Prośba o pomoc z autem

04 Lip 2016, 20:42

Witam,
Jako że jestem kompletnym laikiem motoryzacyjnym zwracam się z prośbą o pomoc w znalezieniu samochodu.
Samochód raczej benzyna lub LPG ze względu na to że chciałbym auto jak najmniej awaryjne a ryzyko awarii w dieselu jest chyba znaczeni większe niż w Pb czy się mylę?
Nie zależy mi na osiągach, tylko na taniej eksploatacji, ewentualnych naprawach.
Jedyne co odrzucam ze względu na narzeczoną to golf IV i niżej do których powiedziała że nie wsiądzie bo nie i koniec, kombi tak samo nie za bardzo jej się podobają.
Czy może ktoś ma jakiś sprawdzony samochód albo pomoże wyeliminować potencjalne miny?
Auto do 10k jeśli będzie mniej też będzie dobrze. (założenie jest takie że jak już coś zrobimy to chcielibyśmy pojeździć nim min 2 lata w miarę bezstresowo - bezawaryjnie)
Samochód głównie w trasy 1 - 2 miesiąc - 200 - 500 km a tak pojedyncze rundy po mieście bo i tak głównie jeździmy metrem.
Takie coś wyszukałem:
Megane II
[link do oferty na Allegro wygasł]

Civic VII
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] bardzo mi się podoba ale boje się komisów

Meriva
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Corolla

Alfa tylko dlatego że narzeczonej się podoba ale boje się awaryjności

Astra II czy to że wyprodukowany z Niemczech to znaczy że sprowadzony?

I podpowiedzcie od razu jak taki laik ma kupić samochód? to znaczy gdzie i jak go sprawdzić żeby nie okazało się że szrot??
p487
Nowicjusz

Prawo jazdy: 0- 0-2005
Auto: NIe mam

05 Lip 2016, 08:29

czy ktoś coś? jakieś sugestie panowie?
p487
Nowicjusz

08 Lip 2016, 13:12

Głownie trasy to minimum kompakt. :)
Po kolei:
1. Megane II nie jest bezawaryjna jak 1 generacja
2. Trochę otłuczona ale jeśli przebieg prawdziwy to auto będzie jeszcze długo bezproblemowe.
3. Uszkodzony lewy próg pod listwą - ciekawe jak bardzo i jak z rdzą
4. Zamiast Merivy spójrz na Astrę
5. Chyba ex. flota ale obejrzeć można
6. Alfe bym sobie darował