Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

07 Paź 2008, 19:41

Witam i proszę o pomoc...
Mam problem z zapłonem(chyba) w aucie:
Gdy przekręcam kluczyk rozrusznik długo kręci a silnik strasznie sie muli tak jakby miał małe obroty bądź nie było paliwa, odpala dopiero za którymś razem ale jeździć sie nie da bo nie ma mocy i gaśnie...pół roku temu były te same objawy i wtedy powodem była przepalona uszczelka na głowicy...wymieniłem teraz uszczelke jednak problem został...a jak to wszystko sie stało? Nagle, jechałem pod górkę i silnik stracił moc i zgasł i tyle.
Acha gdy wykręciłem świece 2 od strony rozrządu miały lekki nagar i były suche a 2 od strony zapłonu mokre i zalane.
Auto ma lpg i tak samo silnik działa na nim jak na benzynie

to co sprawdziłem:
-pompka paliwa działa prawidłowo( ma 3 miesiące)
-założyłem inne wtryskiwacze na zalanych świecach bez żadnej poprawy
-zmieniłem świece i kable na inne bez rezultatu (iskra oczywiście jest)

podejrzewam, że to problem z tymi dwoma cylindrami które sa zalane ( gdy wykręciłem te dwie świece i przekręcilem zapłon to auto odpaliło szybciej i bez problemu ?? ?)
czy może to być problem z cewką? że tylko te dwie świece źle działają a może coś z elektryką na wtryskach??
segro
Nowicjusz
 
Posty: 13

07 Paź 2008, 19:57

masz cewki w samochodzie czy kopułke?
mlody861
Zaawansowany
 
Posty: 573
Miejscowość: ok Warszawy

07 Paź 2008, 21:14

Zalane śiwece na sąsiadujących ze sobą cylindrach i to jeszcze 3 i 4 , to by wskazywało na przedmuchaną uszczelke pod głowicą . Tak myśle , ale.......
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4896
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Paź 2008, 21:48

Ja tak jak kolega postawiłbym na uszczelkę pod głowicą
autolucas
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Miejscowość: Płock

07 Paź 2008, 22:13

Radziłbym przed założeniem następnej uszczelki przeszlifowac płaszczyzne głowicy.
stefan215
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 62

07 Paź 2008, 22:21

planowanie głowicy to podstawa przy wymianie uszczelki,a jeszcze powinneś wymienić uszczelniacze na zaworach i podocierać zawory.
autolucas
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Miejscowość: Płock
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybryda oczami dziecka
    Hybrydy są dziecinnie proste w budowie i w obsłudze – tak orzekli mali eksperci po dniu spędzonym z hybrydowym Aurisem. Toyota zaprosiła ośmioro małych miłośników motoryzacji do udziału w projekcie "Hybryda oczami ...

08 Paź 2008, 06:26

Cewka może być przyczyną że nie pali Ci na wszystkie gary
rikiMor0102
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 289
Zdjęcia: 21
Miejscowość: góral podbeskidzia
Prawo jazdy: 01 08 2005
Auto: Opel Kadet 1,6 Opel Corsa 1,4

08 Paź 2008, 13:42

Sprawa jest prosta - skoro świece są mokre,to są mokre albo z paliwa,które je zalewa,albo z cieczy chłodzącej,która przedostaje się przez przepaloną uszczelkę pod głowicą.Jeżeli jest to ciecz chłodząca,to musi jej ubywać ze zbiorniczkaNalej do zbiorniczka płynu(oczywiście na zimnym silniku) tak,żeby było równo między min i max,a dodatkowo zaznacz sobie poziom kreską.Uruchom silnik i nagrzej go do do momentu aż się włączy wentylator.Jak wentylator się wyłaczy,to wyłącz silnik i poczekaj aż ochłodnie.No i sprawdz poziom cieczy w zbiorniczku.Jeżeli jest mniej,to sprawa wiadoma.Dodatkowo podczas pracy silnika z rury zazwyczaj wydobywa się biały dym.
Jeżeli natomiast cieczy nie ubędzie,to będzie to paliwo.A to z kolei może być powpdem,że jest ono nie spalane w cylindrze,a co za tym idzie jest coś nie tak z iskrą - albo nie zawsze jest,albo jest za słaba.A to jest winą cewki zapłonowej,ktorą należałoby zmierzyć.Nie wiem czy dobrze kojarzę,że masz tam dwie cewki - po jednej na dwa cylindry?A jeżeli są zalane te cylindry,które mają kable WN z tej samej cewki,to sprawa jasna.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Paź 2008, 14:58

Nie chce polemizować z kolegą , ale nie zawsze sprawa jest taka prosta . Gdy uszczelka się przepali między cylindrami , w najwęższym miejscu , to może nie być ubytków płynu chłodzącego . Cewki .... Gdyby nie palił na 1 i 4 lub 2 , 3 cylinder to być może . Autor postu , o ile dobrze się zorientowałem pisze że to 3 i 4 . Chyba jednak będzie to uszczelka .........No ale trzeba sprawdzić ( tak przez neta nie jestem pewny )
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4896
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Paź 2008, 16:06

Dziękuje wszystkim za udział w rozwiązywaniu tego problemu.
-jeśli chodzi o cewkę to jest jedna a iskra na świecach jest taka sama jak na tych 2 dobrych.
-gdy zdjąłem głowice uszczelka była w idealnym stanie, nie przepalona bez żadnych widocznych zniekształceń itp,
-płynu nie ubywa mi ale ubywało oleju a dym z rury był niebieski
-gdy odkręciłem korek wlewu oleju to czuć było z niego benzyną

ja tez stawiałem na uszczelke pod głowicą ale stan jej po rozkręceniu był idealny
ciekaw jestem czy podpięcie auta do komputera pomoże w ustaleniu usterki
segro
Nowicjusz
 
Posty: 13

08 Paź 2008, 16:11

Aha czy może to być wina pierścieni na cylindrach, czy mogą sie zapiec i nie ma ciśnienia odpowiedniego do zapłonu?
segro
Nowicjusz
 
Posty: 13

08 Paź 2008, 18:25

już rozwiązałem problem - okazało się że pękł wałek rozrządu i to tak że nawet nie było tego widać...dopiero kiedy zdjąłem osłonę i zakręciłem rozrusznikiem szwagier to zobaczył.

ale czy wymiana sprawi mi problem? Czy ciężko jest go wyciągnąć i czy zawory nie wyskoczą, bo nie wiem czy są one zabezpieczone czy nie...na co mam zwrócić uwage przy wyjmowaniu wałka i zakładaniu nowego?
segro
Nowicjusz
 
Posty: 13

08 Paź 2008, 20:27

tez miałem taki przypadek, wystarczy odkrecic cewke i jej podstawe pod nimi odkrecasz jeszcze dwie śrubki i wyjmujesz wałek w strone cewki
mlody861
Zaawansowany
 
Posty: 573
Miejscowość: ok Warszawy

09 Paź 2008, 19:31

Dzięki za pomoc ja myślałem że wałek wyjmuje sie w strone rozrządu a tam za wiele miejsca nie ma bo jest dość długi. Dzięki
segro
Nowicjusz
 
Posty: 13