Problem ze skrzynią?

19 Maj 2011, 16:01

-mam mały kłopot, kiedy zmieniam gwałtownie (szybko) bieg z 1 na 2 słychać zgrzyt-delikatny ale zawsze (kiedy jadę powili nic się nie dzieje) przy redukcji z 3 na 2 nic takiego nie występuje ani żadnych zgrzytów/oporów na innych biegach. o co może chodzić ? sprzegło jest praktycznie nowe (komplet exedy)- czy to może być? coś związane z pompką sprzęgła albo odpowietrzeniem sprzęgła (nie wiem czy mój mechanik dobrze to zrobił)? olej w skrzyni Valvoline DuraBlend GL-4 75W-90
shorty1988
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Rawicz
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: BMW e46 320td 150KM 2002r

19 Maj 2011, 20:33

Jeżeli jest to tylko w momencie zmiany z 1 na 2 bieg, i przy szybkiej zmianie to najprawdopodobniej synchronizator 2 biegu jest wytarty.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

20 Maj 2011, 09:58

bo w starszych autach biegi zmienia sie w dwuch etapach, wylanczasz, chwila przerwy i wlanczasz wyzszy przy jak najnizszych obrotach, nie napisales jakie auto
"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota" A. Einstein
godfather78
Aktywny
 
Posty: 274
Miejscowość: swarzędz
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: octavia II
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna

20 Maj 2011, 14:46

auto to: mitsubishi eclipse 2g 1997r 2.0 147KM 4G63
a nie może to być wina np pompki sprzęgła lub czegoś takiego? nie żebym podważam wasze zdanie-tylko pytam :wink: Może warto byłoby zalać pełny syntetyk do skrzyni? Jeśli to coś zmieni :lol:

btw. czy można jeździć z zużytym (lekko) synchronizatorem (włączając powoli bieg nic się nie dzieje) gdzieś wyczytałem że jakaś osoba jeździła zrobiła 50tys km i dalej można było jeździć.
shorty1988
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Rawicz
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: BMW e46 320td 150KM 2002r

20 Maj 2011, 16:49

Synchronizator ma za zadanie dostosować prędkość zębatki- do przesuwki skrzyni. Jak na 1 biegu masz obroty np.5tyś to z określoną prędkością kręci się wałek skrzyni. na 2 biegu przy tej samej prędkości masz obroty około 3tyś wiec włączając drugi bieg przesuwaka poprzez synchronizator musi nadać odpopwiednią prędkość zębatce, która dalej kręci sie z obrotami 1 biegu.
Zmieniając biegi wolno dajesz czas aby prędkości oby się wyrównały, można z tym jeździć , tylko trzeba pamiętać że każde zgrzytnięcie przybliża do nieuchronnego końca zębatki i przesuwki. Także delikatnie z tą dwójką i jeszcze pojeżdzisz.
Nowy olej jak zawsze pomaga.

shorty1988 napisał(a):a nie może to być wina np pompki sprzęgła lub czegoś takiego?


Jeżeli byłaby uszkodzona pompka lub wysprzeglik to działoby się tak na każdym biegu, a nie tylko na 2 i przy szybkiej zmianie.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

20 Maj 2011, 17:46

arciasty napisał(a):Jeżeli byłaby uszkodzona pompka lub wysprzeglik to działoby się tak na każdym biegu, a nie tylko na 2 i przy szybkiej zmianie.


a jak sprawdzić na sucho czy uszkodzona jest pompka lub wysprzęglik?
shorty1988
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Rawicz
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: BMW e46 320td 150KM 2002r

21 Maj 2011, 07:08

shorty1988 napisał(a):
arciasty napisał(a):Jeżeli byłaby uszkodzona pompka lub wysprzeglik to działoby się tak na każdym biegu, a nie tylko na 2 i przy szybkiej zmianie.


a jak sprawdzić na sucho czy uszkodzona jest pompka lub wysprzęglik?


Objawia się to przede wszystkim wyciekaniem płyny z w/w.
Możesz jak jest dostęp obserwować dźwignie sprzęgła. Niech druga osoba wciśnie i przytrzyma sprzęgło, sprawdź dokąd wychyla się dźwignia i czy się nie cofa, a następnie wciskamy sprzęgło bardzo powoli do końca i sprawdzamy czy dźwignia dochodzi do tego samego położenia jak na normalnym wciśnięciu. Jeżeli nie to widocznie płyn się cofa i do końca nie wysprzęgla.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki