on po całości na chodniku od jego strony (może z 0,5 metra prześwitu)

Czy mogę mu jakoś prawie zagrozić? Bo SWOJEJ bramy chyba też nie można zastawiać? Specjalnie zrobiłem miejsce na podwórku, żeby parkować na podwórku i nie stawać na chodniku/utrudniać innym autom, to teraz mam problem z wyjazdem.
piter221
Nowicjusz

23 Lip 2021, 19:18

A próbowałeś może najpierw podejść do sąsiada i dogadać się z nim ? Czasem wystarczy tylko słowo bo nie wszyscy są tacy że chcą utrudniać zycie
ineedl
Stały forumowicz

Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Lip 2021, 21:58

Najpierw spróbuj się dogadać z sąsiadem, a jak będzie robił to nadal, albo nawet i specjalnie, bo są i tacy, to wezwij policję i powiedź, że samochód sąsiada blokuje ci wyjazd z podwórka na ulicę. A taką sytuację reguluje ustawa PoRD - art.49 pkt 2 pdpkt 1 i 2. Do tego dochodzi art 97 KW.
Poszukaj w necie wyroki sądów na ten temat, bo były takie sprawy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Brudne szyby w samochodzie to kwestia bezpieczeństwa