Przekodowanie centralnego zamka Audi a6 c5 diagun

27 Wrz 2012, 07:30

Chciałem mieć w końcu domykanie szyb z pilota, postanowiłem pierwszych prób kodowania dokonać na swoim aucie. I dało rady:) o to przepis: ''wybieramy audi=>moduły sterujące=>35 centralny zamek=>07 kodowanie modułu=><ja wybrałem> KOD ECU<=32767=>wprowadzamy zsumowaną liczbe interesujących nas modyfikacji (6cio cyfrową) u mnie było 007768=> zatwierdzamy i cieszymy sie nowymi funkcjami zamka centralnego"
A tu są funkcje które można zakodować:
Kodowanie: Centralny zamek AUDI A6 (C5)
+000001 - otwieranie bagażnika z pilota
+000064 - zamykanie i otwieranie szyb/szybra pilotem
+000512 - potwierdzenie zamkniecia centralnego zamka błyskiem kierunków
+002048 - trochę skomplikowana funkcja, ale mniej więcej polega na tym, że jak
wyłączysz zapłon to przez kilkanaście sek możesz otwierać/zamykać okna apotem juz nie
oraaz między innymi myk polegający na tym, że po wyłaczeniu zapłonu nie działa
otwieranie/zamykanie okien jednym klikiem (bez trzymania przycisku
+004096 - potwierdzenie otwarcia centralnego zamka błyskiem kierunków
+000004 - selektywny centralny zamek
+000008 - aktywacja alarmu (jeśli jest zamontowany)
+000016 - zamykanie bagażnika powyżej 5km/h
+000128 - kierownica po prawej stronie
+001024 - zamykanie centrala potwierdzone wyciem syrenki
+008192 - deaktywacja funkcji polegającej na automatycznym otwieraniu centralnego w
przypadku kolizji (zadziałania poduszek)
Po uruchomieniu VAGa (35- Cent.Locks) , i wybraniu funkcji 07 wpisać nową wartość
,dodając do poprzedniej.
Pozdrawiam Przemek
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Lis 2013, 10:21

Skąd wziac kody interesujacych nas modyfikacji? Mam problem z wykonywaniem adapatacji bo po prostu jestem zielony jak trawa na wiosnę. Pomoze ktoś?
jurek77
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 17 11 1997
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: honda accord 2.2 diesel
Silnik: 140
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

26 Lis 2013, 10:44

A w czym chcesz tą adaptację zrobić??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Lis 2013, 11:27

Diagun x431
jurek77
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 17 11 1997
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: honda accord 2.2 diesel
Silnik: 140
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

26 Lis 2013, 11:29

W jakim aucie??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Lis 2013, 11:52

Seat ibiza 2002 1.2 benzyna
jurek77
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 17 11 1997
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: honda accord 2.2 diesel
Silnik: 140
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Wywrotki giganty to największe ciężarówki na świecie
    Wozidła sztywnoramowe to największe na świecie pojazdy kołowe. Ładowność największych z nich znacznie przekracza 300 t, a wielkość odpowiada dużemu jednorodzinnemu domowi. Zbudowanie tak imponujących rozmiarami pojazdów ...

26 Lis 2013, 11:58

przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Lis 2013, 12:11

Link sprawdze w nocy jak wroce z pracy. A co z innymi adaptacjami. Seat pokazuje mi ze fap motor adaptation jako jeden z problemów. Jak zrobic to?
jurek77
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 17 11 1997
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: honda accord 2.2 diesel
Silnik: 140
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

26 Lis 2013, 12:36

Podaj numer błędu <problemu> to pogadamy bo z opisem jest dużo kombinacji <bo według mnie fap to mokry filtr cząstek stałych którego Ty na 100% nie posiadasz w swoim aucie>, a powiedz mi czy błąd da sie usunąć czy nie?? i który sterownik diagnozujesz??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Lis 2013, 14:51

To literowka byla. Flap motor mialo byc. Po robocie opisze wszystko od początku.
jurek77
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 17 11 1997
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: honda accord 2.2 diesel
Silnik: 140
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

26 Lis 2013, 15:40

A więc masz coś kolego z silniczkiem od sterowania klapą nawiewu <obiegu zamkniętego powietrza wewnątrz samochodu>, i jest to błąd z modułu komfortu o ile się nie mylę, tak?? ale może to znaczyć że masz uszkodzony silniczek:/
tu jest procedura adaptacji dla VW Golf (5K) Climatic ze strony ross-tech.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 9_Climatic

Polega ona na ustawieniu tzw ,,krańcówek silniczka klapy".
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

27 Lis 2013, 00:57

Od poczatku.
[link do oferty na Allegro wygasł]
To moje urządzenie. Próbowałem w ramach edukacji robić takie rzeczy jak :
Seat leon 2006 otwieranie wszystkich drzwi na raz
Seat ibiza 02 podniesie obrót z 750.
Oba razy to kompletne fiasko. Wydaje mi się ze coś robię źle. Może źle wpisuje kody. Pytania.
Czy kod ma być wpisany w takim formacie jak podajesz w poście czyli z tymi <=kod=> znakami?
Czy muszę dawać + przed kodem wybranej modyfikacji?
Kilka słów na temat próby zwiększenia obrotów.
Po uzyskaniu połączenia poszedłem do channel information i wybrałem ENGINE ELECTRONICS i ADAPTATIONS.
Kanał 000 to kasowanie kanał 001 był opisany jako REGULACJA OBROTÓW POSTOJOWYCH. Dalej. Wychodzę z informacji. Wybieram komponenty. ENGINE ELECTRONICS. Idę do adaptacji i tu widzę coś takiego ze zakres od 0 do 255 i dalej jak instrukcja mówi i lipa. Nic się nie dzieje. Coś robię źle. Co? Auto to seat ibiza 1.2 z 2002.
jurek77
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 17 11 1997
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: honda accord 2.2 diesel
Silnik: 140
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Lis 2013, 06:09

Powiem Ci tak diagun nie jest dobrym sprzętem do adaptacji i kodowań wiem z doświadczenia, do grupy vw kup sobie za 250 zł vaga 11.11 i będzie śmigał aż miło, a druga sprawa to kodowanie modułów w tych rocznikach robi się inaczej, będe miał chwilę to poszukam procedur.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

27 Lis 2013, 11:54

Ok. W takim razie ja po pracy nagram to co robię tak krok po kroku i wrzucę na YouTube i wtedy zobaczysz czy i co robię źle. Jedna rzecz mi przychodzi do głowy ale to jak zobaczysz film.
jurek77
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 17 11 1997
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: honda accord 2.2 diesel
Silnik: 140
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Lis 2013, 09:07

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


To link do filmu. Od około 1.25 filmu gdzie jest ekran adaptacji z dwiema pozycjami:
Group
Adapted number ,
mam problem. Otóż "adapted number" po jakich kolwiek zmianach bierze cie do drugiego ekranu i tam jest:
adapted number (liczba jest taka jaka ja zrobiliśmy na poprzednim ekranie)
Oraz
Matched data (0-65535). Co tu wpisac i co powiniem wpisac tam gdzie ze 128 zrobiłem 133 ( wpisałem tam 133 dla demonstracji)
jurek77
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 17 11 1997
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: honda accord 2.2 diesel
Silnik: 140
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008