Problem z zapalaniem Golfa IV 1.9 TDi po dluzszym postoju.

29 Sty 2009, 16:03

Problem pojawil sie miesiac temu, gdy temperatura otoczenia spadla do -5 stopni.Przez pierwsze dni udawalo mi sie go odpalic, jednak potem nawet przy wielokrotnym kreceniu nie zapalal.Rozladowalem akumulator, i samochod stal przez 2 tygodnie pod blokiem.Jakis tydzien temu gdy troche sie ocieplilo, podladowalem akumulator i wymienilem swiece oraz filtr paliwa ( jak sie okazalo dostala sie do niego woda ), nie ukrywam ten zabiegl pomogl lecz na krotko.Kazdego kolejnego dnia bylo coraz gorzej ( czasem przy dlugim kreceniu zaczynala migac kontrolka oleju ), az wreszcie dzis rano po wielu probach nie udalo mi sie.Obawaiam sie ze historia powtorzy sie i znow rozladuje akumulator.Chcialbym nadmienic ze nawet jesli uda mi sie go zapalic, silnik przez 10-20 sekund pracuje nierownomiernie, i z rury wydobywa sie chmura bialego dymu.Czym moze to byc spowodowane? Filtr powietrza? Filtr oleju? Wszystkie rady i sugestje mile widziane, z gory dziekuje.
Texa
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Warszawa
  • 29 Sty 2009, 18:59

    Sprawdz,czy nie ubywa ci płynu chłodzącego ze zbiorniczka wyrównawczego - prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący dostaje się do komory spalania i miesza się z paliwem - stąd problem z uruchomieniem silnika i te kłęby białego dymu z rury wydechowej.Stąd też mogła pojawić się wilgoć w filtrze powietrza.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    30 Sty 2009, 18:24

    zobacz jeszcze raz do filtra paliwa.odkrec od spodu korek i spusc troche paliwa do czystego pojemnika.
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      MINI E (od 2008) - samochód elektryczny
      BMW Group po raz pierwszy zaprezentowała MINI E w 2008 roku, wprowadzając flotę ponad 600 zasilanych wyłącznie elektrycznie pojazdów do codziennego, prywatnego użytku. Zapoczątkowano szeroko zakrojony projekt pilotażowy, ...