Prosty dupowóz do 10 000

02 Sie 2017, 21:17

Witam.
Więc tak jak w temacie, szukam samochodu do 10 000 złotych.
W grę wchodzi tylko benzyna + gaz, bądź prosty i bardzo ekonomiczny diesel (spalanie w cyklu mieszanym maks 4-5l)
Musi być 5 drzwiowe i mieć wspomaganie kierownicy. Fajnie gdyby był abs. Nic więcej mi nie potrzeba. Silnik niewielki, maks 1400 ccm.
Priorytet ? Tanie i łatwo dostępne części.
Typ samochodu jest mi obojętny. Może to być klasa A, Może być i kombi w segmencie B.
Ma być po prostu tanie i proste w naprawie.
Nie szukam wizualnej igły. Wolę igłe mechaniczną.

Zastanawiałem się nad Fabią 1 w gazie(kombi) bądź Pandą również w gazie. Nie wiem czy diesle w tych dwóch modelach mieszczą się w kryteriach.
Jestem otwarty na wszystkie propozycje bo drugi samochód potrzebuje na "wczoraj". Rocznik nie gra roli, natomiast nie chciałbym czegoś starego pokroju golfa 3, bo tam może się z dnia na dzień wysypać dosłownie wszystko
Jovo
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Astra GTC

02 Sie 2017, 21:24

Toyota Yaris 1.0 lub 1.3
Hyundai Getz
Ford Fiesta
Opel Corsa C 1.2 lub 1.4
Seat Ibiza

Diesla odpuść w tym segmencie
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Sie 2017, 21:45

Jovo napisał(a):Musi mieć wspomaganie kierownicy. Fajnie gdyby był abs.

Już teraz wszystkie to mają także to już standard a nie dodatkowe wyposażenie.
Jeżeli chcesz max 1.4 to podobnie jak kolega Ossy
Yaris
Corsa
Clio
Peugeot 206
Fabia
Dorzucę jeszcze Focusa 1.6
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Sie 2017, 22:02

Akurat jeśli rozważa Pandę to wspomaganie może być delikatnie niedostępne ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Sie 2017, 04:07

Focusa ma mój ojciec jako samochód "roboczy". 2003 rok a jest tak pognity, ze jeździ na zimowkach bo nie da się go podnieść ;-)

Z Corsa tez mam zle wspomnienia. Moja dziewczyna miała kiedyś 1.4 90km. Przez okres dwóch lat włożyła w ten samochód więcej niż ja w 3- litrowego e39. Natomiast może to był pech danego egzemplarza.

Peugeot 206 ma znów te całe belki a to podobno nie jest tania zabawa. Jeszcze jakieś bolączki trapią ten samochód ?

Jeśli chodzi o clio to jak tam z cenami części ? W końcu to Francuz.
Jeśli chodzi o fabie, to wersje kombi różnią się częściami np. zawieszenia od zwykłego hatchbacka ?
Widzę, ze Pandę każdy pominął, to taki zły wóz ?
Jovo
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Astra GTC

03 Sie 2017, 09:07

Koszt tylnej belki w 206 to jeśli dobrze pamiętam około 700-1000 zł. Jeździłem tym samochodem kilka lat i ogólnie zawsze były jakieś pierdoły do roboty, w większości typowe usterki, które przychodzą z wiekiem. Więcej niż 1000 zł rocznie na mechanika nie wydawałem zwykle. Jeśli chodzi o jakiejś bardziej typowe usterki to czasami są problemy z elektroniką w egzemplarzach z MUXem. Dodatkowo starsze modele mogą nie mieć wspomagania, ale to raczej rzadkość.
kubajj
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 18 09 2011
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.1 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Toyota FT-86 Concept
    Po ponad roku domysłów i plotek, na Tokyo Motor Show 2009 Toyota pokazała coupe FT-86 Concept, opracowane we współpracy z Subaru. Spadkobierca tylnonapędowej legendy driftu – Corolli AE86 – otrzymał ...

03 Sie 2017, 09:23

Szukaj jakieś Polo/Ibizy/Corsy i tyle, bo się przejmujesz głupią belką że to są koszty.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Sie 2017, 10:03

Powyżej masz bardzo dobry typ, mianowicie Toyoty Yaris i silnik 1.3 który spełnia Twoje wymagania, samo auto nie jest kosztowne w utrzymaniu a zarazem ekonomiczne. Z innych typów Fiat Grande Punto 1.2 lub 1.4
TwojeOleje
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Sie 2017, 11:35

TwojeOleje napisał(a):Z innych typów Fiat Grande Punto 1.2 lub 1.4
nie sądze zeby za 10k cos sensownego mozna by bylo znalesc. Autor widze zyje stereotypem i to co usłyszał od osob trzecich co nie maja pojecia o danym aucie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Sie 2017, 21:14

Jovo napisał(a):Peugeot 206 ma znów te całe belki a to podobno nie jest tania zabawa
ludzie, co wy macie z tą belką? :o normalna cześć podlegająca zużyciu, a jeśli kogoś przeraża wydatek tych 800-1000zł na 150-200 k km to należy w ogóle się zastanowić nad sensem posiadania auta czy nawet życia...

Najlepsze jest jednak to, że wydatek kilkuset zł na 50k w niektórych wozach Jedynego Słusznego Koncernu jest już ok :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Sie 2017, 21:43

No tak ale z drugiej strony dla wielu osób silnik FSI to padlina i nie wiadomo jaki grzmot bo trzeba czyścić z nagaru za 1000 zł raz na 80 tys km w aucie wartym nie wiem 25 tys zł.
Już nie mówie o A5 3,2 FSI, wartym 60 tys zł.
To są koszty na poziomie wymiany rozrządu w Seicento czyli też normalna kolej rzeczy, eksploatacja.

Peugot 206 ma niższą wartość i takie koszty kogoś mogą przerażać :)
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna