Prośba o pomoc - VW GOLF VI 1.4 TSI czy VW GOLF 1.6 TDI DPF

27 Cze 2012, 00:27

Witam serdecznie

Już piszę w czym rzecz.

Jestem na etapie kupna samochodu i będzie to samochód nowy i na pewno Golf VI. Po ostatniej wizycie w salonie i odbytej jeździe testowej Golfem VI 1.4 TSi 122 Km w wersji Highline byłem wniebowzięty. Jechało się tym samochodem doskonale. To co było najlepsze to podobno fotele sportowe z alcantarą montowane tylko w wersji Highline.

Sprzedawca mnie już niemal przekonał do wersji 1.4 Tsi z wyposażeniem highline.

Analizując w domu cennik zastanowiłem się jednak nad jedną rzeczą. Mianowicie :

1.4 TSI Highline to koszt 73.980 wg cennika VW

myślałem o dieslu, sprzedawca jednak w oparciu o zebrane przeze mnie informacje stwierdził że Diesel mi się nie opłaca przy mojej jeździe. Podliczyłem ile jeżdżę i wygląda to następująco:

codziennie 16 km do pracy w jedną stronę (70% to droga szybkiego ruchu)
weekend ok 50 km
od czasu do czasu jakaś dłuższa trasa.

myślałem nad taką opcją :

1.6 TDI Trendline - 68.980 + pakiet sportowy (fotele sportowe, oparcie tylnej kanapy z podłokietnikiem, kierownica trójramienna w skórze, skrzynia biegów i lewarek ręcznego w skórze, reflektory przeciwmgłowe, kontrolka ciśnienia w oponach, felgi 16 sportowe, sportowe zawieszenie, dodatkowo przyciemnione szyby 35% tył) ten pakiet kosztuje 3.830 i jest dostępny tylko dla wersji trendline czyli najniższej, do tego jeszcze bym sobie dał podłokietnik za 360 zł, komputer mfa plus za 200 i ewentualnie lakierowane lusterka i klamki w kolorze karoserii 220 zł

robi się z tego cena 73.590 czyli coś bardzo podobnego do tego co w TSI.

Największa różnica jeśli chodzi o wyposażenie to chyba climatronic którego bym miał w benzynie a nie było by w Dieslu.

Auto chce kupić na jakieś 6 lat jazdy minimum.

I teraz to co najistotniejsze co wybrać. Dylemat mam ponieważ wiele naczytałem się o wadliwości TSI ( rozciąganie pasków, wałki, po wymiany całych silników) a także wiele piszą o ciężkim w utrzymaniu DPFie. Nie wiem na czym lepiej wyjdę przy takiej ilości przejeżdzanych kilometrów. Zdaje sobie sprawę że na pewno Diesel mniej spali i to by mnie cieszyło bo fizycznie tankując za klasyczną "stówę" mogę więcej i dłużej pojeździć.

Co się lepiej sprawdzi przy mojej ekslpoatacji ?

lepszy ten highline w TSI czy trendline ze sportowym pakietem i dodatkami w TDI ??

wielkie dzięki za pomoc
kasetix
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 19 10 2007

27 Cze 2012, 17:56

Jeśli musiałbym w wybierać to wybrałbym TSI z racji lepszego wyposażenia i lepszej kultury jazdy. Zapychający DPF jest gorszy niż wadliwy rozrząd nie mówiąc o delikatnych wtryskiwaczach diesla itd.
Podobno VW jednak rozważa wycafanie mocniejszych wersji 1,4TSI więc nie napawa to optymizmem.

Jednak kupiłbym coś świeższego i ładniejszego, bo nowy Golf wychodzi jesienia, więc siłą rzeczy kupisz nowe stare auto ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Cze 2012, 18:56

Do wad 1.6TDI dodałbym również dość znacznie wyczuwalną turbodziurę.
Libre
Aktywny
 
Posty: 336
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Seat Ibiza

27 Cze 2012, 19:45

To ja dorzucę coś z zalet.
1.6 TDI jest bardzo oszczędny,znacznie bardziej niż 1.9 TDI, spalanie oscyluje na poziomie 1.6 HDI a dodatkowo ma całkiem niezłą kulturę pracy i póki co nie słychać by miał jakieś wady fabryczne jak 1.4 TSI.
A ten filtr cząstek stałych do 200tys. km nie powinien sprawiać żadnych problemów a nowy z ASO do popularnych silników typu TDI czy HDI to koszt ledwo 700zł takze tragedii nie ma.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Cze 2012, 10:36

Do kolegi wyżej :)

Decyduje się właśnie na Golfa VI z tego względu iż na jesień ma być siódemka. W związku z takim faktem po rozmowie z moim sprzedawcą (przyjacielem), mogę zamówić go już teraz poskładają na koniec wakacji. On przetrzyma go na salonie do premiery siódemki i będę mógł liczyć na rabat. Niestety nie można być pewnym w jakiej wysokości on będzie. Może to być 5 tyś. , 6 tyś 8 tyś lub nawet 10 tyś.

Generalnie nie jestem zwolennikiem kupowania aut w salonie. Jednak twierdzę iż można kupić auto w salonie mądrze. Od ceny rabatowej samochodu mamy w planie jeszcze odliczyć ok 18% zniżki pracowniczej. Wtedy za takiego Golfa VI może mi się zrobić cena ok 53 tyś - fakt faktem będzie to "stary golf" w roczniku 2012 ale 0 przebiegu i gwarancja.

Wracając do rzeczy mam teraz dylemat jakiego zamówić. Wiadomo TSI highline jest śliczny. Natomiast myślę że wersji TDI 1.6 z tym pakietem sportowym i resztą którą opisałem też będzie prezentować się okazale.

pytanie tylko jest jedno, czy przy mojej jeździe bardziej który silnik mi się bardziej opłaci zabrać. Który jestwytrzymalszy i bardziej ekonomiczny? Który jest mniej awaryjny ?
kasetix
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 19 10 2007

28 Cze 2012, 11:42

Jeśli tak zakup staje się sensowny :D
Serwis, awaryjność i koszty będa na podobnym poziomie ze wskazaniem na benzynę.
Zadaj sobie pytanie czy wolisz lepiej wyposażonego i lepiej jeżdżącego TSI czy uboższego, słabszego i oszczędniejszego diesla. Musisz sam określić priorytet. Ja brałbym TSI - wg producenta pali niewiele wiecej :)

co do filtrów DPF to nie tak, że dopiero po 200k przebiegu nie szwankują. Mogą już niedomagać po 10k przy niekorzystnych warunkach. Znajomego żona ma Alfę 147 z salonu (znajomy jest tam prawnikiem i też dostał tanio auto) i też miała DPFa. ASO zamiast coś zrobić po znajomości powiedzieli, że musi raz na jakiś czas przejechać sie w trase 100 - 200 km po autostradzie aby całkiem wypalić tą sadzę. Pomaga. Ale gdzie tu oszczędność jak musze specjalnie jechać w trasę za 50 czy 100zł raz na 2-3 miesiace?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Volvo V60 Plug-IN - Najbezpieczniejsza hybryda na świecie
    Nowe Volvo V60 Plug-IN zostało określone przez Euro NCAP najbezpieczniejszym autem na świecie wyposażonym w napęd hybrydowy. W teście europejskiego instytutu samochód otrzymał najwyższy wynik pięciu gwiazdek. "Wszystkie ...