Problemy z obrotomierzem i rezerwą

02 Lip 2023, 10:53

Hej, mam 2 drobne problemy z a4 b5.
1. Obrotomierz i prędkościomierz czasem dziala a czasem nie tj. Jak po odpaleniu samochodu dziala to już będzie działał cały czas do momentu zgaszenia samochodu i odwrotnie. Jak po odpaleniu nie działa to już nie bd działał do zgaszenia. Problem pojawił się po tym po demontazu zegarów (wymiana żarówki). Liczniki kilometrów działają bez problemu. Pytanie czy to po prostu uszkodzona/naderwana linka i czy laik jest to w stanie ogarnąć sam a jak nie to mniej więcej serwis ile? Czytam że też jest jakiś czujnik przy skrzyni ale gdyby był uszkodzony to pewnie licznik km by nie działał również?
2. Na pełnym baku wskazówka paliwa spada do zera i włącza się rezerwa. Zdarza się to sporadycznie i trwa parę minut i tylko na pełnym baku. Dobrze myślę że po prostu pływak nie łączy jak jest w górnej pozycji? Zakładam że naprawa tego to gra nie warta świeczki póki dzieje się to sporadycznie (auto już końcówka kadencji u mnie a potem pewnie zlom albo ktoś weźmie za grosze na woła roboczego)
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 136
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

02 Lip 2023, 11:11

AD1. Mogą to być gdzieś zimne luty nie zauważyłeś czy ma to związek z pogodą np. nagrzane wnętrze w dzień odpalasz i działa a po nocy jak jest chłodno to często jest problem lub coś w tym stylu?
rupertpumpkin napisał(a):Problem pojawił się po tym po demontazu zegarów (wymiana żarówki)
Zdejmij go jeszcze raz przeczyść piny w złączach licznika i podłącz ponownie być może coś tam gdzieś nie zawsze styka.

AD2. Może tak być jak zakładasz, że będzie uszkodzony pływak. Trzeba by było go wyciągnąć i sprawdzić jak reaguje. To czy naprawa jest warta zachodu to już zależy od Ciebie czy Ci to przeszkadza czy tez nie. Gorzej jak by się okazało że wskazuje Ci nieprawidłowe wartości i kiedyś zabraknie paliwa bo będziesz przekonany ze jeszcze je masz :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

02 Lip 2023, 11:21

Ad.1 właśnie wydaje mi się że na zimnym działa a jak auto jest nagrzane, stało w słońcu to już nie. Sprobuje przeczyścić wszystko jeszcze raz i zobaczę czy coś dało

Ad.2 wydaje mi się że wskazuje w miarę poprawnie bo zawsze zeruje licznik po tankowaniu i mniej więcej się zgadza. Z mojej strony jeśli tylko problem jest na pełnym baku i czasem tylko, to nic tylko "jeździć i obserwować" :D
Zastanawiam się tylko czy tankując do pełna, problem może się pogorszyć jeśli pływak częściej bd w górnej pozycji i czy lepiej nie łac te 3/4 baku
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 136
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

02 Lip 2023, 11:33

Masz preparaty typu kontakt czy coś w tym stylu możesz użyć do złączy i zobaczysz czy coś się poprawi. Temperatura właśnie często ma wpływ na problemy jak są jakieś zimne luty.

rupertpumpkin napisał(a):Zastanawiam się tylko czy tankując do pełna, problem może się pogorszyć jeśli pływak częściej bd w górnej pozycji i czy lepiej nie łac te 3/4 baku
Ciężko powiedzieć, możesz spróbować tankować o jakieś pięć litrów mniej niż do pełna i poobserwować co się będzie działo.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35