Proszę o ocenę megane 2 1.5dci 105

12 Cze 2011, 10:03

Witam

Zastanawiam się czy nie lepiej kupić dość młode auta za niedużą cenę co mnie trochę dziwi dlaczego wartość na rynku tych pojazdów jest taka mała.
Proszę o ocenę:
Megane 2 2005r. 1.5dci 105KM
[link do oferty na Allegro wygasł]
Fusion
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Warszawa

12 Cze 2011, 13:16

Ceny Renat się nie trzymają bo jest droga w utrzymaniu. Np. układ wtryskowy jest bardzo czuły na jakość paliwa, i jak zatankujesz " pseudo olej napędowy" to prędzej czy pózniej odbije się to na kieszeni i to dość słono.
Poza tym turbina jak i silnik nie jest "głupotoodporny" więc trzeba dbać aby jeździć po drogach a nie od warsztatu do warsztatu.
Także wady konstrukcyjne np silników 120 KM ( obracające się panewki lub pękające korbowody lub 3.0 opadające tuleje) czy pierwsze modele Laguny II zwanej nie bez przyczyny" królową lawet" wpływają na całokształt opinii o marce.
Sprowadzane z Francji są tanie a do tego w Niemczech Renault jest traktowany jako marka aut niepatriotycznych, co przekłada się na cenę, a pózniej utratę wartości.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

12 Cze 2011, 14:35

Ceny trzymają podobnie jak inne europejskie marki.
Tańsze są jako nowe.
Taka nowa Meganka kosztowała ~60tys. zł więc jeśli po 6 latach i 120tys. km do poprawek lakierniczych cena na poziomie 22tys. zł jest normalna. 37% wartości początkowej.
Jeśli chciałbyś wtedy kupić podobnie wyposażonego Golfa z 1.9TDI trzeba by zapłacić 80tys. zł. Zakładając, że straci tyle samo co renówka wyjdzie 29tys. zł czyli także normalna cena za ten rocznik.
BTW: akurat pod względem kosztów utrzymania Renówki to jedne z najtańszych aut na rynku, zobacz choćby jak mało kosztuje regeneracja wtryskiwaczy w DCI, a wrażliwe na paliwo są w takim samym stopniu co inne nowoczesne diesle.
Samochody we Francji są bardzo drogie więc nie wprowadzaj go w błąd, tanie są jedynie te po poważnych wypadkach bez prawa rejestracji i to właśnie one trafiają do Polski.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Cze 2011, 14:55

Fusion ja Ci odpowiedziałem na forum bez-wypadkowe.net w temacie ;)
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

12 Cze 2011, 15:07

Tak, dzięki :grin: Chyba zrezygnuję z 1.5dci a szkoda bo oc byłoby mniejsze. W ogóle jak czytam o awaryjności diesli renault to sprzedawcy powinni zamiast zimowych kół dorzucać drugi silnik na zmiane :lol:
Fusion
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Warszawa

12 Cze 2011, 15:19

Bo? znajomy ojca dokręca do 140tys. km z tym silnikiem i jak na razie ani turbina ani wtryski ani dwumas mu nie padły i nic nie wskazuje na to, ze padną w najbliższym czasie.
Taki silnik jest przewidziany podobnie jak małe diesle konkurencji na przebieg do 250tys. km a, że większość sprowadzanych renówek z tym silnikiem go przekroczyła to stąd w większości te lamenty.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000