Prośba o ocenę AUDI A4 B6

26 Paź 2013, 23:55

Proszę o opinie na temat tego auta:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Najbardziej zastanawia mnie ta niska cena i przebieg... Aha i jak jest ze spalaniem w tych silnikach?

Generalnie szukam auta bardziej na trasę niż na miasto, ale rocznie jest to ok. 10 tys km więc zabawa w LPG lub diesla chyba nie ma sensu. Tylko sedan wchodzi w grę. Oprócz opinii na temat tego autka, wszelkie inne oferty mile widziane :)
Zorpak
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Daewoo Lanos
0

27 Paź 2013, 11:06

Odpuść sobie to auto. W ogóle odpuść sobie auta sprowadzane przez handlarzy. Robią oni takie machlojki, że w głowach się nie mieści. Jak chcesz koniecznie auto z zagranicy to pojedz z kimś zaufanym, albo zlec komuś takiemu sprowadzenie auta. Wtedy będziesz miał pewność co do jego stanu i pochodzenia. Jeżeli auto z polski koniecznie od prywatnego właściciela, z udokumentowanym przebiegiem i historią.

Jeżeli chcesz poważnie myślisz o audi a4b6 to szukałbym legendarnej 1.8t, rewelacyjny silnik.

Jakim budżetem dysponujesz?
Jacquess
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Lublin
8

27 Paź 2013, 13:44

Budżet w okolicach 16-17 tys. A4 B6 podoba mi się, ale doszedłem do wniosku że to chyba za mały budżet :(
Alternatywne opcje:
- VW Bora,
- Honda Accord,
- Mazda 6 (jej ceny poszły w dół ostatnio, ponoć rdza ją lubi także nie wiem...),
- Seat Toledo,
- Opel Vectra C,
- Toyota Avensis.

Szukam benzyny 1.6 - 2.0, chciałbym aby nie było starsze niż 10 - 11 lat.
Zorpak
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Daewoo Lanos
2

27 Paź 2013, 14:15

Mazde 6 lubi rdza owszem i silniki też podobno kiepsko udane.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

27 Paź 2013, 16:11

Autka, niestety prawie wszystkie od handlarzy, ale jako że biorę ze sobą blacharza a mój znajmoy pracuje na stacji diagnostycznej, ryzyko kupna skarbonki trochę się zmniejsza. Tak więc:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do Sprzedajemy wygasł]

Jakbyście mogli wesprzeć opiniami byłbym wdzięczny :) Aha i jeszcze pytanie odnośnie silników w A4 b6: dlaczego silnik 1.8t jest "lepszy" od 2.0, jak wygląda spalanie i awaryjność tych silników?
Zorpak
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Daewoo Lanos
4

27 Paź 2013, 21:02

1.8 T w audi a4 b6 masz trzy odmiany 150 KM,163 KM,190 KM.

z tego co wyczytałem to ten silnik ma takie wady jak:

-uszkodzenie turbosprężarki (ale to może się stać w każdym z silników z turbo)
-układ chłodzenia(ubytek płynu chłodniczego) - starsze wersje często tam awarii ulega termostat,nie droga naprawa,lepiej od razu to załatwić bo jazda z niedogrzanym silnikiem powoduje większe zużycie paliwa.

-spore zużycie oleju silnikowego(spadek stanu oleju silnikowego)
z tym to jest tak,że jedne biorą olej a drugie w ogóle(zalerzy od egzemplarza)

-układ rozrządu(metaliczne stuki podczas pracy silnika).
Przyczyny moga byc dwie,hydrauliczne popychacze zaworów ulegają awarii,albo doszło do awarii napinacza i łańcucha spinającego walki rozrządu.

Możesz kupić 1.8 T które świetnie będzie się sprawdzało,lub takie,które będzie sprawiało kłopoty.

Ogólna ocena tego silnika to +4.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994
2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyjazd na wakacje samochodem – o czym pamiętać?
    Długo wyczekiwany po okresie kwarantanny czas wakacyjnych wyjazdów w końcu nadszedł. Z uwagi na bezpieczeństwo, o wiele więcej Polaków w tym roku zdecyduje się na podróże krajowe, by zobaczyć lokalne ...

27 Paź 2013, 21:42

Generalnie to tak bardzo nie zależy mi na osiągach więc turbo raczej sobie daruję, ponoć koszt samej regeneracji jest... mało przystępny :/
Zorpak
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Daewoo Lanos
0

28 Paź 2013, 10:17

no to może zadbana wersja 2.0 FSI ?:)
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994
0

28 Paź 2013, 10:51

Silnik FSI nie ten budżet:D, nie wiem jak inne egzemplarze ale moje 1.8t sprawuje sie bez żadnych problemów:D, oczywiście przez 5 lat użytkowania miałem jakieś problemy ale nie jakiś kolosalne. Ogólnie:
- turbina dobrze sprawuje sie na gazie <nie ma z nią problemów>
- wcale nie połyka tyle oleju, od wymiany do wymiany co 10 tyś km ubytek ok 0.6 litra co na 15 letnie samochód z przebiegiem 245 tyś jest dobrym rezultatem.
- układ chłodzenia oki nie ma ubytków, jedna wada to plastikowa turbinka na pompie wody <miałem jej awarię>
- spalanie LPG bardzo przyzwoite ok 11 litrów po mieście bez oszczędzania auta:)
- nie miałem żadnych problemów z elektronapinaczem łańcucha na wałkach.
- silnik prosty w budowie i w miarę dużo miejsca w komorze silnika <audi a6 c5>
- wymiana rozrządu co 120 tyś nie co 60, owszem koszt w granicach 800 zł i cały przód w aucie trzeba rozbierać ale wymianę robisz sam bo jest banalnie prosta.

Moja ocena silnika -5 <- bo w wersji z silnikiem AEB 150 km jak dla mnie po 5 latach już mało mocy;)>
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
1

28 Paź 2013, 10:55

No ale to jest zupełnie inna sytuacja jeśli posiadasz samochód od 5 lat gdzie wiesz co zrobiłeś i jakich części użyłeś. Kupno samochodu z turbiną gdy nie wie się co się z tym autem wcześniej działo jest bardziej ryzykowne niż zakup jednostki wolnossącej, oczywiście zdarzają się też wyjątki, lecz ciężko na taki natrafić.
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
1

28 Paź 2013, 11:02

Ale ja też 5 lat temu kupowałem używany samochód...:D
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
0

28 Paź 2013, 11:03

I był o 5 lat młodszy :P
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
1

28 Paź 2013, 11:08

To jak ktoś da dobre pieniądze to jestem skłonny sprzedać sprawdzone zrobione audi a6 1.8 t z lpb brc:D. Używane i doinwestowane:D
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
0

28 Paź 2013, 11:42

wszystko zależy od ezgemplarza i od tego czy poprzedni właściciel o samochód dbał czy w ogóle się nim nie interesował i od szczęścia troche też,bo można trafić na coś dobrego ale tez na auto w które będzie sie inwestować.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994
2

28 Paź 2013, 11:49

Za 16-17 tys to zapomnij w ogóle o Audi , ja mając 20 tyś nie myślę o a3 bo normalnego samochodu nikt Ci nie sprzeda, trzeba przynajmniej za 22-23 tys

Co do turbiny to turbina jest i w dieslu i owszem jej regeneracja jest droga i lepiej bez niej - jeżeli bierzesz pod uwagę koszt ewentualnych napraw.

jednak jeżeli chcesz samochód z turbiną to moim zdaniem super wybór w tej cenie, chyba najlepszy byłoby poszukanie czegoś w Saabach, są to samochody bardzo wysokiej jakości , blachy lepsze od niemieckich, a silniki turbinowe to legenda europejskiej motoryzacji.

Do Saabów pasują też części zamienne od Opla więc w eksploatacji będzie bajecznie tani.
Ogólnie same superlatywy , ja bym brał jakby mi turbina nie przeszkadzała, po za tym ten samochód za tą cenę kupiłbyś i zostałoby ci jeszcze na ewentualnie zregenerowanie turbiny.

Jak chcesz zwykły mniejszy samochód mega praktyczny to w tej cenie Honda jazz / jakość,/ bezawaryjność/ rozrząd łańcuchowy/ spalanie 5/100 BENZYNY / jedyna wada to chyba pekające plastiki przy ręcznym (można wymienić zawsze)

A na wszelkie sedany w tej cenie uważaj, Opla czy VW jest szansa że znajdziesz :)
takun
Początkujący
 
Posty: 52
Auto: Audi B4
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992
0