Problem ze stacyjką

15 Wrz 2019, 09:54

Mam taki problem że zaciął mi się kluczyk z stacyjce. Samochód mogę odpalić. Kluczyk zacina się w ułamek obrotu po wyłączeniu zapłonu. Co mam z tym zrobić?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1034
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Wrz 2019, 16:53

Nasmarować stacyjkę smarem grafitowym
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Wrz 2019, 09:57

zadziałało na troche a teraz mam taki problem że zacięło się znów i nie mogę odpalić auta ani wyciagnąć klucza, co zrobić?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1034
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

25 Wrz 2019, 12:28

wymienić stacyjkę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Wrz 2019, 12:49

Pomęczylem się z tym trochę i mogę bez problemy włączyć zapłon i przekręcić kluczyk na tyle że auto powinno się uruchomić no i nic , raz na trzydzieści przekręceń się udało , uruchomiło się od razu a poza tym przypadkiem nawet nie słychać żeby próbowało się uruchomić choć przekręcony klucz jest wystarczająco
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1034
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

25 Wrz 2019, 13:09

ineedl napisał(a):raz na trzydzieści przekręceń się udało , uruchomiło się od razu a poza tym przypadkiem nawet nie słychać żeby próbowało się uruchomić choć przekręcony klucz jest wystarczająco
Może w pozycji start są wyrobione styki i tu nie kontaktuje. Trzeba by było sprawdzić czy w tej pozycji przekazywany jest prąd dalej do przekaźnika od rozrusznika. Jeżeli tak to problemem nie będzie stacyjka.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

25 Wrz 2019, 14:00

No wyrobione styki ale auto wczoraj bez problemu kilkanaście razy dziennie paliło od razu bez problemów więc nie wiem czy masz racje. teraz bardziej chciałbym to jakkolwiek uruchomić żebym mógł pojechać do mechanika.
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1034
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Wrz 2019, 10:09

Do wymiany jest stacyjka - nie ma co kombinować. Masz dwie możliwości - albo wymienić stacyjkę na nową - tu jest troszkę kłopotu, bo będzie nowy kluczyk itp, albo naprawić tą co masz - są firmy, które przyjeżdżają na miejsce, demontują stacyjkę, zabierają ze sobą, naprawiają i na drugi dzień przyjeżdżają i montują. I wydaje mi się, że to najlepsza opcja.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Wrz 2019, 10:13

Auto naprawione , wszystko przez kabel od immobilisera , zapłaciłem 30 zł za naprawę.
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1034
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Wrz 2019, 10:16

Kabel immo, nie może być odpowiedzialny za problem z przekręcaniem kluczyka w stacyjce... Nie napisałeś, że stacyjka obecnie działa tak jak powinna.
Ale dobrze, że się sprawa rozwiązała.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Wrz 2019, 10:47

Teraz mam to tak zrobione ze kluczykiem włączam zapłon a potem uruchamiam auto przyciskiem.
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1034
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Wrz 2019, 12:21

ineedl napisał(a):Teraz mam to tak zrobione ze kluczykiem włączam zapłon a potem uruchamiam auto przyciskiem.
ło Panie :shock: widzę Januszki łapki wepchły :wink: skoro tak ci przerobili to problem nie leży w immo tylko stacyjce no ale grunt że naprawione, druciarstwo to druciarstwo ale to tylko strupek warty 3 kraty piwa ważne aby jezdził.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Wrz 2019, 15:55

Co do dyskusji z tym kablem to tylko mówię co mechanik mi powiedział, jasno powiedział że auto nie odpałało przez jeden z kabli immoblilazera i też że sam immoblilaizer nie był fabryczny tylko ktoś go na własną rękę robił w tym aucie.
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1034
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Wrz 2019, 10:32

A jeszcze ma takie pytanie, bo teraz mam tak że kiedy wyłącze silnik i porusze kierownicą to ona się blokuje , czy tak powinno być? potem kiedy włącze zapłon kierownica od razu się odblokowuje.
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1034
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Wrz 2019, 12:55

Powinno być tak że jak wyjmiesz kluczyk to powinna się blokować
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4