Prośba o ocenę auta :: AR 159

20 Kwi 2011, 09:41

Prosiłbym o ocenę ogłoszenia - dałem temat do podforum Alfy ale odpisała tylko 1 osoba przez tydzień:

[link do oferty na Allegro wygasł]

cena powiedzmy taka jak chodzą te roczniki - zastanawiam się gdzie jest trick - albo licznik w dół albo bite ale po zdjęciach nie idzie dostrzec - przynajmniej ja nie mogę. Macie jakieś wnioski patrząc na te fotki ?

Czy jeśli fotki sprawiają wrażenie OK, i przy oględzinach nie wychodzą kwiatki - czy diagnostyka w ASO, sprawdzenie po numerze VIN i czujnik lakieru wystarczyłyby do kupna czy polecacie jeszcze inne formy sprawdzenia ??

To byłoby moje pierwsze auto kupione w kraju - szkoda byłoby wyłożyć takie pieniądze i na start się poparzyć...

Z góry dzięki.
outpt
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Warszawa

20 Kwi 2011, 09:51

Link nie działa.
Libre
Aktywny
 
Posty: 336
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Seat Ibiza

20 Kwi 2011, 09:54

Myślę, że formy sprawdzenia samochodu, które wymieniłeś wystarczą. Miernik lakieru, przegląd w ASO i numer VIN. Jeśli trafisz na porządnego mechanika, sprawdzi wszystko za jednym razem
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

20 Kwi 2011, 09:59

poprawiony link:
[link do oferty na Allegro wygasł]

aukcja skończona ale każda opinia się przyda przy ocenie podobnych aukcji...
outpt
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Warszawa

20 Kwi 2011, 10:11

Jeśli poszukujesz Diesla, bardzo ważne jest sprawdzenie stanu turbiny i dwumasówki. Jeśli właściciel źle użytkował silnik wysokoprężny, może on ciągnąć za sobą spore wydatki.
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

20 Kwi 2011, 10:34

nie szukam konkretnie diesla - w sumie nie planuję robić więcej niż 10tyś rocznie,
ale wiem że w tych akurat modelach te 1.9 są najpewniejsze i najmniej wadliwe.

za poradę - dziękuje.
mam nadzieję tylko że podczas diagnostyki mechanik może i to sprawdzić ?
outpt
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie blokuj skrzyżowania i pasów
    Skrzyżowanie zablokowane przez samochód, który nie zdążył przez nie przejechać np. przed zmianą świateł, to częsty widok. Perspektywa mandatu nie zawsze wystarczy, by zapobiegać takim zachowaniom kierowców. ...
    Bum i nagłe rozerwanie opony!
    Nagłe rozerwanie opony zdarza się rzadko, ale jest bardzo niebezpieczne. Co może być powodem? Z reguły mamy do czynienia z długotrwałymi zaniedbaniami – przede wszystkim jazdą na niedopompowanych oponach i brakiem regularnej ...

20 Kwi 2011, 18:11

outpt napisał(a):nie szukam konkretnie diesla - w sumie nie planuję robić więcej niż 10tyś rocznie,
ale wiem że w tych akurat modelach te 1.9 są najpewniejsze i najmniej wadliwe.

za poradę - dziękuje.
mam nadzieję tylko że podczas diagnostyki mechanik może i to sprawdzić ?


Egzemplarz na zdjęciach wygląda fajnie, jak słusznie zauważył jeden z kolegów najdroższe zabawki przy nowoczesnych dieslach to turbo, dwumasa i dodałbym jeszcze wtryskiwacze.

Zanim pojedziesz na testy do ASO czy mechanika możesz co nieco sprawdzić sam:

Koło dwumasowe- znane mi objawy padającej dwumasy to szarpanie przy ruszaniu, oraz szarpanie lub wibracje przy jeździe w niskim zakresie obrotów na danym biegu. Pierwszym objawem jest natomiast metaliczny hałas w momencie gaszenia silnika, dość łatwo wyłapać ten metaliczny wysoki dźwięk.

Turbina- tu niestety musisz turbinę obejrzeć, nie wiem jak jest w 159 czy widać ją od razu czy trzeba zdjąć osłony silnika. Jeśli jest uwalona olejem, albo podejrzanie czysta, czyli umyta to znaczy że pewnie puszcza i jej koniec jest już raczej bliski. Przegaduj auto i słuchaj, świst turbiny powinien być mało słyszalny, jak gwiżdże to też zły znak.

Wtryskiwacze- auto powinno ładnie zapalać bez kręcenia na zimnym i ciepłym silniku, nie powinno dymić na czarno. Jeśli będziesz testował auto u jakiegoś magika to zapytaj czy może zrobić test przelewowy wtrysków, prosta czynność która daje obraz stanu wtrysków.


Jeśli chodzi o 159 to pamiętaj że to auto ma zawieszenie wielo wahaczowe, trzeba je dokładanie sprawdzić, bo remont do tanich nie należy.

Paradoksalnie powiem że żadna z tych drogich awarii nie powinna wykluczać zakupu takiego auta, jeśli sprzedawca opuści Ci na regenerację wtrysków, turbiny, wymianę dwumasy czy naprawę zawieszenia w zależności co w aucie niedomaga to bierz. Zrobisz sobie naprawę sam i będziesz wiedział że masz na długo spokój.

Pzdr.
M
mario_pil
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Wałcz
Auto: Scenic II + Carisma
Paliwo: Benzyna