"Project Monster" v12 twinturbo Bouncer buggy

31 Lip 2015, 16:26

Witam buduje buggy v12 na bazie silnika ze38 m73 z gatunku crawler lub bouncer jak zwał tak zwał. Jest to największa lub najcieższa kategoria w pojazdach terenowych nie liczać samochodów cięzarowych.

Jestem na etapie kompletowania i dorabiania bądz przerabiania części dlatego że silnik v12 m73 gdy kupiłem całe bmw w automacie rozleciała sie skrzynia biegów gdy wracałem nią z komisu do domu tak wiem typowa przypadłość. więc postanowiłem przerobić na manualną skrzynie biegów co stworzyło mnóstwo problemów...

skrzynia po dwóch miesiącach już jest podpięta, dorobione koło zamachowe i sprzegło, z tego co wiem to drugie m73 w Polsce z manualem :).
Mam już mosty i reduktor kompletną instalacje... w dalszym etapie bede dorabiał wahacze gdyż to bedzie zawieszenie ośmio wahaczowe na coiloverach o skoku około 70cm na wykrzyżowaniu osi. Opony 40cali na 12cali 100cmx30cm
Po skończeniu projektu przerobie na pojedyńczego kompa ecuemu i podepne 4 turbiny ale to w kolejnym etapie w przyszłym roku dorzuce tu kilka fotek...co do tej pory jest zrobione....
Docelowo ma być coś takiego jak foto nr1 pozdrawiam


Postępy projektu można śledzić na naszej stronie Face Book wpisując Rapid Monsters Garage (kliknij lubię to aby być na bieżąco)

Zdjęcie


Pierwsze odpalenie z manualną skrzynią biegów :)
rapid85
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 02 03 1982
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: bmw e36 i e38
Silnik: m73b54
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

31 Lip 2015, 20:15

A można zadawać pytania??? :D

Jak przerobiłeś zamach?
Jakie jest sprzęgło?
I po co aż 4ery turbiny?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11018
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Lip 2015, 21:59

Pewnie że można zadawać pytania... generalnie na razie nie moge powiedzieć jak jest podpięte sprzegło bo do końca nie wiem jeszcze jak sie to sprawdzi w praktyce i jak bedzie przenosić obciążenie ale po odpaleniu ze skrzynią już podłaczona na gotowo sprzegło trzyma dobrze więc na 99% powinno być ok i mój patent sie sprawdzi najtrudniejsze nie było przerobić koło zamachowe tylko wyosiować skrzynie biegów momentami już miałem sobie darować bo nikt mi nie chciał pomóc i wszyscy tylko strasznie krytycznie do tego podchodzili nie wiem czemu ale fora tak mają że jak czegoś nie zrobisz i nie pokażesz na gotowo to nie uświadczysz niczego innego niż krytyki ale uporałem sie z tym ... flansze łącząca mam napisana w autocadzie wystarczy zanieść na pendrivie do jakiejkolwiek szlifierni gdzie wycinaja wodą lub laserem i dorobią gotowa flansze koszt flanszy to około 700zł materiał plus praca wycinania i frezowania oraz gwintowania otworów... mam też projekt na papierze woskowym tkże można w zwykłej szlifierni dorobić uproszczoną wersje za 400zł także jak kiedyś kogoś bedziecie pytać jak to przerobić i ile kosztuje to już słyszałem kwoty 3tyś za flansze i 3tyś za koło zamachowe a prawda jest taka żeby to dobrze zrobić no 1200zł zamach i flansza taniej cieżko bedzie. Generalnie ja w mechanice siedze już 20 lat a od roku buduje ekstremalne pojazdy rajdowe to jest mój drugi projekt pierwszy była e36 do driftu tam też kilka patentów zrobiłem fajnych np ręczny hydrauliczny ze wspomaganiem :) jednym palcem koła można zablokować.... ale ten projekt jest dużo badziej kosztowny bo ciagle koszta dochodza nowe miałem sie zamknąć w 40tyś ale jak zamkne w 80tyś to bedzie dobrze... nie wiedziałem ze za same opony 10tyś zł zawieszenie 16tyś a kosztów końca nie widać no nic zobaczymy co bedzie :) Jest takie powiedzenie "W życiu trzeba ciśnąć bo jak nie będziesz cisnął to nic nie osiągniesz a jak ciśniesz i żyjesz na 100% to jedno życie Ci wystarczy" Pytasz dlaczego 4 Turbiny a nie dwie? Mmmm. a dlaczego nie?
rapid85
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 02 03 1982
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: bmw e36 i e38
Silnik: m73b54
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

31 Lip 2015, 22:35

Co do różniastych for można wszystko dzielić mnożyć i pierwiosnek wyciągnąć :D

Co do koła zamachowego to mimo wszystko zachowałbym ostrożność ponieważ jest to jedna z najbardziej nie bezpiecznych części w Twoim projekcie. Zresztą doświadczyłem co może zrobić koło zamachowe. Tak więc jak już dłubiesz i idziesz w koszty to zamach zrobiłbym dedykowany ponieważ:
- Twój silnik da Ci w połączeniu z turbo niuta który zrobi miazgę z drobnych zaniedbań.
- dodatkowe otwory potrafią osłabić materiał
- materiał z jakiego jest zrobione koło ma to do siebie że jest twardy jak skała ale jego plastyczność jest zerowa więc nie będzie się psuło tylko jak walnie to módl się żeby kogoś nie zabiło...
Jak chcesz to mam trochę zdjęć auta przeciętego na pół przez koło kierownik (mój kolega) o mały włos nie stracił nogi.

Do tego nie zapomnij o jednej sprawie jaką jest sprzęgło tak więc jeżeli w awd pójdziesz w Nm a na 100% pójdziesz to sprzęgło o normalnym zakresie pracy po jednym dniu powie papa. Często upalam auta AWD a jeździłem bardzo mocnym rwd i to są dwie bajki co do napędów.

Co do turbin to dlatego pytam ponieważ temat jest dosyć skomplikowany i bardziej skupiłbym się na fanie z jazdy niż na oryginalności tylu turbin.

Będziesz miał kilka problemów czyli kolektory, turbiny, sterowanie, chłodzenie+detale oraz nie wiem jaki jest zamysł ogólny bo zrobienie profi 4ech turbin pochłonie masę kasy a i tak przy V12 osiągi będą przerastać nawet wytrawnego drajwera.

Jak chcesz być ori możesz pójść w temat np: dwóch t gdzie mała turbina będzie napędzać dużą turbinę albo olać i wstawić jedną dużą...

To tyle z ogólników... pomysł fajny i nie obrażaj się ale ja zawsze patrzę na takie tematy z pozycji drivera a nie podnieciucha który masturbuje się na oryginalnością danych rozwiązań :ok:

A jaka skrzynka :twisted: :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11018
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Sie 2015, 07:37

O koło zamachowe sie nie martw nikomu nic nie urwie mój patent zakładał wytrzymanie dużo wiekszych sił a wszystko jest skrecone najtwardszymi śrubami bo w standardzie skreca sie 10 a ja zmieniłem na 12 w skali twardości. sprzegło z dociskiem zmienie na spieka w przyszłym roku bo to wytrzyma jedynie standardowe 330 koni które ma sam silnik w tym momęcie a po mimo 4 turbin podniose moc tylko do 550koni i 750nm więcej nie moge bo podzespoły na naszym rynku zwyczajnie tego nie wytrzymają... mówie o mostach napędowych i reduktorze skrzynia biegów jest z bmw z modelu m30b35 i jest 5 biegowa. generalnie wszystko co moge jest na nowych cześciach lub regeneruje je drogim kosztem za zaciski (regeneracje malowanie plus tłoczki i gumki)i klocki wyszło 900zł a takich pierdół jest mnóstwo ale spokojnie wiem co robię mam duże doświadczenie :) jeszcze 3 miesiące i wyjdzie czy było przydatne :) rozumie, też twoje nastawienie ale nie bój nic jeszcze w przyszłym roku pojeździmy :)
rapid85
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 02 03 1982
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: bmw e36 i e38
Silnik: m73b54
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

01 Sie 2015, 07:44

A co do forów mówili mi że nie odpale tego silnika poza budą bo z tym silnikiem jest problem tego typu że czujniki od położenia wału napędowego są w skrzyni biegów, którą rzecz jasna wywaliłem i dlatego tego silnika nikt nie przerabia. Później było już gorzej kiedy krytyka siegnęła zenitu którego cytował nie bede ale grubo było!!! no cóż chociaż jedno obaliłem i co da sie? .... Da :P
rapid85
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 02 03 1982
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: bmw e36 i e38
Silnik: m73b54
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

01 Sie 2015, 08:21

Ogólnie wzoruje sie tą zabawka i taki ma być efekt końcowy tylko skala rzecz jasna inna to 4x4 na sterydach :)
Zdjęcie
rapid85
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 02 03 1982
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: bmw e36 i e38
Silnik: m73b54
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

01 Sie 2015, 22:57

Miałem coś napisać ale nie będę się wtrącał ponieważ widzę ze jesteś pewny swojego a to chyba jest największy wróg Twojego projektu...
A sądząc po tym co piszesz to trzeba Ci życzyć szczęścia :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11018
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Sie 2015, 06:50

Gdybym nie był pewny tego co robię to bym tego nie robił. Ale sama pewność nie wystarczy. Nie no powiedz co miałeś na myśli forum ma to do siebie że sie tu dyskutuje. Tylko mam jedną proźbę. Nie oceniaj sposobów wykonywania pracy bo mogą sie różnić od tych, które znasz. Oceniać możesz efekt końcowy, a jeśli coś okaże się błędem wykonania z mojej strony z pewnością się o tym dowiesz. Nie mówię, że nie popełnię błędu bo nie budowałem nigdy czegoś takiego ale nie wolno mi się przejmować nimi w tym momencie czymś co da sie naprawić za tysiac zł inwestując 80 na cały projekt....
rapid85
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 02 03 1982
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: bmw e36 i e38
Silnik: m73b54
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

02 Wrz 2015, 08:53

Z innej perspektywy

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

rapid85
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 02 03 1982
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: bmw e36 i e38
Silnik: m73b54
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

09 Wrz 2015, 21:19

Wstępny zarys całości, jeszcze chwila i zamykamy bestię w klatce :)
rapid85
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 02 03 1982
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: bmw e36 i e38
Silnik: m73b54
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

10 Wrz 2015, 09:32

Czepiam się, ale w tytule filmu powinno być exhaust a nie tak jak jest obecnie :D
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14204
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Wrz 2015, 13:01

Poprawione :)
rapid85
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 02 03 1982
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: bmw e36 i e38
Silnik: m73b54
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995