@Nadika - świetne konstrukcje to benzynowe silniki Mazdy 6 GH 2.0 (liftback i kombi) jak i Hondy Accord 2.0 (tutaj pewnie w grę by wchodziło tylko kombi, bagażnik sedana jest zawsze ograniczony).
Niestety Accord jest drogi, także trzeba uważać na okazje.
Mogłabyś jeszcze zerknąć na Hondę Civic generacja IX (spore auto w środku jak na klasę kompakt), auta od 2012 roku, z silnikiem 1.8.
Niestety 80-90% aut na rynku używanych to samochody sprowadzone, dlatego trzeba bardzo uważać na tym rynku.
Jeszcze można szukać Laguny 2.0, 2.0T, Citroen C5 2.0 ... ale praktycznie nie do dostania.
Może Hyundai i30, i40, Kia Ceed, modele od 2012 roku ... z silnikiem 1.6 GDi, trafiłyby się z polskiego salonu. Ewentualnie wcześniejsze polifty.
Toyota Auris, Avensis, Corolla.
Chevrolet Cruze, Opel Astra ... 1.8 silnik, 1.4T (poczytać byś musiała o jeździe / dbaniu o silnik z turbiną).
Zobacz tutaj:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]nowe auto z salonu, oczywiście coś za coś (jest to poprzednia generacja, dostępna bodajże od 2009 roku na rynku), ale jeśli chodzi o kwestię niezawodności na najbliższe kilometry i pewności, to bije każde używane, szczególnie te z polskiego rynku, gdzie tak naprawdę "bezwypadkowy" może być "powypadkowy".
niki0410 napisał(a):Auto ładne tylko silnik 1.6 120KM tu bu się lepiej sprawdził
Z tego co wiem, to:
1. tego silnika nie montowano do 508-ki
2. w aucie ważącym 1500kg silnik 120-konny benzynowy nie byłby lepszy niż 156-konny, wręcz nie dałby rady = straszny muł
3. 1.6 VTi to również silnik podwyższonego ryzyka (stwierdzone słabe punkty).