Problemy z rozruchem, biały dym

31 Mar 2013, 15:28

Witam.
Od jakiegoś czasu mam problemy z odpalaniem na zimnym silniku.
Rozrusznik kręci, kręci i nie odpala.
Tak do dwóch, trzech razy i nagle załapuje czemu towarzyszy intensywny, biały dym wydobywający się z rury.
Niedawno wymieniłem na serwisie olej i filtry powietrza, paliwa i oczywiście oleju.
Natomiast rok temu wymieniłem 4 z 6 świec żarowych.
Co może być nie tak?

Samochód : Jeep Grand Cherokee
3.0 CRD 2006

Z góry dziękuję za pomoc
Cornelito
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 30 05 2008
Auto: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

31 Mar 2013, 19:38

Płyn w zbiorniczku wyrównawczym w normie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Mar 2013, 19:48

Tak, płyn w normie.
Dodam ze dym jest baaardzo intensywny ale tylko podczas odpalania
Cornelito
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 30 05 2008
Auto: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

31 Mar 2013, 19:57

Wszystko co opisałeś wskazywałoby na to, że do układu spalania dostaje się płyn chłodzący. No ale jak piszesz, że płynu nie ubywa, to może poprostu jest to wina temperatury jaka obecnie panuje. 6 cylindrów, każdy o pojemności pół litra, to jednak jest tych spalin. Aczkolwiek ja mam 4,7 z 8 cylindrami i mi tak nie kopci. Ale może to też wynikać, z krótkich tras i w układzie wydechowym zbiera się woda ( skroplona ). I dopóki układ wydechowy jest zimny, to dym z rury jest większy. A w miare jak układ się nagrzewa, to staje się mniej widoczny.
Jedyna rada, to obserwować poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Mar 2013, 20:20

Przejeździłem tym autem już kilka okresów zimowych i nigdy takich problemów nie miałem.
Sam dym nie jest aż takim problemem, gorszy jest fakt że mam problemy z odpalaniem.
Muszę 2, 3 razy kręcić żeby odpalić.
Obawiam się że przyjdzie taki moment ze nie odpalę........
Cornelito
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 30 05 2008
Auto: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

31 Mar 2013, 22:29

zmierz ciśnienie na cylindrach
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wolniej! - nie zawsze znaczy bezpieczniej
    Nadmierna prędkość należy do najczęstszych przyczyn wypadków drogowych. Czy jednak oznacza to, że im wolniej jedzie kierowca, tym lepiej? W wielu sytuacjach taka zasada się nie sprawdzi. Znaki określające ograniczenie ...

01 Kwi 2013, 12:11

Płyn w zbiorniczku wyrównawczym w normie?


Chyba jednak to płyn ze zbiorniczka wyrównawczego który dostaje się do układu spalania.

Jak poważna to może być usterka? Jaki wpływ ma to na kondycje samochodu i jak szybko muszę się tym zająć?
Czy sam proces naprawy jest skomplikowany?
Cornelito
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 30 05 2008
Auto: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

02 Kwi 2013, 08:49

Jeżeli płyn gubi się ze zbiorniczka, to na 99% przepalona jest uszczelka pod głowicą. Dodatkowym potwiwerdzeniem jest to, że są problemy z zapalaniem zimnego silnika, czyli płyn chłodzący dostaje sie do komory spalania i podczas uruchamiania silnika paliwo miesza się z wodą i stąd ten problem. No a efektem tego jest biały dym z rury wydechowej. Co do jeżdżenia - teoretycznie da się z tym jeździć, tylko że beda problemy z odpalaniem ( moga być coraz większe ), trzeba dolewać płynu do zbiorniczka ( w Jeepie jest o tyle dobrze, że jak jest mało płynu w zbiorniczku to na EVIC-uwyświetla się komunikat, przynajmniej w moim ). Ale najważniejszą rzeczą jest kontrolowanie oleju - czy nie nabiera koloru kawy z mlekiem, bo to oznaczałoby, że płyn dostaje się do oleju, a to już jest niedobre dla silnika i z tym nie da się już jeździć.
Co do roboty - niestety nie bęzie to tanie w naprawie :(
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Kwi 2013, 12:46

Mechanik używając skanera wykrył U0106 07E8 fault code (lost communication with glow plug module)

Czy poza wymiana modułu świec żarowych jest jeszcze coś co mogę zrobić zanim wpędzę się w koszty (moduł kosztuje ok 600-900 pln)

Czy ktoś spotkał się z tym problemem i jakie było jego rozwiązanie?
Cornelito
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 30 05 2008
Auto: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

07 Kwi 2013, 13:26

(lost communication with glow plug module)
brak komunikacji to nie znaczy że trzeba ten moduł wymienić.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

07 Kwi 2013, 13:43

Więc co sugerujesz? Co mogę sprawdzić / naprawić / wymienić zanim przystąpię do wymiany modułu?
Cornelito
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 30 05 2008
Auto: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

07 Kwi 2013, 22:19

do modułu dochodzi 12 przewodów cienkich, których ciągłość należy sprawdzić i zasilanie + masa modułu. Ostatecznie moduł można otworzyć.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704