Problemy z Golfem IV - dużo pali i puszcza czarny dym z rury

13 Maj 2016, 09:58

Witam, zaznaczam, że jestem "ciemny" w tych sprawach i po prostu nie znam się na tym. Mam Golfa IV 1.6 16v (benzyna). Ostatnio zauważyłem następujące objawy: czasami czarny dym z wydechu(nie cały czas), takie dziwne jakby szarpania silnika ale gdy puści się pedał gazu jakby ustawały, duży pobór paliwa, nagminnie świecąca kontrolka (ta od wtryskiwaczy, inni mówią, że od sondy lambda?). Kompletnie nie wiem co się dzieję, na co zwrócić uwagę, czy jechać na tak zwany komputer? Proszę o pomoc, pozdrawiam.
DamianGoT
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Golf IV

13 Maj 2016, 10:15

Podjedź na komputer i sprawdź błędy.

Prawdopodobnie możesz mieć uszkodzony jeden z wtryskiwaczy przez to po dodaniu gazu puszcza dym tak jak piszesz i silnik nierówno pracuje bo dostaje za dużo paliwa przez niesprawny wtryskiwacz. To trzeba sprawdzić w pierwszej kolejności jak ty nie będzie problemu to trzeba sprawdzić sondę.

Jak się trochę znasz to sam możesz wykręcić świece i zobaczyć w jakim są stanie, po ich wyglądzie będzie można poznać gdzie jest nieprawidłowe spalanie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Maj 2016, 10:18

Dodam, że jest wyczuwalna benzyna w oleju i po zapaleniu również z wydechu bardzo śmierdzi benzyną. Dziś byłem na komputerze, mechanik stwierdził spaloną sonde lambde, zlecił wymiane, zamówi i okazało się, że cena tej sondy to 600zł bo jest oryginalna do tego samochodu, a taka droga z powodu że jest 5 przewodowa?
Jak myślicie sonda może być przyczyną tych opisanych problemów?!
DamianGoT
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Golf IV

18 Maj 2016, 12:05

DamianGoT napisał(a):Dziś byłem na komputerze, mechanik stwierdził spaloną sonde lambde, zlecił wymiane, zamówi i okazało się, że cena tej sondy to 600zł bo jest oryginalna do tego samochodu, a taka droga z powodu że jest 5 przewodowa?
Trochę dużo ci powiedział za sondę. Tu masz za 220zł + przesyłka [link do oferty na Allegro wygasł] Może w serwisie kupuje?

DamianGoT napisał(a):Jak myślicie sonda może być przyczyną tych opisanych problemów?!
Jak jest uszkodzona to trzeba wymienić. Sonda dba o to aby mieszanka paliwowo-powietrzna miała stały i prawidłowy stosunek, więc żeby tak się stało niezbędny jest pomiar tych wartości.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Maj 2016, 15:26

Witam,
Kacper, również wydało mi się, że jest bardzo droga ta sonda, zapytałem o to mechanika na co on stwierdził, że nie ma w w swojej "dokumentacji" żadnego tańszego odpowiednika, więc się zgodziłem no bo samochód musiałem mieć "na chodzie" a nie chciałem pogorszyć jego sytuacji.
Koniec końców za całość wraz z wymianą zapłaciłem 630zł. Jak on to określił "pi razy drzwi" niech będzie sonda za 550 :)
Stara sonda miała kompletnie stopione kable. Dodam, że miała na tej wkręcanej części znaczek Volkswagena i Audi więc przypuszczam, że to był jeszcze oryginał. Ta nowo zakupiona jest tej samej firmy co stara i jest produkcji japońskiej. Nie chce teraz skłamać ale firma była 3literowa.
po wymianie sondy lambda, samochód przestał dymić na czarno, nie śmierdzi już benzyną i zmalało spalanie, przy normalnej jeździe przed wymianę potrafiło pokazać spalanie w granicach 17 litrów/100 teraz jest to od 6 do 8-9l/100. Po wymianie został samochód ponownie podłączony pod komputer, przestała świecić ikonka lecz po powrocie do domu, zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu zaświeciła ponownie. Komputer nic innego nie wykrył a jeżdzenie za każdym razem podłączać auto tylko w celu skasowanie błędu który za jakiś czas znowu prawdopodobnie się pojawi misja się z celem.
Olej zmieniany niecałe 2 miesiące temu, zrobione jest na nim 3tyś km z małym hakiem, a kolor ma czarny jak noc, po wcześniejszych wymianach po tak krótkim okresie eksploatacji olej aż w tak "tragicznym" stanie nie był.
Jakieś sugestie?. Dzięki Kacper za dotychczasowe rady.
DamianGoT
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Golf IV

24 Maj 2016, 16:13

To, że olej jest czarny po 3 miesiącach nie musi miec nic wspólnego z tym, co ostatnio naprawiałaś. Jeżeli nalałes teraz oleju o wysokim TBN, który ma dobre właściwości myjące, to może on wybierać różne szlamy z silnika i stąd jego zabarwienie. Nie jest to powód do zmartwienia tak samo jak kontrolka - wszystkie współczesne plastikowo-gumowe samochody niezależnie od marki mają napchane pod sufit niepotrzebnych czujników, które mają sprawić by właściciel nie spał po nocach i z byle gównem jechał do serwisu bulic jak za zboże. Jeżeli samochód mało pali, nie kopci i nic się nie dzieje, to jeździj i nie zawracaj sobie gitary, bo to jest tylko samochód, a nie żona albo dziecko ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan GT-R 2013
    Dzięki wyższym osiągom, jeszcze lepszej stabilności jazdy przy wysokich prędkościach oraz lepszej kontroli prowadzenia, model GT-R z 2013 roku wyznacza nowe standardy dla samochodów wyczynowych. Najnowszy GT-R, zainspirowany ...

27 Maj 2016, 06:40

No właśnie olej mógł zczarnieć ptzez sondę,dochodziło do niepełnego procesu spalania i benzyna ptzedostawała się przez pierścienie do olejuxwtedy czarnieje bardzo szybko,powinieneś wymienić olej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8577
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)