Przegrzany silnik?

13 Lip 2014, 16:23

Witam, Kupiłem mazde 323f BA i musiałem nią wracać ponad 200KM no i w trakcie drogi poszła pompa wody silnik sie zagotował (chyba) i samochód zgasł a potem nie chciał już odpalić. Zostawiłem go u kogoś na noc i następnego dnia pojechałem po niego. Silnik ostygł wkładam kluczyk przekręcam i wskazówka temperatury skoczyła na maksa a samochód nie odpalił jednak. Zdecydowałem, że pociągniemy go i zobaczymy czy odpali, wiem że nie powinno się na pych odpalać. Samochód po dłuższym czasie odpalił więc się ucieszyłem że silnik chodzi. Zgasiłem go żeby się nie uszkodził. Otworzyłem maske a spod korka od chłodnicy wydobywał się dym. Podejrzewam, że pompa wody się usmażyła do końca( zalałem płyn chłodniczy przed ciągnięciem żeby nie było na sucho). Samochód mam już w domu. Moje pytanie brzmi co o tym myślicie? Do wymiany pompa wody na pewno i czujnik temperatury(wentylator załącza sie po przekreceniu kluczyka) Silnik miał remont kapitalny podobno pracował równo i był suchy rozrząd wymieniany około 3tys km temu bez pompy wody właśnie. Proszę o radę jakąkolwiek. Co może być uszkodzone i jakie mogę ponieść koszty naprawy. Pozdrawiam.
jarkacz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 27 02 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 323f BA
Silnik: 1.8 84KW BP
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

13 Lip 2014, 19:15

Jeśli silnik samoczynnie zgasł,to jak nic przytarciu uległy gładzie cylindra,mogły też popękać pierścienie olejowe.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Lip 2014, 20:02

Tak zgasł samoczynnie. Samochod odpalił na pych i chodził normalnie nie kopcił nie miał ubytku mocy bo przejechałem 50m nim z silnika śmierdzi tzn olej śmierdzi nie wiem jak okreslic ten zapach bardzo drażniący. Silnik miał zmieniane pierścienie na tłokach ogólnie miał kapitalny remont zrobiony wcześniej. Jeżeli to te gładzie to jaki może być koszt naprawy?
jarkacz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 27 02 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 323f BA
Silnik: 1.8 84KW BP
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

13 Lip 2014, 20:26

Nic nie jest przesądzone,wymień pompę,nie odpalaj silnika,to jest benzyna,pierścienie olejowe są bardziej odporne na przegrzanie niż w Dieslu.Ty remontu nie robiłeś?!Mógł być tylko podrobiony pod sprzedaż.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Lip 2014, 20:40

Ja go kupiłem i w trakcie drogi się popsuł pisałem o tym na początku ;) Olej mi się wydaje normalny tylko, że strasznie śmierdzi. Widziałem stare części wyciągnięte z samochodu nawet je zabrałem ze sobą więc był robiony na poważnie. samochód stał 3 miesiące przepalany sporadycznie tylko bo właściciel wyjechał. No i chyba coś z eleketryką bo akumulator się rozładowouje bardzo szybko. Może jak się silnik przegrzał wtedy jakieś kable się upaliły
jarkacz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 27 02 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 323f BA
Silnik: 1.8 84KW BP
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

14 Lip 2014, 11:42

Ok postęp jakiś, silnik odpala. Wiem, że miałem nie odpalać ale odpaliłem :) jak na razie zmienie pompe wody i olej tylko i zobaczymy jak bedzie chodzil po tym zabiegu.
jarkacz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 27 02 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 323f BA
Silnik: 1.8 84KW BP
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji w testach Euro NCAP
    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji został uznany za najbardziej bezpieczny samochód w swoim segmencie, w ocenie Euro NCAP w 2012 roku. Wyniki we wszystkich kategoriach testowych okazały się najlepsze w klasie, co czyni ...

14 Lip 2014, 14:17

O ile się nie mylę u Ciebie pompa wody nie jest tania i nie jest napędzana przez pasek rozrządu. Upewnij się czy wszystkie pozostałe paski są na miejscu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4968
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lip 2014, 14:46

pompa wody już kupiona jutro mam jechać po nią.Przy okazji kupie olej zmienie olej w silniku. zostanie czujnik temperatury jeszcze. No ok ale silnik nadal nie odpala jednak. Odezwał się tylko troszkę. Po odpaleniu Dymi się w wlewu płynu do chłodnicy. Odpalanie na popych oczywiście. Z popychu odpala od razu. Może mam zbyt mało paliwa wlałem tylko za 40zł bo było sucho możliwe że spalił mi to jeżeli jest na gazie? silnik był przecież gorący więc chodził na gazie. Po wlaniu tego paliwa było to z 7 litrow przecież a kontrolka od rezerwy się pali cały czas i po przekreceniu kluczyka nie dygnie nawet wskazówka od paliwa. może dlatego nie chce odpalać że ma za mało benzyny...


PS: Pompa wody nie jest na rozrządzie? Myślałem, że jest ale jak nie to jeszcze lepiej, mnie roboty ;).
jarkacz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 27 02 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 323f BA
Silnik: 1.8 84KW BP
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

14 Lip 2014, 18:00

jarkacz napisał(a):Pompa wody nie jest na rozrządzie? Myślałem, że jest ale jak nie to jeszcze lepiej, mnie roboty ;).
Znowu o ile mnie pamięć nie myli jest niejako pod rozrządem.Do jej obudowy przykręcone są rolki prowadzące pasek tak że nie będzie mniej roboty. Zastanów się przed wymianą bo :
jarkacz napisał(a):Po odpaleniu Dymi się w wlewu płynu do chłodnicy
Być może puściła uszczelka pod głowicą do płaszcza wodnego. Zmierz ciśnienie sprężania. Dwa razy zdejmować rozrząd to trochę dużo zbędnej roboty.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4968
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lip 2014, 18:24

zmierzenie ciśnienia wystarczy żeby okreśłić czy poszła uszczelka pod głowicą? Bo rozumiem, że chodzi właśnie o nią.
jarkacz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 27 02 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 323f BA
Silnik: 1.8 84KW BP
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995