Prosze o pomoc w wyborze auta

18 Lis 2017, 00:29

Nie.. Nudze sie w domu... Wspominałem ze sie nie znam na autach, jezdzilem do tej pory staorciami bez zadnych rzeczy tego typu i to w ostatecznosci, bo wszedzie staralem sie jezdzic motocyklem, nawet jak byla lagodna zima to wolalem dwa kółka, samochody nigdy mnie nie kreciły, wiec moze zdaje Ci sie to dziwne tak samo jak mi dziwne wydaje sie gdy ludzie nie jezdzacy motocyklami sa w szoku gdy dowiaduja sie ze np z reguły w moto uzywa sie tylko przedniego hamulca, a tylniego rzadko... ale tak serio pytam.
Draconis
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 22 12 1990
Auto: Nie mam

18 Lis 2017, 00:31

O widzę drugi kolega odp gdy pisałem posta. A właśnie zapomniałem wspomnieć ze bym wolał ogólnie auto ze skrzynia manualną... Ale pewno ciężko z tych volvo?
Dzieki za odpowiedz, nie mailem pojęcia o tych rożnych wersjach....
Draconis
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 22 12 1990
Auto: Nie mam

18 Lis 2017, 00:40

Manualne skrzynie były tak samo dostępne jak automaty, zwróć uwagę że Volvo to klasa premium a klient tej klasy lubi wygody.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

18 Lis 2017, 01:02

A klasa premium to i wydatki spore bo jak autor przyzwyczaił się do napraw passata B3 za kilka złociszy to teraz premium go przerazi bo nie ma co się oszukiwać ale co by nie robić to się liczy w grubych setkach lub tysiącach.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Lis 2017, 02:06

Domyślam sie ze utrzymanie nie tanie... Dlatego tez czekam na rożne propozycje samochodów, później wezmę pod uwagę plusy i minusy i podejmę decyzje 8)
Draconis
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 22 12 1990
Auto: Nie mam

18 Lis 2017, 10:14

Draconis napisał(a): ale tak serio pytam.

bo były różne poziomy wyposażania oraz właściciel mógł je dokupować jako opcje w salonie przy zamówieniu
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowe przygotowania do jazdy samochodem
    Nawet niewielka warstwa śniegu na przedniej szybie ogranicza widoczność, a zalegający na dachu auta śnieg może doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji na drodze, gdy pokrywa z lodu i śniegu zsunie się nagle na przednią szybę ...

19 Lis 2017, 03:59

Rozumiem, dzieki.
Kolego Rom33 a mógłbyś mi po krotce wyjaśnić różnice miedzy modelami xc 60 / 70 a 90? Troszkę czytałem na necie ale ciężko mi sie połapać, a na allegro widziałem ze cenowo stoją podobnie.
XC 70 jak mniema polecasz bo jest z nich wszystkich najbardziej ładowne? A inne plusy i minusy/różnice tych modeli?
Czytałem dużo opinii / narzekań ze podobno kiepsko sie jeździ xc w zakretach i terenie?
Dzieki za podesłanie stronki importowane.com mają tam ładne autka.
Draconis
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 22 12 1990
Auto: Nie mam

19 Lis 2017, 08:11

XC70 to V70 czyli zwykłe kombi z podniesionym prześwitem i dołożonym napędem AWD, dołożono parę dodatków stylistycznych.
XC60 to już raczej miejski SUV, bardziej mu do jazdy po mieście niż w teren. Ma wyższe zawieszenie z napędem AWD ale nie za bardzo nadaje się w teren. Pisząc "teren" mam na myśli bezdroża itp. Na drogi polne można tym spokojnie wjechać. To raczej nowa konstrukcja i sensowny budżet na dobre XC60 to minimum 60tys.
XC90 to również SUV ale mocniejszy, na wybojach daje radę, to duże, ciężkie auto i kosztowne w serwisie w porównaniu z XC60/70. Na XC90 trzeba by mieć 40tys na rocznik 2006 plus serwis.
XC70 jest dobrym rozwiązaniem bo i zarazem jest to prawie zwykłe kombi, ma podniesiony prześwit. Radzi sobie w terenie i jest mocne do ciągnięcia przyczep (mój kolega wozi za tym przyczepę z łódką, spokojnie wyciąga ją z wody po slipie) To sprawdzona konstrukcja, trwała.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Lis 2017, 17:16

Dzieki za fajny opis, czytałem o tym właśnie ze xc70 to ,,przeróbka" v70.
A jak ze spalaniem w trasie? Ludzie rożnie piszą, a widzę ze Ty siedzisz w temacie... :yes:
Czytałem trochę opinii użytkowników na rożnych stronach i sporo osob narzeka tez na awaryjność I drogie naprawy. Z droższymi naprawami moge sie pogodzić, w końcu to volvo, ale gdyby miało sie coś psuć ,, co chwile" :roll:
I jak to wygląda w praktyce z tym Haldexem? Rozumiem ze naped na 4 zalacza sie tez zawsze automatycznie? nie ma możliwości go wyłączyć lub włączyć kiedy sie chce?
Draconis
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 22 12 1990
Auto: Nie mam

19 Lis 2017, 18:28

Skoro boisz się premium, to może warto zostać przy marce ( a nawet modelu) i poszukać czegoś takiego [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] choć trzeba by dozbierać do kwoty 5x, bo ten z (przykładowego) linku jeden z tańszych będących w całości
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Lis 2017, 19:57

Nie wiem gdzie szukałeś informacji na temat XC70, może lepiej zajrzyj na volvoforum.pl i popytaj właścicieli tych aut. O wszystkim się tam dowiesz. Jeśli chodzi o AWD to tak jest załączane elektronicznie i nie ma możliwości sterowania ręcznego. Haldex nie jest jakąś niezniszczalną częścią ale też z papieru nie jest i jak się dba o niego to też daje radę, nic nie jest wieczne. Oczywiście serwisowanie na czas to podstawa.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Lis 2017, 21:31

O nowych modelach passata duzo zlego sie slyszalo ale moze nie konkretnie o tym...
Staram sie unikać takich for, wiadomo ze jak wejdzie sie na forum Volvo to znajdzie sie tam ludzi, ktorzy kochaja te auta i nie beda obiektywni, tak samo na forach Hondy itp...
Wiem ze cos pisali tez o awaryjności filtra czastek, sprzegła dwumasowego i rozrządzie chyba? Cos wiesz na ten temat?
Draconis
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 22 12 1990
Auto: Nie mam

19 Lis 2017, 22:00

No to w takim razie mnie nie pytaj bo sam mam Volvo :lol: Może ktoś kto jeździ Alfą opowie Ci o awariach Volvo :) Sorki ale rozbawiłeś mnie.
Jak w każdym dieslu awarii może ulec dwumasa, DPF itp.
DPF np. w moim modelu ma żywotność 120kkm, u mnie zaczął szwankować przy 240kkm za sprawą lejących wtrysków. DPF jest jak każda inna rzecz mechaniczna elementem wymiennym. Co do dwumasy to koszt wymiany sprzęgła z dwumasą jest porównywalny z kosztem serwisowania skrzyni automat. która go nie posiada więc masz podobnie. Dwumas też nie jest na kilka tysięcy kilometrów lecz spokojnie 200kkm nim zrobisz. Ja mam już prawie 280kkm i jeszcze z nim nic nie robiłem.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Lis 2017, 22:21

He :D Okey kumam, dzięki kolego za pomoc 8)
Draconis
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 22 12 1990
Auto: Nie mam

19 Lis 2017, 22:26

Opisałem swoje auto V50, V70 wg. mnie jest bardziej dopracowanym samochodem i gdybym miał teraz zmieniać samochód szedłbym właśnie w kierunki V70/XC70/V60.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008