
Jakiś czas temu w moim aucie(V70 II 2,4T 200KM) powstała konieczność wymiany silnika w związku z faktem jego przegrzania-przyczynił się do tego prawdopodobnie nie do końca sprawny wentylator.
Znalazłem słupek silnika 2,4(bez turbo) od S80 z podobnego roku chyba 2001 i mechanik założył go w miejsce poprzedniego.
Czy ktoś wie może co należałoby teraz zrobić aby uruchomić ten silnik,nie chce bowiem zapalić.
Czy problem tkwi w elektronice?
Ważne fakty:iskra jest,paliwo na wtryski dochodzi,wszystkie czujniki podłączone,rozrząd sprawdzony,ciśnienie na cylindrach ok,sprzedający zapewnia,że silnik był sprawny.
Istotne:w moim silniku(2,4T 200KM) czujnik faz rozrządu był na stronie zaworów wydechowych a w teraz założonym silniku(2,4 bez turbo) czujnik ten jest od strony zaworów ssących(oczywiście czujnik musiałem kupić nowy bo tamten nie pasował)
Czy konieczne będzie przełożenie głowicy z mojego starego silnika????
Silniki te różnią się stopniem sprężania 9.00:1(turbo) i 10,3:1(bez turbo)-czy to może mieć znaczenie??
Uprzejmie proszę o jakieś rady,wskazówki co robić........
