Problemy z Golfem IV - dużo pali i puszcza czarny dym z rury

13 Maj 2016, 09:58

Witam, zaznaczam, że jestem "ciemny" w tych sprawach i po prostu nie znam się na tym. Mam Golfa IV 1.6 16v (benzyna). Ostatnio zauważyłem następujące objawy: czasami czarny dym z wydechu(nie cały czas), takie dziwne jakby szarpania silnika ale gdy puści się pedał gazu jakby ustawały, duży pobór paliwa, nagminnie świecąca kontrolka (ta od wtryskiwaczy, inni mówią, że od sondy lambda?). Kompletnie nie wiem co się dzieję, na co zwrócić uwagę, czy jechać na tak zwany komputer? Proszę o pomoc, pozdrawiam.
DamianGoT
Nowicjusz

Auto: Golf IV

13 Maj 2016, 10:15

Podjedź na komputer i sprawdź błędy.

Prawdopodobnie możesz mieć uszkodzony jeden z wtryskiwaczy przez to po dodaniu gazu puszcza dym tak jak piszesz i silnik nierówno pracuje bo dostaje za dużo paliwa przez niesprawny wtryskiwacz. To trzeba sprawdzić w pierwszej kolejności jak ty nie będzie problemu to trzeba sprawdzić sondę.

Jak się trochę znasz to sam możesz wykręcić świece i zobaczyć w jakim są stanie, po ich wyglądzie będzie można poznać gdzie jest nieprawidłowe spalanie.
Kacper
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Maj 2016, 10:18

Dodam, że jest wyczuwalna benzyna w oleju i po zapaleniu również z wydechu bardzo śmierdzi benzyną. Dziś byłem na komputerze, mechanik stwierdził spaloną sonde lambde, zlecił wymiane, zamówi i okazało się, że cena tej sondy to 600zł bo jest oryginalna do tego samochodu, a taka droga z powodu że jest 5 przewodowa?
Jak myślicie sonda może być przyczyną tych opisanych problemów?!
DamianGoT
Nowicjusz

18 Maj 2016, 12:05