Problem ze sprzęgłem - dziwne zachowanie obrotomierza

21 Sie 2018, 14:25

Witam, ostatnio zauważyłem dziwna sytuację podczas ostrego przyspieszania. Gdy jade np. Na 4 albo 5 biegu i ostro dodam gazu to samochód zaczyna się zbierac ale obrotomierz silnika jakoś wolniej się zbiera a momentami nawet stoi w miejscu mimo że predkosciomierz rośnie no i czuć że auto szybciej jedzie oraz słychać po silniku że zwiększa obroty. Co to może być. Auto to Punto II 1.9jtd 80km.
deathringer
Nowicjusz
 
Posty: 27

22 Sie 2018, 12:01

deathringer napisał(a):Na 4 albo 5 biegu i ostro dodam gazu to samochód zaczyna się zbierac ale obrotomierz silnika jakoś wolniej się zbiera
Im większe przełożenie w skrzyni biegów tym wskazówka na obrotomierzu będzie wolniej reagowała na takie wciśnięcie gazu. W twoim przypadku np. jadąc 100km/h na 5 biegu i dodając mocno gazu prawdopodobnie wskazówka od prędkościomierza będzie szybciej reagowała na zmianę niż obrotomierza.

deathringer napisał(a):słychać po silniku że zwiększa obroty.
Przepustnica zostaje otwarta szerzej i dźwięk silnika się zmienia ale nie większa on obrotów tak jak myślisz. Jeżeli jadąc na wysokim biegu dodałbyś gazu i obroty poszły by w górę i dopiero auto zaczęło by powoli przyspieszać oznaczało by to że prawdopodobnie ślizga się sprzęgło.

Na niższych biegach podczas wciskania gazu obrotomierz będzie szybciej reagował, przejedź się na dwójce i zobacz jak to wygląda następnie na kolejnych biegach oczywiście z odpowiednio większymi prędkościami :)

Myślę że wszystko u ciebie jest ok. jedna moja uwaga to taka żeby na wysokich biegach 5, 6 nie przyspieszać w ten sposób z niskich prędkości np. z 80-90km/h nie przyspieszamy na 6 biegu wciskając mocno pedał gazu, dlaczego? Ponieważ w ten sposób szybko załatwimy dwumasę i takie przeciążenia nie wpływają dobrze na układ silnik skrzynia. Lepiej zredukować bieg i jak chcemy mocno depnąć przy wyprzedzaniu to dobrze mieć przynajmniej te 2,5tyś. obrotów.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

22 Sie 2018, 15:41

Chyba się nie zrozumieliśmy, wiem że im wyższy bieg tym predkosciomierz będzie szedł szybciej niż obrotomierz, ale u mnie jest takie cóż że przy normalnym przyspieszaniu jest wszystko dobrze ale gdy depne pedał do końca to predkosciomierz nadal rośnie ale obrotomierz już nie tak szybko a momentami tak jakby stał w miejscu mimo że auto przyspiesza
deathringer
Nowicjusz
 
Posty: 27

23 Sie 2018, 13:18

A jak z dźwiękiem silnika? Może to tylko problem z wyświetlaniem na zegarach, problem ze sprzęgłem raczej odpada, jeżeli auto normalnie przyspiesza tak jak wcześniej...
Sprzegla24
Początkujący
 
Posty: 74

23 Sie 2018, 13:36

Słychać po silniku że zwiększa obroty ale nie jakoś na maksymalne jak przy slizganiu sprzęgła,
deathringer
Nowicjusz
 
Posty: 27
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo FH16 - toczący się mocarz
    Szesnastolitrowy silnik Volvo D16K rozwijający 750 KM to obecnie najmocniejsza jednostka napędowa oferowana w seryjnym pojeździe ciężarowym. Tak ponadprzeciętnie mocne samochody wybierane są przez klientów stosunkowo ...